Як вимірюють якість освіти під час інституційного аудиту
Перший принцип, який закладено в інституційний аудит - це повага до педагогічної майстерності кожного вчителя.
«Ми заклали принцип довіри до роботи вчителя і довіри до роботи закладу освіти – це перше. І друге з чого ми виходили – ми не робимо жодних рейтингувань. У нас немає поганих шкіл, у нас всі школи хороші», - зазначив Руслан Гурак.
Як сформувати систему забезпечення якості освіти: вебінар
Щодо внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Насамперед, внутрішня система забезпечення якості – це вимога Закону «Про освіту». Раніше це стосувалося лише університетів, а зараз цей досвід поширили і на школу.
Руслан Гурак пропонує використовувати «Абетку для директора» перед тим, як проводити зовнішнє оцінювання якості освіти. «Абетка для директора» - це дороговказ , який дає орієнтир, що можна покращити в закладі освіти, як можна провести самооцінювання. Крім того, за законодавством, внутрішню систему якості освіти заклад будує за власною траєкторією, однак, її потрібно узгодити з засновником.
У Абетці закладено ті індикатори та критерії, які є в інституційному аудиті.
Переваги внутрішнього інституційного аудиту
- Заклад освіти зможе побачити себе зі сторони, оцінити свої сильні та слабкі сторони. У тому числі, питання академічної доброчесності та її імплементації в освітній процес закладу освіти.
- Внутрішня система забезпечення якості освіти дасть відповідь на запитання: «Чи зрозумілі і коректні підходи до оцінювання учнів у школі». Таким чином, керівник закладу зможе виробити найкращі підходи до оцінювання
- Допоможе вирішити питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
- Детально розставить акценти щодо управлінської діяльності керівників закладів.
Однак, Голова ДСЯО зауважив, що внутрішня система оцінювання якості освіти не має бути відірваною від усього освітнього процесу і підлаштовуватися лише під інституційний аудит, оскільки у такому випадку це буде лише стос документів, які не вирішуватимуть нагальних і важливих питань.
Питання сертифікації
За словами Голови ДСЯО, сертифікація не має на меті замінити атестацію. Адже це два абсолютно різних процеси. Сертифікація є пілотною і буде продовжена і у наступному році, однак розпочнеться з ЗНО. Варто зауважити, що питання тестування будуть удосконалювати та змінювати. Сертифікація має на меті допомогти педагогу оцінити свої знання та визначити питання, які потребують удосконалення.
«У МОН є бачення розробки сертифікації і для директорів. Це радше розроблятиметься з метою не оцінювання знань, а з метою підтримки директора школи, визначення його потреб» - зауважив Голова ДСЯО.