Чи підготували Ваш заклад до навчального року: ЧЕК-ЛІСТ
Основа для розроблення освітньої програми закладу освіти — це стандарт освіти відповідного рівня (ч. 1 ст. 33 Закону про освіту).
Зміст освітньої програми школи
Освітня програма містить:
- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
- перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність
- загальний обсяг навчального навантаження
- очікувані результати навчання здобувачів освіти.
⇒ Методичні рекомендації МОН з викладання предметів
⇒ Методичні рекомендації з національно-патріотичного виховання у 2019/2020 році
⇒ Організація інклюзивного навчання в закладах освіти
Освітня програма навчально-виховного комплексу
Особливістю організації освітнього процесу в НВК є поєднання рівнів дошкільної та загальної середньої освіти.
Розробка освітньої програми Рівненського НВК здійснена з використанням такого програмно-методичного забезпечення:
| |
Н. Гавриш, О. Безсонова. Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей: Методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць | |
Н. Гавриш, І. Кіндрат. Пізнаємо світ разом: Методичний конструктор | |
Рібцун Ю. В. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення: Програмно-методичний комплекс. | |
| Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня (наказ МОН України від 20.04.2018 № 407) |
⇒ Як засвідчують схвалення освітньої програми закладу освіти
Структура освітньої програми школи
| Призначення закладу та засіб його реалізації |
| Цілі та задачі освітньої діяльності закладу |
| Навчальний план |
| Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у ньому педагогічних технологій |
| Показники (вимірники) реалізації освітньої програми |
| Програмно-методичне забезпечення освітньої програми |
⇒ Формувальне оцінювання в НУШ для 1 класу
Зразок освітньої програми Рівненського НВК № 1
РОЗДІЛ 1
Призначення закладу та засіб його реалізації
Ідея компетентнісного підходу до сучасної освіти є наскрізною і визначальною на сьогоднішній день.
Надання пріоритетів формуванню у дітей — як дошкільного, так і молодшого шкільного віку — формуванню готовності здобувати знання самостійно протягом усього життя поставило нагальну потребу у виробленні власної концепції розвитку комплексу, яка прокладає стратегічний напрям у роботі колективу закладу, допомагає поєднати цілі та очікуваний результат, усвідомити їх усім учасникам навчально-виховного процесу.
⇒ Забезпечення наступності між ЗДО та НУШ
Серед сучасних моделей освіти виділяють модель 4К, що включає чотири ключові компетентності, що починаються з букви «К»:
- креативність
- комунікація
- кооперація (співпраця)
- критичне мислення.
Реформування змісту та гуманізація цілей дошкільної та початкової освіти України, суть якого полягає в реалізації компетентнісної парадигми, орієнтує педагогів на впровадження у педагогічну практику цілісного підходу до розвитку особистості.
Важливим показником життєвої компетентності дошкільника та молодшого школяра, його життєздатності, спроможності правильно орієнтуватися у життєвих реаліях та допомагати собі розв’язувати проблеми є цілісне світобачення, фундамент якого закладається саме в дошкільному віці. Тому освітня діяльність у дошкільному віці має спрямовуватись на становлення дошкільної зрілості, важливою ознакою якої є сформованість базових особистісних якостей дитини, таких як:
- міжособистісна злагода
- міжособистісне партнерство
- самостійність, чуйність
- шанобливість
- допитливість
- спостережливість
- креативність
- розсудливість.
Вказані якості є базовими для становлення особистості дитини, ступінь їх розвитку визначає передусім рівень її психічної активності, створює можливості для подальшого саморозвитку на етапі молодшого шкільного дитинства.
⇒ Методика проведення інтегрованого уроку в школі
Призначення закладу:
Реалізація права дитини на здобуття дошкільної та початкової освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту на подальших етапах.
Основним засобом реалізації призначення закладу освіти є здійснення освітньої діяльності відповідно до загальноосвітніх програм двох ступенів освіти:
- дошкільна освіта
- початкова загальна освіта.
Реалізація призначення закладу здійснюється через забезпечення в освітній діяльності таких принципів:
- гуманізм як норма поваги до особистості та основа побудови партнерського спілкування з дитиною
- інтеграційні засади побудови та організації освітнього процесу
- визнання самоцінності кожного вікового періоду та орієнтація на вікові особливості
- створення сприятливих умов для формування і розвитку у дитини:
- пізнавальних, психічних процесів
- належної спрямованості на активність у соціумі
- конструктивних мотивів поведінки
- самосвідомості
- позитивної самооцінки
- самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує
- урахування індивідуальних інтересів, здібностей, темпу розвитку дитини.