В Україні запустили платформу для подолання освітніх втрат у школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«ПОВІР» — це про безумовну віру в кожну дитину: в Україні стартує пілотування платформи для подолання освітніх втрат і розривів

Платформа подолання освітніх втрат у школярів

Як підтримати підлітка у кризовій ситуації: 10 порад

З 1 травня 2024 року в Україні стартує пілотування освітньої онлайн-платформи «ПОВІР» (назва — акронім від Подолання Освітніх Втрат I Розривів) для підтримки учнів і учениць, які зіткнулися з викликами у навчанні.

Таку інформацію зазначив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна» й член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти Олександр Елькін під час презентації платформи й результатів дослідження ДоСЕН.

Як він зауважив, нині у дітей через життєві обставини сьогодення було втрачено мотивацію вчитися та дізнаватися щось нове. Проте дорослі повинні усвідомлювати, що час дитинства обмежений.

«Тому маємо стояти на сторожі щастя і мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше — завдяки платформі “ПОВІР” допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху», — підкреслив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна».

«ПОВІР» — це безплатна платформа, де учні середніх і старших класів зможуть навчатися за підтримки педагогів, які пройшли спеціальну підготовку. Взаємодія відбуватиметься в безпечному, дружньому й гейміфікованому онлайн-просторі, з увагою до унікальних потреб кожної дитини та розвитку її академічних і життєвих навичок.

За словами керівника Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, пілотування проєкту триватиме до кінця 2024 року й охопить 2 000 школярів і школярок із 7, 9 і 11 класів закладів освіти України.

Протягом цього етапу в учнів і учениць буде можливість «підтягнути» три шкільні дисципліни:

  • математику;
  • українську мову;
  • англійську мову.

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

У 2024 році проєкт буде націлений на подолання освітніх втрат і розривів у найбільш вразливих категорій учнів і учениць. Зокрема, йдеться про дітей:

  • з родин внутрішньо переміщених осіб;
  • які знаходяться на деокупованих територіях або таких, де велися / ведуться бойові дії;
  • які виїхали з України через війну;
  • які мають інвалідність;
  • захисників і захисниць України;
  • у яких хтось із рідних загинув через війну;
  • які перебувають на стаціонарному лікуванні або отримують реабілітаційну допомогу;
  • сиріт і тих, які позбавлені батьківського піклування;
  • які мешкають у селищах / селах / поселеннях і потребують підтримки;
  • які мешкають у містах / обласних центрах і потребують підтримки.

Як зазначив Сергій Колебошин, магістральна ідея впровадження системи “ПОВІР” полягає в тому, що всі діти без винятку здатні подолати освітні втрати.

«У назві зашитий стійкісноорієнтований підхід, який говорить: “У людини є всі ресурси для подолання навіть дуже складних викликів”. Українці й українки доводять це щодня. “ПОВІР” — це про безумовну віру в кожну дитину», — акцентував він.

Модель навчання на платформі поєднуватиме «спринти» й «марафони»:

  • Обравши «Спринт», діти отримають швидку допомогу з поточними викликами, як-от домашнє завдання чи підготовка до контрольних, а після перших успіхів, за бажанням, зможуть зануритися в глибшу роботу в одному з трьох предметів, націлену вже на подолання втрат у навчанні.
  • «Марафон» передбачатиме серію зустрічей з учителем (до 10 зустрічей по 60 хвилин) в індивідуальному або груповому (до 6 осіб) форматі.

Зокрема, навчання проходитиме в ігровій формі. Учні й учениці зможуть встановлювати рекорди, долаючи різні виклики. За це вони отримуватимуть відзнаки та накопичують віркоїни (своєрідну валюту «ПОВІР»). Віркоїни потім можна буде обміняти на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни.

До проєкту залучено 90 тренерів / тренерок і СЕН-педагогів, яких підтримуватимуть 15 методистів і методисток проєкту.

За словами директора із питань освіти й навичок OECD і засновника дослідження PISA Андреаса Шляйхера, згідно з даними міжнародних досліджень, учні, працюючи з педагогами, які їх підтримують і розуміють, у чому кожна окрема дитина може вдосконалюватися, показують кращі академічні результати. Саме тому, на його думку, важливо, що в проєкті «ПОВІР» зробили наголос на особистих взаєминах учня й учителя.

«Навчання — це про взаємини. Учнівство будує свої взаємини з вчителями й вчительками, з якими вони навчаються. Відомо й доведено, що учнівство навчається краще в тих класах, і з тими вчителями й вчительками, яких вони люблять. […] Це не тільки про навчання в часи кризи, це також про майбутнє освіти», — наголосив засновник дослідження PISA.

Джерело: НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71905

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді