Декларація про зміцнення освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу на конференції ЮНЕСКО ухвалили Декларацію

Як організувати дистанційне навчання за новим положенням

У конференції взяли участь Генсек ООН, президенти Анголи, Кенії, Конго, Колумбії, Португалії тощо, прем’єр-міністри Італії, Марокко, Норвегії та Іспанії, королева Бельгії Матильда, а також понад 65 міністрів освіти, у тому числі МОН України, передає пресслужба відомства. Ухвалена Декларація розрахована для активних дій захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, які спричинила пандемія COVID-19.

Під час заходу наголосили, що для того, аби змінити суспільство, освіта має стати пріоритетом та опорою для відновлення. Проте лише незначна частина коштів — у середньому щонайменше 1% — була спрямована на освіту та навчання.

«Фінансування освіти — це не витрати. Це наша найважливіша довгострокова інвестиція. Якщо ми не виділимо ці кошти зараз, на нас чекає більш похмуре майбутнє», — зауважила Генеральна директорка ЮНЕСКО Одре Азуле.

Саме тому учасники конференції ЮНЕСКО ухвалили Декларацію про пріоритетні заходи галузі освіти. Вони мають бути вжиті для відновлення системи освіти до кінця 2021 року.

Дії для зміцнення системи освіти

  • Захист національного та міжнародного фінансування освіти

Спеціалісти зазначили, що на даному етапі важливо збільшити внутрішнє фінансування та міжнародну допомогу освіті, оскільки ці інвестиції окупляться та матимуть позитивний вплив на цілі сталого розвитку.

  • Безпечне відкриття шкіл

Важливо завчасно спланувати відкриття шкіл, щоб забезпечити якісне навчання для учнів, вчителів та сімей. Насамперед, це стосується безпечного та гігієнічного середовища, наявність шкільного персоналу та спроможність навчальних закладів впроваджувати зміни та виправні заходи, зокрема прискорене навчання та коригування шкільного календаря тощо.

  • Інклюзія, рівноправність та гендерна рівність

Посилення готовності, стійкості та реагування ґендерних аспектів освіти буде ключовим для запобігання розширенню нерівності та забезпечення повернення всіх учнів до школи.

  • Переосмислення викладання та навчання

У період відновлення роботи шкіл важливо забезпечити вищу підтримку викладачам, зокрема шляхом постійного професійного розвитку. А також варто приділяти більше уваги їхньому соціальному та емоційному добробуту, забезпечити соціальний діалог.

Під час глобальної конференції з питань освіти ЮНЕСКО заступник міністра освіти і науки України Артур Селецький привітав ухвалення Декларації GEM 2020 та запевнив у дотриманні зобов’язань МОН у питаннях забезпечення навчання в умовах безпрецедентної кризи COVID-19.

«Ми зобов’язуємось захищати фінансування освіти та пришвидшувати прогрес у напрямку досягнення якісної освіти під час пандемії COVID-19 та після її завершення», — наголосив Артур Селецький.

Заходи, які сприяють відновленню та зміцненню якості освіти, названі заступником міністра освіти:

  • уряд України ухвалив рішення щодо спрямування коштів із держбюджету 2020 року на організацію безпечного навчання та забезпечення якісної дистанційної освіти для шкіл;
  • у проєкті держбюджету на 2021 рік передбачено нову субвенцію (1 мільярд гривень) для закладів освіти на боротьбу з пандемією коронавірусу;
  • МОН наразі опрацьовує питання продовження та модифікації проєкту "Всеукраїнська школа онлайн";
  • розпочато проєкт з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників тощо.

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
129941

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57773

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9353

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1258

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді