Умови, що заважають допомагати: чому відсутність окремого кабінету руйнує довіру до шкільного психолога
Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Близько 50% фахівців психологічної служби в системі освіти в Україні не мають окремого приміщення для роботи. Йдеться про всю систему освіти — від дошкільної до вищої, а не лише про школи.
📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати
Про це повідомила голова громадської організації «Центр інноваційної освіти “Про.Світ”» Олександра Пєтушкова з посиланням на дані, отримані у відповідь на запит до Інституту модернізації змісту освіти.
За отриманою інформацією, освітні психологи часто змушені працювати в непридатних для конфіденційної допомоги умовах. Зокрема, консультації відбуваються:
- в актових залах, відокремлених лише умовною ширмою,
- в учительських разом з іншими педагогами,
- у класах, які тимчасово звільнилися від занять.

Які ознаки хронічного стресу. Чого не можна робити, коли учень у стресовій ситуації. Як спілкуватися з учнями, що перебувають у складному емоційному стані: вправи, техніки, рекомендації
Такі умови порушують базові принципи приватності й конфіденційності та створюють додаткові бар’єри для звернення по психологічну допомогу.
«Дитина, яка йде до психолога, автоматично маркується як та, у якої є проблеми, ще до того, як вона отримає підтримку. Це робить сам факт звернення стигматизуючим для учнів», — наголошує Олександра Пєтушкова.
Експертка зазначає, що відсутність належних умов для роботи психологів у закладах освіти ускладнює надання якісної психологічної допомоги дітям і студентам, що є особливо критичним в умовах повномасштабної війни та зростання запиту на психічну підтримку.
