На етапі підготовки до проведення дослідно-експериментальної діяльності завдання керівника закладу дошкільної освіти та вихователя-методиста — оцінити готовність до участі в ній педагогічного колективу, зокрема:
- педагогів та інших спеціалістів закладу дошкільної освіти — практичного психолога, соціального педагога, сестри медичної та ін.
- педагогічного колективу в цілому як колективного суб’єкта.
Корисна стаття
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Важливі характеристики, які мають бути притаманні педагогам — учасникам експерименту:
- персональні якості й здібності, що характеризують схильність особистості до інноваційної діяльності
- високий рівень професійно-особистісних прагнень
- ініціативність і відповідальність
- лояльне ставлення до змін, уміння відмовитися від традицій і стереотипів, змінювати власні установки й переконання
- уміння швидко засвоювати нову термінологію, опановувати нові технології
- відсутність психологічних бар’єрів чи страху перед новими видами діяльності
- креативність і творче мислення
- здатність продукувати ідеї та втілювати їх
- здатність проектувати власну діяльність і прогнозувати її результати й інші навички самоуправління
- здатність орієнтуватися в ситуації невизначеності й визначати допустимий ступінь ризику
- готовність до подолання труднощів, що виникають постійно
- здатність сприймати помилки як досвід і без відчаю розпочинати спочатку
- критичне ставлення до своєї професійної діяльності
- розвинена здатність до рефлексії, самоаналізу
- впевненість у собі та своїх професійних здібностях
- потреба в самовдосконаленні та безперервній самоосвіті.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Щоб визначити, які характеристики та якою мірою притаманні кожному учаснику інноваційної діяльності, доцільно використовувати такі методи діагностики:
- опитування
- анкетування
- тестування (скачайте ключ до тесту).