Організація та керівництво
Роботу гуртка здійснюють відповідно до варіативної складової комплексних та парціальних освітніх програм, рекомендованих (схвалених) Міністерством освіти і науки України.
Адаптовану програму розглядають та погоджують на засіданні педагогічної ради дошкільного закладу, а потім подають на розгляд науково-методичної ради районного(міського) методичного кабінету (центру), яка приймає рішення про її затвердження.
Керівник гуртка може написати авторську програму. Авторською вважається така освітня програма, яка:
- не має аналогів
- заснована на авторській концепції побудови навчального змісту.
Вона потребує такої самої процедури експертизи, розгляду та затвердження, як і адаптована.
Програму керівник гуртка розробляє відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, на основі чинної комплексної програми, за якою працює дошкільний заклад, з урахуванням власного досвіду педагогічної діяльності та вивченого перспективного досвіду інноваційної діяльності з певного напряму.
Програми, які мають обмежене використання в окремих навчальних закладах, є локальними. Їх застосовують за різних умов, зокрема для організації додаткових освітніх послуг у формі гуртків, студій, секцій.
Локальна програма може бути впроваджена після експертизи методичних служб на місцях (науково-методичні центри або кабінети при управліннях/відділах освіти, інститути післядипломної педагогічної освіти) і затвердження місцевими органами управління освітою.
Складові програми гуртка в закладі дошкільної освіти
Пояснювальна записка | Розкриває
містить
У пояснювальній записці вказують:
| |
Навчально-тематичний план роботи |
| |
Зміст | Обов’язковими його вимогами є:
Обґрунтовують доцільність:
| |
Очікуваний результат | Містить перелік вимог до обсягу знань, умінь і навичок вихованців, тобто:
| |
Навчально-методичне та дидактичне забезпечення | Містить інформацію про необхідні для організації гурткової роботи:
| |
Використані джерела |
| |
Додатки | Вказують за необхідності, вони можуть містити:
|
За матеріалом Ірини РОМАНЮК,
методиста Миколаївського науково-методичного центру,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»