План характеристики на учня

За яким планом складають психолого-педагогічні характеристики учнів?

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Зазвичай у психолого-педагогічній характеристиці зауважують такі особливості учня, як-от:

  • особистісні якості;
  • поведінка;
  • прояви психічних процесів;
  • розвиток емоційно-вольової сфери.

Наприкінці характеристики на учня наводять психолого-педагогічні рекомендації щодо роботи з ним.

Структура психолого-­педагогічної характеристики учня

І. Загальні відомості про учня

1. Анкетні дані

  • прізвище, ім’я, по батькові
  • дата народження
  • клас (якщо клас спеціалізований — зазначити)

2. Відомості про стан здоров’я

  • наявність хронічних захворювань
  • особливості функціонування нервової системи (швидко стомлюється, стомлюється після тривалого навантаження, не стомлюється)

3. Успішність

  • середній бал
  • зазначення предметів, з яких має найвищі та найнижчі бали
  • зазначення предметів, якими цікавиться, та які є найскладнішими для нього

4. Позашкільні заняття

  • участь у роботі гуртків, секцій тощо

5. Особливості сімейного виховання

ІІ. Прояв особистісних якостей у поведінці учня

1. Спрямованість інтересів

  • суспільна активність
  • працьовитість
  • відповідальність
  • ініціативність
  • організованість
  • допитливість
  • акуратність тощо

2. Ставлення до людей

  • колективізм
  • чесність
  • правдивість
  • справедливість
  • товариськість
  • чуйність
  • ввічливість
  • тактовність тощо

3. Ставлення до себе

  • скромність
  • упевненість у собі
  • самокритичність
  • уміння розраховувати свої сили
  • прагнення до успіху, лідерства
  • самоконтроль тощо

4. Вольові якості особистості

  • сміливість
  • рішучість
  • наполегливість
  • самовладання тощо

5. Статус учня в класі

  • авторитет у класі
  • лідерські якості тощо

ІІІ. Особливості психічних процесів та емоційно-вольової сфери

1. Уважність на уроках:

  • швидко зосереджується на поясненнях учителя, не відволікається, зазвичай не робить помилок через неуважність
  • доволі уважно слухає пояснення вчителя, відволікається рідко, іноді припускається помилок через неуважність
  • не завжди уважно слухає пояснення вчителя, періодично відволікається, часто припускається помилок через неуважність, але самостійно виправляє їх під час перевірки
  • слухає доволі уважно лише тоді, коли йому цікаво, часто відволікається, постійно припускається помилок через неуважність, під час перевірки не завжди виправляє їх
  • зазвичай повільно і важко зосереджується на уроці, мало що засвоює через постійні відволікання, робить багато помилок через неуважність і не помічає їх під час перевірки

2. Пам’ять:

  • під час завчання завжди попередньо розбирається у структурі й змісті матеріалу; утім, матеріал, що потребує механічного завчання, також запам’ятовує легко
  • під час завчання може запам’ятати лише те, у чому попередньо розібрався; матеріал, що потребує механічного запам’ятовування, дається важко
  • матеріал, що потребує механічного завчання, засвоює дуже легко, досить один-два рази переглянути його; зазвичай не розбирається у структурі й змісті матеріалу, що заучує
  • за вивчення довго розбирається в матеріалі; відтворюючи матеріал, робить помилки за формою, але зміст відтворює точно
  • для запам’ятовування матеріалу багаторазово механічно повторює його, не осмислюючи, робить змістові помилки

3. Мислення:

  • швидко «схоплює» суть матеріалу, завжди серед перших розв’язує завдання, часто пропонує власні оригінальні рішення
  • доволі швидко розбирається в матеріалі, швидше за інших розв’язує завдання, іноді пропонує власні оригінальні способи розв’язання
  • задовільно розуміє матеріал після пояснення в середньому темпі; зазвичай власних оригінальних рішень не пропонує
  • дуже повільно «схоплює» суть пояснень учителя; багато часу витрачає на обмірковування й розв’язання завдань
  • розуміє матеріал лише після додаткових занять, украй повільно розв’язує завдання, при цьому зазвичай використовує відомі шаблони

4. Емоційна реактивність:

  • завжди емоційно реагує на будь-які життєві явища, розповіді тощо
  • зазвичай емоційно реагує на життєві явища, але його мало що може дуже схвилювати
  • зрідка проявляє «живу» емоційну реакцію на події
  • «жива» емоційна реакція практично відсутня

5. Загальний емоційний тонус:

  • постійно жвавий, дуже активний у всіх сферах шкільного життя, береться за всі справи
  • жвавий, у міру активний у всіх сферах шкільного життя
  • жвавий, активний у деяких сферах шкільного життя
  • порівняно з однокласниками менш активний і жвавий
  • майже завжди пригнічений, апатичний у більшості сфер шкільного життя, незважаючи на те що здоровий

6. Емоційна врівноваженість:

  • завжди спокійний, не буває сильних емоційних спалахів
  • зазвичай спокійний, емоційні спалахи трапляються доволі рідкі
  • емоційно врівноважений
  • підвищена емоційна збудливість, схильний до бурхливих емоційних проявів
  • запальний, часто трапляються сильні емоційні спалахи з незначних приводів

ІV. Психолого-педагогічні рекомендації щодо роботи з учнем

Психолого-педагогічна характеристика класу



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді