У квітневому числі журналу «Практичний психолог: Школа» розкрито тему стендової інформації для психологічної просвіти. Добираючи статті, ми прагнули якнайповніше висвітлити насамперед організаційні аспекти створення стенда. Також ми подбали про його інформаційне наповнення для різних категорій учасників навчально-виховного процесу.
Психологічна просвіта практичного психолога є чинником формування психологічної компетентності дітей, їхніх батьків і педагогів. Цей напрям діяльності спрямований на залучення дорослих до опанування психологічних знань, ознайомлення їх з основними закономірностями й умовами психічного розвитку дитини і надання їм допомоги щодо організації навчально-виховного процесу, ураховуючи вікові й індивідуально-психологічні особливості кожної дитини. Щодо просвітницької роботи з дітьми, то вона пропонує варіанти розвитку подій, а не лише розв’язання певної ситуації. Актуальність психологічної просвіти полягає в тому, що будь-якій проблемі легше запобігти, аніж потім її розв’язати.
Інформаційний стенд психологічної служби загальноосвітнього навчального закладу може бути дієвим помічником у роботі практичного психолога. Про те, як зробити стенд цікавим, таким, щоб на нього звертали увагу учні, батьки і педагоги, йдеться у публікації «Стенд психологічної служби навчального закладу».
Клієнт не завжди має змогу або бажання безпосередньо консультуватися з практичним психологом. У такому разі у пригоді стає дистанційне консультування. Матеріал «Специфіка дистанційного консультування за допомогою стенда» дасть змогу фахівцю пригадати особливості такого виду консультування, його переваги і недоліки, а також вимоги до надання дистанційної професійної психологічної допомоги дітям та дорослим.
Проводити психологічне консультування практичний психолог загальноосвітнього навчального закладу може також за допомогою «скриньки довіри». Така форма дистанційної допомоги дає змогу фахівцю регулярно оновлювати інформацію на стенді психологічної служби ЗНЗ. Про те, як можна використати звернення учасників навчально-виховного процесу до практичного психолога для розміщення їх на інформаційному стенді, читайте у статі «Скринька довіри» як інструмент психологічної служби». Також у ній подано «Звертання «скриньки довіри» до педагогів, батьків і школярів» і «Приклади звернень школярів та відповідей практичного психолога, оприлюднених на інформаційному стенді психологічної служби».
Профорієнтаційна робота практичного психолога є доволі одноманітною, оскільки її зміст — визначений. Однак застосування фахівцем нестандартних форм і методів дає змогу заохотити учнів будь-якого віку до свідомого вибору майбутньої професії. Публікація «Професія — вивчаємо, граємо, творимо» висвітлює переваги творчого проекту як варіанту реалізації ігрового методу під час профорієнтаційної діяльності практичного психолога.
Конструювання сучасної сім’ї, пестливі імена і прізвиська дітей, психологічна основа інформаційних стендів навчального закладу, оприбутковування стенду, виготовленого батьками учнів — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках квітневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».
У пригоді вам стане і подарунок від редакції — диск, що містить пам’ятки, рекомендації та поради для педагогів і батьків щодо різних аспектів самовдосконалення, самоорганізації й основне — взаємодії з дитиною. Матеріали диска дадуть змогу практичному психологу грамотно організувати власну діяльність, що сприятиме його професійному зростанню.