Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН
Учнів закладу загальної середньої освіти зазвичай залучають до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці:
- за згодою самих учнів та згодою їхніх батьків
- відповідно до статуту закладу та правил внутрішнього розпорядку
- ураховуючи вік, стать і фізичні можливості.
Роз'яснення щодо прибирання в школі надає міністр освіти Лілія Гриневич:
Прибирання класів за ДержСанПіН
Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (ДержСанПіН 5.5.2.008-01).
У ДержСанПіН 5.5.2.008-01 визначено, що самообслуговування:
▼ | ▼ | ▼ |
організовують згідно з віком, статтю, фізичними особливостями і станом здоров'я дітей | базується на гігієнічних вимогах та вимогах до охорони здоров’я | проводять за участі вчителів, класних керівників і медичних працівників |
Тривалість самообслуговування
Допустима тривалість самообслуговування для учнів 2–4-х класів у закладі загальної середньої освіти не перевищує 1 год./тиждень.
Одноразова тривалість роботи із самообслуговування — не більше 30 хв.
Мити підлогу дозволено:
| |
|
Учні 2–4-х класів можуть:
- брати участь у прибиранні пришкільної території
- доглядати за квітами.
Хто має прибирати класи за штатним розписом
Як визначено Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, посаду прибиральника службових приміщень до штатного розпису вводять:
- по 0,5 шт. од. на кожні 250 м2 площі, що прибирається (але не менше 0,5 посади на школу).
З того самого розрахунку вводять додатково посаду прибиральника в закладах, де заняття проводять у другу зміну чи ж є групи продовженого дня, зважаючи на площі, які необхідно прибирати після закінчення зміни чи роботи ГПД.
Штати шкіл формують з урахуванням:
- контингенту учнів
- кількості класів
- режиму роботи
- площ і санітарного стану приміщень, будівель та споруд.
⇒ Охорона праці в школі + безпека життєдіяльності
Керівники закладів управі за виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період.
Заміна посад працівників може здійснюватися лише в межах однієї категорії — педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо — персоналу.
За виробничої необхідності заклади можуть вводити додаткові посади, забезпечуючи їх зі спеціального фонду.
Робота прибиральника службових приміщень
За кваліфікаційною характеристикою (наказ Мінсоцполітики від 29.12.2004 № 336) прибиральник службових приміщень виконує такі завдання й обов'язки:
- прибирає:
- службові приміщення адміністративних будівель
- коридори
- сходи
- санвузли
- туалети
- квартири
- витирає пил
- підмітає і миє вручну або за допомогою машин і пристроїв:
- стіни
- підлогу
- стелю
- віконні рами і скло
- дверні блоки
- меблі
- килимові вироби
- чистить і дезінфікує раковини та інше санітарно-технічне устаткування
- очищає урни від паперу і промиває їх дезінфікуючими розчинами
- збирає сміття і відносить його до встановленого місця
- дотримує правил санітарії і гігієни в приміщеннях, де прибирає.
Вологе прибирання
Усі приміщення та обладнання школи підлягають вологому прибиранню, як-от:
- підвіконня
- підлога
- опалювальні прилади
- шафи
- столи
- парти
- класні дошки.
Прибирання здійснюють:
| ► у класах ► у майстернях ► у навчальних кабінетах |
| ► у спортивних залах |
при відкритих вікнах або фрамугах, кватирках |