Учителі перших класів пройшли навчання у різній формі для викладання у новій українській школі.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Результати вчителів, які пройшли дистанційну підготовку
98,2% учителів першого класу – респондентів дослідження пройшли дистанційну підготовку й отримали сертифікат на платформі EdEra.
⇒ Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН
89,1% учителів пройшли очну підготовку на базі обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Повністю (на «п’ятірку») готові до викладання за новим Державним стандартом початкової освіти лише більше третини (37,3%) опитаних. На «чотири» готові до викладання більше половини респондентів.
Як здійснювати формувальне оцінювання учнів 1 класу
Фізкультура в 1 класі Нової української школи
Вчитель початкових класів: Професійний стандарт
Серед тих, хто готовий викладати у першому класі за новими методиками, половина вважають, що вони більше готові до інтегрованого викладання, повністю готові – третина.
За методиками компетентнісного підходу повністю готові викладати 40,4% респондентів, на «чотири» бали підготовлені 48,0% вчителів. До групової роботи і діалогічного спілкування з учнями повністю готові більшість опитуваних (60,2% і 68,5% відповідно).
Готові до розробки власних освітніх/модельних навчальних програм більше половини респондентів (55,2 %), натомість не готові 38,9%.
Для планової роботи під час освітнього процесу більшість респондентів (91,4%) мають розроблене ними календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, 90,0% опитаних вже підготували план виховної роботи. Натомість план професійного саморозвитку мають лише 65,5% учителів перших класів, які відповідали на запитання опитувальника.
Роль вчителя за новим стандартом
Незважаючи на зміну парадигми освіти в бік зміщення акцентів на самоосвіту впродовж життя, майже третина респондентів (31,6%) і надалі вважають, що роль учителя полягає у наданні учням усього масиву знань, яким вони володіють.
Більш ніж три чверті (78,1%) учителів-респондентів дослідження відзначають, що їх функція полягає у формуванні компетентної особистості, а саме учня, який зможе самостійно, з використанням отриманих знань, вирішувати поставлені завдання.
Отже, більшість учителів перших класів-учасників опитування пройшли попереднє навчання і 37,3% з них повністю готові до викладання у новій українській школі на засадах компетентнісного навчання.
Більше половини вчителів готові до розробки власних освітніх/модельних навчальних програм. Загалом більшість респондентів мають підготовлені документи (календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, план виховної роботи, план професійного саморозвитку) для успішної і планової діяльності.
Більшість учителів погоджуються, що їх функція полягає у формуванні компетентної особистості, яка вміє критично мислити й розуміє користь знань для успішної самореалізації.