Уведення нового Державного стандарту початкової освіти половина учителів 1 класів схвалює частково, а кожен третій респондент – повністю схвалює.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Дослідження ставлення вчителів до реформ в освіті
Ставлення респондентів дослідження до введення нового Державного стандарту початкової освіти залежить від віку вчителя: майже половина опитаних віком більше 60 років схвально ставляться до його введення, їх же найбільше і серед тих, хто не схвалює введення нового Держстандарту. Серед учителів віком 26-30 років тих, хто схвалює введення нового Держстандарту, в півтора рази менше.
Також було досліджено ставлення до нового Державного стандарту початкової освіти вчителів залежно від їхнього стажу викладання в початковій школі.
Серед опитаних, які не схвалюють введення нового Держстандарту, найбільше учителів викладають у перших класах до 5 років. Серед тих, хто схвалює введення нового Держстандарту, найбільше учителів викладають у 1 класах від 20 до 25 років.
⇒ Чи готові вчителі викладати за новим стандартом
Найбільше учителів, які повністю готові до викладання за новим Держстандартом, схвалюють введення цього Стандарту в школі. Ті ж учителі, які зовсім не готові до викладання за новим Стандартом, у більшості не схвалюють його введення.
Повністю схвалюють введення Держстандарту 35% учителів, які найбільш ефективним стилем взаємодії вважають демократичний. 14,3% педагогів з авторитарним стилем його не схвалюють, а 28,8% учителів із ліберальним стилем взаємодії з учнями відповіли «складно сказати».
Найбільше учителів повністю схвалюють педагогіку партнерства й автономію вчителя (63,4% і 60,4% відповідно), найменше – оплату додаткових освітніх послуг органами місцевого самоврядування й оплату праці педагогічних працівників державою (32,1% і 33% відповідно).
Результати дослідження
По цих же двох позиціях щодо оплати найбільша кількість учителів зовсім не схвалює (18% і 12,9% відповідно).
Таким чином, кожний третій учитель 1 класу повністю схвалює введення нового Держстандарту початкової освіти, серед них найбільше респондентів віком старші за 60 років (49,8%).
Вчителі зі стажем роботи 20-25 років (41,6%), які оцінюють свою готовність до викладання за ним як «повністю готовий/ -а» (52,3%), із демократичним стилем взаємодії з учнями (35%).
Серед запроваджених інновацій учителі 1 класів найбільше підтримують педагогіку партнерства (63,4%) і автономію вчителя (60,4%).