Підтримка особистісного здоров'я: акценти
Сучасні інноваційні технології
Інноваційні технології — це комплекс форм та методів навчання, виховання та управління, які відповідають сучасним вимогам, є новаторськими та оригінальними.
Принципи сучасних інноваційних технологій
- Доцільність
- Взаємодія навчання та виховання
- Орієнтація на співпрацю
- Особистісно-зорієнтований підхід
- Використання різноманітних форм та методів
Якорганізувати дієтичне харчування взакладі, чизмінився стандартний продуктовий набір для меню, яквиконати норми постанови
Мета інноваційних технологій
- Мотивувати до навчання
- Зробити навчальний процес цікавим для дітей
- Навчати працювати діалогічного, тобто в активній взаємодії з іншими
- Розвивати здатність до рефлексії та самооцінки
- Стимулювати ініціативу
- Розвивати творчі здібності
- Створити умови для самореалізації кожної особистості
- Формувати компетенції, а не лише допомогти дошкільникам здобути знання
Інноваційна діяльність
Інноваційні технології у роботі вихователя
- Особистісно орієнтоване навчання
- Технологія гуманізації освітнього процесу
- Методика навчання дітей читанню Миколи Зайцева
- Технологія розвивального навчання та виховання Данила Ельконіна
- Педагогіка Марії Монтессорі
- Психолого-педагогічне проектування
- Технологія інтегрованого навчання та виховання
- Логічні блоки Дьєнеша
- Технологія раннього інтенсивного навчання грамоті
- Нетрадиційні підходи до завдань фізичного виховання дітей дошкільного віку
- Методика раннього розвитку Глена Домана
- Ігрові технології
- Інтерактивні технології
- Інформаційно-комунікаційні технології
- Здоров'язбережувальні технології
Інноваційні форми роботи з дітьми
- Нетрадиційні форми занять (комбіновані, інтегровані, проект)
- Нестандартні заняття (мандрівки, години ввічливості, уроки милування природою, заняття-пошук, заняття-казка, заняття-тренінг)
- Нетрадиційні свята та інсценізації
- Оздоровчі заходи (піші прогулянки, сміхотерапія, пальчикова гімнастика)
Як впроваджувати інноваційні технології
- Сформулюйте мету, якої ви хочете досягти за допомогою технології
- Виберіть оптимальну технологію
- Ознайомтесь з особливостями обраної форми роботи
- Опрацюйте публікації та матеріали колег, які мають досвід використання потрібних методів
- Осмисліть набуту інформацію
- Створіть необхідні умови для використання технології
- Використайте обрану технологію
- Проаналізуйте, чи досягли очікуваних результатів та що потрібно вдосконалити
Інноваційні технології можна використовувати в різних ситуаціях. Розгляньмо, які з них використовують на заняттях з математики.
Інноваційні технології з математики в ДНЗ | ЗДО
Логічні блоки Дьєнеша | Дають уявлення про предмети, їх колір та форму дітям молодшої та середньої груп. Формують елементарні математичні поняття про фігури, множину, узагальнення, порівняння, кодування інформації у дітей старшої групи |
Картки-властивості Семадені | Розвивають уміння визначати властивості фігур, заперечувати, працювати із знаками-кодами |
Кольорові палички Кюїзенера | Розвивають уяву, просторове сприйняття, дрібну моторику. Є універсальним наочним інструментом для математичних обчислень, можуть доповнити кожну з методик. |
Інтелектуальні ігри Нікітіних | Формують сприятливі умови для розвитку математичних умінь, розвивають творчі здібності та самостійність |
Розвивальні ігри В’ячеслава Воскобовича | Дають базові уявлення про навколишній світ, розвивають дрібну моторику. Формують пізнавальний інтерес до дослідницької роботи |
З чого почати впровадження інноваційних технологій у дитячому садку
Одразу всім праціникам дошкільного закладу складно переорієнтувати свою роботу на сучасний лад. Почніть цей шлях із членами творчої групи — досвідченими і креативними педагогами, які здатні мислити критично й далекоглядно. Одним із початкових етапів може стати установче засідання творчої групи для впровадження інновацій.
Мета засідання:
- актуалізувати й розширювати знання педагогів щодо використання інноваційних педагогічних технологій у дошкільній освіті
- формувати в педагогів теоретичні знання, практичні вміння й навички використання інноваційних методів і прийомів у педагогічній діяльності
- допомогти педагогам зорієнтуватися у способах упровадження конкретних педагогічних технологій у освітній процес
- сприяти формуванню методичної культури педагогів, стимулювати їхню творчу активність.
План засідання
Форма роботи | Зміст роботи |
Організаційна частина | |
Вступне слово вихователя-методиста | Вітання учасників семінару та налаштування їх на співпрацю |
Теоретична частина | |
Вправа «Асоціативний ряд» | Добирання слів-асоціацій до терміна «інновація» |
Вправа «Читання по колу» | Визначення терміна «педагогічна технологія» |
Виступ практичного психолога «Впровадження інноваційних технологій: «за» чи «проти» | Аналізування готовності педагогів до інноваційної діяльності |
Практична частина | |
Метод «Карусель» | Обговорення теми «Творчий потенціал педагога — важливий чинник сучасного освітнього процесу» (робота в групах) |
Вправа «Активне слухання» | Презентація педагогічних технологій членами творчої групи |
Вправа «Тематична піраміда» | Презентація орієнтовного перспективного планування впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес на місяць для кожної вікової групи |
Робота в групах | Обігравання реалізації завдань педагогічних технологій, визначених до впровадження в практику роботи |
Підсумки | |
Вправа «Трибуна вільних думок» | Рефлексія |
Домашнє завдання |
|
Скачайте матеріали для проведення засідання:
завдання, вправи, рекомендації, картка-характеристика інновацій і трохи теорії
Корисні статті
За матеріалом Вікторії Целіної, завідувача,
Любові Іллічової, вихователя-методиста
дошкільного навчального закладу № 133, Миколаїв,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»