Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Міністерство освіти та науки України спільно з ДНУ «Інститут освітньої аналітики» провело дослідження умов реформування загальної середньої освіти на початку 2018-2019 н. р. в контексті освітньої діяльності вчителів 1 класів

Уведення нового Державного стандарту початкової освіти половина учителів 1 класів схвалює частково, а кожен третій респондент – повністю схвалює.

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Дослідження ставлення вчителів до реформ в освіті

Ставлення респондентів дослідження до введення нового Державного стандарту початкової освіти залежить від віку вчителя: майже половина опитаних віком більше 60 років схвально ставляться до його введення, їх же найбільше і серед тих, хто не схвалює введення нового Держстандарту. Серед учителів віком 26-30 років тих, хто схвалює введення нового Держстандарту, в півтора рази менше.

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Також було досліджено ставлення до нового Державного стандарту початкової освіти вчителів залежно від їхнього стажу викладання в початковій школі.

Серед опитаних, які не схвалюють введення нового Держстандарту, найбільше учителів викладають у перших класах до 5 років. Серед тих, хто схвалює введення нового Держстандарту, найбільше учителів викладають у 1 класах від 20 до 25 років.

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

⇒ Чи готові вчителі викладати за новим стандартом

Найбільше учителів, які повністю готові до викладання за новим Держстандартом, схвалюють введення цього Стандарту в школі. Ті ж учителі, які зовсім не готові до викладання за новим Стандартом, у більшості не схвалюють його введення.

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Повністю схвалюють введення Держстандарту 35% учителів, які найбільш ефективним стилем взаємодії вважають демократичний. 14,3% педагогів з авторитарним стилем його не схвалюють, а 28,8% учителів із ліберальним стилем взаємодії з учнями відповіли «складно сказати».

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Найбільше учителів повністю схвалюють педагогіку партнерства й автономію вчителя (63,4% і 60,4% відповідно), найменше – оплату додаткових освітніх послуг органами місцевого самоврядування й оплату праці педагогічних працівників державою (32,1% і 33% відповідно).

Результати дослідження

По цих же двох позиціях щодо оплати найбільша кількість учителів зовсім не схвалює (18% і 12,9% відповідно).

Як вчителі ставляться до інновацій в українській освіті: дослідження МОН

Таким чином, кожний третій учитель 1 класу повністю схвалює введення нового Держстандарту початкової освіти, серед них найбільше респондентів віком старші за 60 років (49,8%).

Вчителі зі стажем роботи 20-25 років (41,6%), які оцінюють свою готовність до викладання за ним як «повністю готовий/ -а» (52,3%), із демократичним стилем взаємодії з учнями (35%).

Серед запроваджених інновацій учителі 1 класів найбільше підтримують педагогіку партнерства (63,4%) і автономію вчителя (60,4%).

Теми:

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді