Художньо-продуктивна діяльність у дошкільному закладі

Як розвинути художньо-продуктивну компетентність дошкільників? Скористайтеся матеріалами нової рубрики КОЗА Онлайн «Художньо-продуктивна діяльність» й організуйте образотворчу та літературну діяльність у дитячому садку

Діти дошкільного віку із задоволенням відображають власні почуття й переживання в малюнках, аплікаціях, слухають і співають дитячі пісні, відтворюють на музичних інструментах прості ритмічні мелодії, розповідають вірші.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Завдання вихователя-методиста при цьому — сприяти організації образотворчої, музичної, театральної та літературної діяльності дітей так, аби перед вступом до школи вони оволоділи художньо-продуктивною компетенцією:

  • сприймали мистецький твір із позиції краси, вирізняли його як естетичний
  • виявляли себе емоційно сприйнятливими та естетично чуйними цінителями, слухачами, глядачами, виконавцями
  • емоційно-ціннісно ставилися до проявів естетичного в житті
  • реалізували здатність насолоджуватися мистецтвом, пізнавати образну специфічність мистецтва і дотичну інформацію
  • переймали духовний потенціал мистецького твору у власний досвід, виховували в собі риси улюблених персонажів
  • володіли комунікативними навичками спілкування щодо змісту і краси твору, його засобів
  • наслідували мистецькі зразки ― образотворчі, музичні, танцювальні, театральні, літературні
  • охоче інтегрували у творчих завданнях власні інтереси, уподобання, цінності, набутий мистецький досвід діяльності сприйняття і відтворення прекрасного (уміння, навички)
  • випромінювали благополуччя під час мистецької творчої діяльності
  • мали навички рефлексії стосовно власного мистецького досвіду
  • виявляли художню активність як складову особистісної культури.
ІКТ в навчальному процесі

Вивчіть рівень організації освітньої роботи та рівень розвитку дітей, зокрема визначте рівень їх освіченості, розвиненості та вихованості у сфері художньо-продуктивної діяльності відповідно до освітньої лінії «Дитина у світі культури» Базового компонента дошкільної освіти. Ця лінія передбачає:

  • формування почуття краси в її різних проявах
  • ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва
  • розвиток творчих здібностей
  • формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок
  • формування самостійності, культури та безпеки праці.

Методичні матеріали про образотворчу та літературну діяльність дошкільників доступні у новій підрубриці КОЗА Онлайн та свіжому випуску КОЗА-ДИСК (2017.4). Там представлені:

  • картки експертного оцінювання занять
  • презентації про нетрадиційні техніки малювання та ліплення
  • анкети для визначення інтересів і здатності до саморозвитку
  • розробка семінару-практикуму «Літературний проект» із роздатковими матеріалами і тестом
  • довідкові таблиці
  • пам’ятки.

Методичні матеріали допоможуть організувати:

  • літературні проекти — скористайтеся запропонованими календарно-тематичними планами, інтелектуальними картами та картотеками інтегрованих занять
  • майстер-класи з образотворчого мистецтва — тримайте під рукою наочні приклади
  • гурткову роботу — використайте автоматизовані шаблони і розробки для організації та перевірки рівня сформованості художньо-продуктивної компетенції дітей
  • роботу з батьками — тест-анкета «Вивчаємо здібності дитини», пам’ятки, які можна розмістити на інформаційних стендах чи сайті закладу, та покроковий алгоритм «Організовуємо виставку сімейної творчості».

Близько сотні шаблонів і розробок для вихователя-методиста, присвячені музично-театральній діяльності, презентовані у випуску 2014.4 КОЗА-ДИСКа.

Повний перелік розміщених шаблонів документів і методичних розробок

Робота з педагогами

Довідкова таблиця «Світ мистецтва» (за освітньою лінією «Дитина у світі культури» Базового компонента дошкільної освіти)

Пам’ятка «Перелік рекомендованої навчальної літератури з художньо-продуктивної діяльності»

Картка експертного оцінювання заняття з образотворчої діяльності

Картка експертного оцінювання заняття з літературної діяльності

Пам’ятка «Як надихнути дитину на образотворчу діяльність»

Презентація «Нетрадиційні техніки малювання»

Презентація «Ліплення з нетрадиційних матеріалів»

Семінар-практикум «Літературний проект — що, як і навіщо»

Роздаткові матеріали до семінару-практикуму «Літературний проект — що, як і навіщо»

Тест «Літературний проект»

Анкета «Здатність до саморозвитку»

Анкета «Чинники, що впливають на фаховий розвиток і саморозвиток»

Анкета «Мої інтереси»

Літературні проекти

Змістове наповнення літературного проекту «У світі казок»

Інтелектуальна карта літературного проекту «У світі казок»

Календарний план проведення інтегрованих занять у межах літературного проекту «У світі казок»

Картотека інтегрованих занять до літературного проекту «У світі казок»

Асоціативна карта «У світі казок»

Календарно-тематичний план літературного проекту «Кривенька качечка»

Інтелектуальна карта літературного проекту «Кривенька качечка»

Змістове наповнення теми «Краса навкруги»

Інтелектуальна карта теми «Краса навкруги»

Календарний план проведення інтегрованих занять на тему «Краса навкруги»

Картотека інтегрованих занять на тему «Краса навкруги»

Асоціативна карта «Краса навкруги»

Майстер-класи з образотворчого мистецтва

Майстер-клас із малювання «Земля — створюємо пейзажі»

Майстер-клас із малювання «Морський пейзаж — малюємо вовною»

Майстер-клас із малювання «Опановуємо мистецтво мехенді»

Майстер-клас із оригамі «Ми — вухаті та хвостаті»

Майстер-клас із оригамі «Чарівна квіточка»

Майстер-клас із конструювання з паперу «Конструюємо казку»

Майстер-клас із дизайн-діяльності «Розвивальна книжка власноруч»

Майстер-клас із пластилінографії «Черепашка серед квітів»

Майстер-клас із ліплення «Дари землі-годувальниці із солоного тіста»

Майстер-клас із шиття «Пальчикові іграшки — персонажі театру на долоні»

Гурткова робота

Календарно-тематичний план роботи гуртка (шаблон)

Календарно-тематичний план роботи гуртка оригамі

Календарний план роботи з батьками учасників гуртка оригамі

Календарно-тематичний план роботи гуртка словотворчості

Програма гуртка піскової анімації

Календарно-тематичний план роботи гуртка піскової анімації

Програма гуртка тістопластики

Календарно-тематичний план роботи гуртка тістопластики

Програма гуртка ниткографії

Календарно-тематичний план роботи гуртка ниткографії

Програма роботи гуртка народного декоративно-ужиткового мистецтва

Календарно-тематичний план роботи гуртка народного декоративно-ужиткового мистецтва

Діагностика рівня сформованості художньо-продуктивної компетенції

Картка експертного оцінювання вміння дітей 6-го року життя переказувати казку

Картка експертного оцінювання вміння дітей 6-го року життя складати розповідь-роздум

Довідкова таблиця «Оцінювання рівнів сформованості вмінь дітей 6-го року життя складати розповідь-роздум»

Протокол обстеження рівня розвитку творчої уяви дитини (шаблон)

Протокол обстеження рівня розвитку творчої уяви дитини (приклад)

Завдання для визначення рівня розвитку образного мовлення

Довідкова таблиця «Критерії та показники мовленнєвих умінь для визначення рівня розвитку образного мовлення»

Протокол обстеження рівня розвитку образного мовлення дитини

Зведена картка результатів обстеження рівня розвитку образного мовлення дітей

Робота з батьками

Тест-анкета «Визначаємо здібності дитини»

Поетапний план реалізації творчого проекту «Батьківські родзинки для кожної дитинки»

Покроковий алгоритм «Організовуємо виставку сімейної творчості»

Пам’ятка «8 правил ознайомлення дитини з казкою»

Пам’ятка «Як сприяти розвитку творчих здібностей дитини»



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді