Долучайтеся до громадського обговорення щодо оновлення програми для 5–9 класів НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Оновлюємо Типову освітню програму для 5–9 класів НУШ: громадське обговорення

Оновлення програми для 5–9 класів НУШ

План роботи на літній період

У Міністерстві освіти і науки висунули для громадського обговорення проєкт змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів (НУШ; Наказ МОН від 19 лютого 2021 р. № 235).

Мета проєкту — зробити типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування. 

Зокрема, оновлений типовий навчальний план допоможе закладам освіти виділити години на роботу з подолання освітніх втрат і зменшити навантаження на учнівство.

Серед основних змін, запропонованих у документі:

▪️Розподіл навчального навантаження між освітніми галузями (освітніми компонентами) здійснено на основі мінімальної кількості годин. Також виділено резерв годин, які можна перерозподіляти між різними освітніми галузями. 

Оновлений механізм заклад освіти може використовувати для побудови освітніх траєкторій для різних класів однієї паралелі, збільшуючи кількість годин на ті освітні галузі, які є пріоритетними для здобувачів освіти в конкретному класі.

Резерв годин:

  • 5 клас: 7 годин (6 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 6 клас: 7,5 годин (6,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
  • 7 клас: 5,5 годин (4,5 години для класів національних меншин і корінних народів);
  • 8 клас: 5 години для всіх класів;
  • 9 клас: 4 години для всіх класів.

▪️Визначено кількість годин на інтегровані курси різних освітніх галузей, які відповідають навчальним предметам.

▪️Уніфіковано родові назви для інтегрованих курсів. 

▪️Визначено кількість годин на міжгалузеві інтегровані курси. Вони є вибірковим освітнім компонентом, який можна впровадити через перерозподіл навчальних годин інших освітніх галузей.

▪️Оновлено опис інструментарію оцінювання відповідно до системи оцінювання за групами результатів навчання, чого немає в чинній програмі.

▪️Додано вимоги до організації освітнього процесу в класах з навчанням мовою корінного народу та/або національної меншини (згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту»).

▪️Надано рекомендації щодо структури й вимог до модельної навчальної програми (МНП). Оскільки в Державному стандарті базової середньої освіти вимоги до обов’язкових результатів навчання найдокладніше розкрито в орієнтирах для оцінювання, саме цей рівень конкретизації обов’язкових результатів має стати основою для впорядкування послідовності досягнення очікуваних результатів навчання.

▪️Зі списку модельних навчальних програм вилучено неактуальні курси, пов’язані з молдовською та російською мовами.

▪️Додано до переліку модельні навчальні програми з кримськотатарської мови для 5–6, 7–9 та 5–9 класів.

▪️Збільшено мінімальну кількість годин на вивчення громадянської та історичної освітньої галузі:

  • 5 клас — 1,5 (замість 1)
  • 6 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 7 клас — 2,5 (замість 1,5)
  • 8 клас — 3 (замість 2)
  • 9 клас — 3,5 (замість 2).

Детальніше ознайомитися зі змістом проєкту можна в прикріпленому документі. Свої зауваження, коментарі та пропозиції можна надсилати до 20 червня 2024 року на електронну пошту [email protected].

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98809

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22287

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30871

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1203

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді