Умови, що заважають допомагати: чому відсутність окремого кабінету руйнує довіру до шкільного психолога

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Кожен другий фахівець психологічної служби в освіті працює без окремого кабінету — результати дослідження

Звіт про катастрофічні умови роботи психологів в освіті

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: грудень 2025
   Скачати  

             

Близько 50% фахівців психологічної служби в системі освіти в Україні не мають окремого приміщення для роботи. Йдеться про всю систему освіти — від дошкільної до вищої, а не лише про школи.

📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати

Про це повідомила голова громадської організації «Центр інноваційної освіти “Про.Світ”» Олександра Пєтушкова з посиланням на дані, отримані у відповідь на запит до Інституту модернізації змісту освіти.

За отриманою інформацією, освітні психологи часто змушені працювати в непридатних для конфіденційної допомоги умовах. Зокрема, консультації відбуваються: 

  • в актових залах, відокремлених лише умовною ширмою, 
  • в учительських разом з іншими педагогами,
  • у класах, які тимчасово звільнилися від занять.

Такі умови порушують базові принципи приватності й конфіденційності та створюють додаткові бар’єри для звернення по психологічну допомогу.

«Дитина, яка йде до психолога, автоматично маркується як та, у якої є проблеми, ще до того, як вона отримає підтримку. Це робить сам факт звернення стигматизуючим для учнів», — наголошує Олександра Пєтушкова.

Експертка зазначає, що відсутність належних умов для роботи психологів у закладах освіти ускладнює надання якісної психологічної допомоги дітям і студентам, що є особливо критичним в умовах повномасштабної війни та зростання запиту на психічну підтримку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2795

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273365

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
8968

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
130880

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді