Долучайтеся до громадського обговорення щодо оновлення програми для 5–9 класів НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Оновлюємо Типову освітню програму для 5–9 класів НУШ: громадське обговорення

Оновлення програми для 5–9 класів НУШ

План роботи на літній період

У Міністерстві освіти і науки висунули для громадського обговорення проєкт змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів (НУШ; Наказ МОН від 19 лютого 2021 р. № 235).

Мета проєкту — зробити типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування. 

Зокрема, оновлений типовий навчальний план допоможе закладам освіти виділити години на роботу з подолання освітніх втрат і зменшити навантаження на учнівство.

Серед основних змін, запропонованих у документі:

▪️Розподіл навчального навантаження між освітніми галузями (освітніми компонентами) здійснено на основі мінімальної кількості годин. Також виділено резерв годин, які можна перерозподіляти між різними освітніми галузями. 

Оновлений механізм заклад освіти може використовувати для побудови освітніх траєкторій для різних класів однієї паралелі, збільшуючи кількість годин на ті освітні галузі, які є пріоритетними для здобувачів освіти в конкретному класі.

Резерв годин:

  • 5 клас: 7 годин (6 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 6 клас: 7,5 годин (6,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 7 клас: 5,5 годин (4,5 години для класів національних меншин і корінних народів);
  • 8 клас: 5 години для всіх класів;
  • 9 клас: 4 години для всіх класів.

▪️Визначено кількість годин на інтегровані курси різних освітніх галузей, які відповідають навчальним предметам.

▪️Уніфіковано родові назви для інтегрованих курсів. 

▪️Визначено кількість годин на міжгалузеві інтегровані курси. Вони є вибірковим освітнім компонентом, який можна впровадити через перерозподіл навчальних годин інших освітніх галузей.

▪️Оновлено опис інструментарію оцінювання відповідно до системи оцінювання за групами результатів навчання, чого немає в чинній програмі.

▪️Додано вимоги до організації освітнього процесу в класах з навчанням мовою корінного народу та/або національної меншини (згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту»).

▪️Надано рекомендації щодо структури й вимог до модельної навчальної програми (МНП). Оскільки в Державному стандарті базової середньої освіти вимоги до обов’язкових результатів навчання найдокладніше розкрито в орієнтирах для оцінювання, саме цей рівень конкретизації обов’язкових результатів має стати основою для впорядкування послідовності досягнення очікуваних результатів навчання.

▪️Зі списку модельних навчальних програм вилучено неактуальні курси, пов’язані з молдовською та російською мовами.

▪️Додано до переліку модельні навчальні програми з кримськотатарської мови для 5–6, 7–9 та 5–9 класів.

▪️Збільшено мінімальну кількість годин на вивчення громадянської та історичної освітньої галузі:

  • 5 клас — 1,5 (замість 1)
  • 6 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 7 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 8 клас — 3 (замість 2)
  • 9 клас — 3,5 (замість 2).

Детальніше ознайомитися зі змістом проєкту можна в прикріпленому документі. Свої зауваження, коментарі та пропозиції можна надсилати до 20 червня 2024 року на електронну пошту [email protected].

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1684

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
294

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54209

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
766

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111054

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді