Долучайтеся до громадського обговорення щодо оновлення програми для 5–9 класів НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Оновлюємо Типову освітню програму для 5–9 класів НУШ: громадське обговорення

Оновлення програми для 5–9 класів НУШ

План роботи на літній період

У Міністерстві освіти і науки висунули для громадського обговорення проєкт змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів (НУШ; Наказ МОН від 19 лютого 2021 р. № 235).

Мета проєкту — зробити типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування. 

Зокрема, оновлений типовий навчальний план допоможе закладам освіти виділити години на роботу з подолання освітніх втрат і зменшити навантаження на учнівство.

Серед основних змін, запропонованих у документі:

▪️Розподіл навчального навантаження між освітніми галузями (освітніми компонентами) здійснено на основі мінімальної кількості годин. Також виділено резерв годин, які можна перерозподіляти між різними освітніми галузями. 

Оновлений механізм заклад освіти може використовувати для побудови освітніх траєкторій для різних класів однієї паралелі, збільшуючи кількість годин на ті освітні галузі, які є пріоритетними для здобувачів освіти в конкретному класі.

Резерв годин:

  • 5 клас: 7 годин (6 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 6 клас: 7,5 годин (6,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 7 клас: 5,5 годин (4,5 години для класів національних меншин і корінних народів);
  • 8 клас: 5 години для всіх класів;
  • 9 клас: 4 години для всіх класів.

▪️Визначено кількість годин на інтегровані курси різних освітніх галузей, які відповідають навчальним предметам.

▪️Уніфіковано родові назви для інтегрованих курсів. 

▪️Визначено кількість годин на міжгалузеві інтегровані курси. Вони є вибірковим освітнім компонентом, який можна впровадити через перерозподіл навчальних годин інших освітніх галузей.

▪️Оновлено опис інструментарію оцінювання відповідно до системи оцінювання за групами результатів навчання, чого немає в чинній програмі.

▪️Додано вимоги до організації освітнього процесу в класах з навчанням мовою корінного народу та/або національної меншини (згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту»).

▪️Надано рекомендації щодо структури й вимог до модельної навчальної програми (МНП). Оскільки в Державному стандарті базової середньої освіти вимоги до обов’язкових результатів навчання найдокладніше розкрито в орієнтирах для оцінювання, саме цей рівень конкретизації обов’язкових результатів має стати основою для впорядкування послідовності досягнення очікуваних результатів навчання.

▪️Зі списку модельних навчальних програм вилучено неактуальні курси, пов’язані з молдовською та російською мовами.

▪️Додано до переліку модельні навчальні програми з кримськотатарської мови для 5–6, 7–9 та 5–9 класів.

▪️Збільшено мінімальну кількість годин на вивчення громадянської та історичної освітньої галузі:

  • 5 клас — 1,5 (замість 1)
  • 6 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 7 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 8 клас — 3 (замість 2)
  • 9 клас — 3,5 (замість 2).

Детальніше ознайомитися зі змістом проєкту можна в прикріпленому документі. Свої зауваження, коментарі та пропозиції можна надсилати до 20 червня 2024 року на електронну пошту [email protected].

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168932

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71928

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8135

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35113

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді