Які вимоги з безпеки виконати, щоб заклад міг працювати
Статут закладу загальної середньої освіти є установчим документом, на підставі якого заклад провадить свою діяльність.
Статут ЗЗСО за Законом про освіту потрібно узгодити з новим законодавством протягом 5 років.
Статут та локальні документи закладу освіти: коли та як змінювати
Хто затверджує статут закладу освіти
Статут затверджує засновник або уповноважений ним орган.
Уповноваженими органами можуть бути:
- виконавчі органи засновника (відповідних рад), зокрема виконавчий комітет чи його голова
- безпосередньо голова ради.
Що писати у статуті закладу освіти
Статут закладу загальної середньої освіти може містити інформацію, зокрема, про:
перелік інформації статуту читайте в журналі
- повне та скорочене найменування закладу
- статус, форму власності, організаційно-правову форму та тип закладу
- місцезнаходження
- структурні підрозділи закладу, зокрема філії
- систему управління закладом, права та обов’язки його органів управління, порядок прийняття ними рішень
- мету, завдання, принципи діяльності
- мови, які використовують в освітньому процесі
- додаткові повноваження органів громадського самоврядування (у разі їх створення)
- джерела надходження і порядок використання коштів і майна
- інші положення, що визначають функції закладу відповідно до законодавства.
Статут може містити й інші положення з питань, що не врегульовані законодавством, зокрема, що стосуються особливостей утворення і діяльності закладу.
Положення статуту не можуть суперечити законодавству.
Ліцензування освітньої діяльності: порядок і документальний супровід
Як оформити статут закладу освіти
Загальні вимоги щодо оформлення статуту викладені у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.
Статут викладають письмово, прошивають, пронумеровують. Підписують засновники (учасники) або уповноважені ними особи.
Статут оформлюють на стандартних аркушах паперу формату А4.
На титульній сторінці статуту проставляють:
- гриф затвердження (у правому верхньому куті)
- відмітку про державну реєстрацію
- назву виду документа, до якої входить повна назва закладу освіти (у центрі сторінки)
- місце та рік складення статуту (над межею нижнього берега, посередині).
⇒ Оновити Положення про педагогічну раду закладу освіти
Текст статуту
Оформлюють на наступних після титульної сторінках.
Текст складаються з розділів, кожний з яких може бути поділено на підрозділи, пункти та підпункти, що нумерують арабськими цифрами.
Також слід дотримувати таких вимог до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації:
- документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, — іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію)
- текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами)
- документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші помилки, заповнюватися олівцем.
⇒ Конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти