Так званий перелік обладнання для інклюзивного навчання (для інклюзивного та спеціального класів) визначає МОН.
З 05.06.2018 чинним є Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, затв. наказом МОН від 23.04.2018 № 414 (далі — Типовий перелік спецзасобів).
Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище
Навіщо перелік обладнання для інклюзивного навчання
Запроваджено державну підтримку особам з особливими освітніми потребами. Для цього Кабмін затвердив Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
Відтоді за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам оплачують видатки на:
- проведення (надання) додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг)
- придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку.
Спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку призначені допомогти дитині опанувати навчальну програму.
На купівлю спецзасобів спрямовують до 35% загального обсягу видатків на кожну дитину ЗЗСО, яка потребує державної підтримки.
Заклад отримав гуманітарну допомогу— маєте провести її облік. Підказки експерта допоможуть без помилок оприбуткувати та списати отримані ноутбуки, парти та стільці, господарські товари тощо.
⇒ Субвенція на освіту дітей з особливими освітніми потребами
Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для дітей з ООП затверджує МОН.
Якщо ЗЗСО відвідує кілька дітей з ООП, які мають однакові нозології, допустима закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування.
⊕ Договір на проведення корекційно-розвиткових занять
⊗ Акт приймання проведення корекційно-розвиткових занять
Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку
У Типовому переліку спецзасобів виокремлено 11 розділів, у кожному з яких перелічено засоби й обладнання при провадженні інклюзивного навчання.
Структура Типового переліку спеціальних засобів корекції
Розділ | Засоби/обладнання |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
III. Обладнання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та дітей зі складною структурою порушення |
|
| |
| |
| |
| |
| |
VI. Корекційні засоби навчання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим слухом та глухих учнів) |
|
| |
VII. Обладнання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та для сліпих учнів) |
|
| |
| |
VIII. Корекційні засоби навчання для дітей сліпих та зі зниженим зором |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
IX. Обладнання для кабінету психологічної реабілітації
|
|
| |
|
♥ Корекційні програми для дітей з особливими потребами