Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Упровадження інновацій пов’язано з удосконаленням освітніх технологій (форм, прийомів, методів) навчання й виховання, змісту освіти, її мети, концептуальних принципів здійснення освітньої діяльності. Інноваційні процеси потребують підвищення кваліфікації спеціалістів. Для цього важливо, аби вихователь-методист і керівник закладу дошкільної освіти підтримували педагогів.
Рекомендації для управління колективом під час інноваційної діяльності
- Підтримуйте комфортний психологічний мікроклімат у колективі
- Забезпечуйте згуртованість колективу, формуйте впевненість педагогів у підтримці й розумінні з боку колег і керівництва
- Стимулюйте творчу діяльність та ініціативність педагогів
- Мотивуйте педагогів до обміну думками, ідеями, участі в дискусіях
- Розвивайте в собі та педагогах такі професійні якості, як конструктивізм, рефлективність, ініціативність, здатність до саморозвитку та самовдосконалення
- Підтримуйте прагнення педагогів до загального й професійного розвитку, зокрема й до самоосвіти
- Відтворюйте організаційний і кадровий потенціал, зокрема через систему внутрішнього взаємонавчання і наставництва
- Використовуйте групові форми організації співпраці
- Комплексно організовуйте взаємодію всіх учасників інноваційної діяльності
- Створюйте інноваційний мікроклімат у колективі, за якого кожен педагог почуватиметься вільно та виявлятиме готовність до творчої роботи
- Розширюйте взаємозамінність і делегування повноважень, участь усіх суб’єктів інноваційної діяльності у прийнятті рішень
- Стимулюйте формальні й неформальні комунікації між учасниками інноваційної діяльності
- Забезпечуйте учасників інноваційної діяльності необхідними матеріально-технічними та інформаційними ресурсами
- Створюйте гнучку систему відбору та втілення нових ідей
- Застосовуйте пошуково-дослідницькі підходи в роботі
- Здійснюйте перехід до природних форм управління, заміну адміністрування на ефективне лідерство