Педагогіка партнерства – один із напрямів реформування загальної середньої освіти і з цим погоджуються більшість (90,9%) опитаних, які обирають демократичний стиль взаємодії з першокласниками, як найбільш ефективний.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Результати опитування про педагогіку партнерства
Серед опитаних учителів перших класів є 4,2% тих, хто вважає авторитарний стиль взаємодії з учнями першого класу найефективнішим.
⇒ Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН
⇒ Чи готові вчителі викладати за новим стандартом
Респонденти під час освітнього процесу планують використовувати такі форми організації освітньої діяльності першокласників:
- групові
- колективні
- індивідуальні.
- кооперативні.
На думку більшості опитуваних, діалог, дискусія й бесіда відповідають принципам педагогіки партнерства.
Сучасна українська школа на перше місце ставить методи, які формують комунікативні компетентності, що передбачає уміння працювати з текстами, вести полілог. Натомість, лише чверть або п’ята частина вчителів відповідно планують використовувати такі словесні методи на уроках.
Ранкові зустрічі, за оцінкою більшості респондентів, сприяють налагодженню позитивного емоційного фону в класі та допомагають налагодити комунікацію між учнями (95,5% і 89,6% відповідно).
До планування освітнього процесу опитувані майже рівною мірою готові залучати учнів (78,8% учителів), інших учителів (71,8%), адміністрацію закладу (71,3%) і батьків (70,8%).
Більше половини учителів–учасників анкетування готові залучати батьків до процесу прийняття рішень щодо навчання і розвитку дитини (51,3%) і до процесу організації соціального життя в класі (47,4%).
Висновки дослідження про педагогіку партнерства
Отже, респонденти у більшості погоджуються з тим, що у педагогіці партнерства найбільш ефективним є демократичний стиль взаємодії з першокласниками. Натомість залишаються ще вчителі перших класів, які вважають авторитарний стиль взаємодії з учнями найефективнішим.
Незважаючи на те, що складовою формули НУШ є орієнтація на учня як особистості, більшість учителів планують і надалі під час навчання використовувати групові форми навчальної діяльності, в яких головним дійовим суб’єктом уроку залишається вчитель.
Педагогіка партнерства у більшості учасників опитування асоціюється з діалогом, дискусією й бесідою, як словесними методами навчання. Натомість в учнів необхідно формувати комунікативні компетентності, що передбачає уміння працювати з текстами, вести полілог.
Більшість учасників опитування розуміє важливість ранкових зустрічей для налагодження позитивного емоційного фону й комунікації між учнями в класі.
⇒ Забезпечення наступності між ЗДО та НУШ
Учителі–респонденти дослідження для планування освітнього процесу готові залучати всіх суб’єктів освітнього поля. Зокрема, батьків готові залучати до процесу прийняття рішень щодо навчання і розвитку дитини та процесу організації соціального життя в класі.