У вересні-жовтні МОН проведе моніторинг серед учнів 3 класів для того, щоб дослідити впровадження реформи.
Для дослідження обрали 150 шкіл, які репрезентують усі регіони України, сільську місцевість та міста й різні типи закладів. До переліку потрапили не лише пілотні школи.
А уже в наступному році МОН проведе таке ж дослідження уже серед 3 класів, які навчаються за новим освітнім стандартом. Це дозволить побачити динаміку та ефективність нових стандарту та методик.
Метою таких досліджень є оцінка впровадження реформи. Так буде змога відкоригувати навчальні матеріали, підготовку вчителів початкової школи, організацію освітнього середовища та систему оцінювання для початкової школи.
▶ ВЕБІНАР: інструктажі з учнями та працівниками школи
Як буде проходити дослідження
До закладу освіти завітає два експерта. Впродовж двох днів вони спостерігатимуть за роботою як вчителів, так і учнів, візьмуть короткі інтерв’ю в учнів, директорів або заступників, а також проведуть анкетування батьків та вчителів.
Питання для дослідження:
- формування компетентностей та наскрізних умінь;
 - інтеграція освітнього змісту;
 - реалізація педагогіки партнерства;
 - ефективність навчання, яке отримують педагоги;
 - підтримка педагогів керівництвом школи;
 - ставлення батьків до НУШ.
 
Раніше обґрунтування Концепції Нової української школи виклала Національна академія педагогічних наук України у науково-аналітичній доповіді «Про зміст загальної середньої освіти» (К., 2015; керівники проекту — О. Ляшенко, С. Максименко та О. Топузов).
Нагадаємо, що з 1 вересня 2017 року Міністерство освіти і науки України оголосило старт Нової української школи.
Методичний супровід реалізації Концепції НУШ
За заявками на участь в експерименті обрали 100 загальноосвітніх навчальних закладів — по чотири:
- у кожній області
 - в Києві.
 
У 2018/2019 навчальному році розширили базу шкіл — учасників експерименту.
Заклади післядипломної освіти мають:
- забезпечити науково-методичний супровід педагогічних колективів ЗНЗ, які беруть участь в експерименті
 - створити рубрикатор «Всеукраїнський експеримент з розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти».
 
У рубрикаторі вчителі, залучені до експерименту, розміщували:
- методичні й дидактичні розробки
 - навчальні матеріали.
 
Програма реалізації Концепції НУШ
Програма всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» затверджена наказом МОН України «Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальний закладів» від 13.07.2017 № 1028.
Втілення Концепції відбувається у три етапи:
  | червень–жовтень 2017 року  | 
  | листопад 2017 року — травень 2022 року  | 
  | червень — жовтень 2022 року  | 
Звіт наукових керівників про завершення І та ІІ етапів всеукраїнського експерименту заслухає Комісія з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи з проблем виховання, розвитку дітей та учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.
У червні–жовтні 2022 року
Відбуватиметься узагальнення результатів експерименту, яке реалізують у Звіті про результати всеукраїнського експерименту за 2017‑2022 роки.
НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨 ПРОГРАМА
всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти» на базі загальноосвітніх навчальних закладів на 2017–2022 роки
№ з/п  | Заходи, спрямовані на реалізацію завдань експерименту  | Строки виконання  | Очікувані результати  | 
І. Організаційно-підготовчий етап  | |||
1.  | Розроблення навчально-методичного забезпечення предметів початкової школи інтегрованого навчання в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти  | протягом етапу  | Навчально-методичне забезпечення предметів початкової школи в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти  | 
2.  | Розроблення тренінгових модулів для підготовки тренерів-консультантів і вчителів 200 перших класів загальноосвітніх навчальних закладів – учасників експерименту  | червень  | Кадрове забезпечення експерименту  | 
3.  | Організація та проведення тренінгів для тренерів з питань впровадження Державного стандарту початкової загальної середньої освіти Проведення 25 навчально-практичних семінарів для педагогів 100 ЗНЗ — учасників експерименту  | липень–серпень  | Підготовка регіональних тренерів з метою навчання та надання методичної допомоги вчителям-учасникам експерименту (50 осіб) Підготовка 200 вчителів перших класів, 100 заступників директорів з навчально-виховної роботи з початкової освіти  | 
4.  | Створення та організація робочої групи вчених і вчителів, які здійснюватимуть науково-методичний супровід експерименту  | червень–липень  | Науково-методичний супровід експерименту Створення науково-методичної ради експерименту  | 
5.  | Розроблення інтегрованих курсів  | протягом ІІ та ІІІ етапів  | Навчальне та навчально-методичне забезпечення  | 
6.  | Проект нормативно-правового забезпечення надання навчальним і навчально-методичним комплектам відповідного грифа МОН  | протягом етапу  | Проект нормативно-правового забезпечення  | 
7.  | Інформування громадськості та педагогічній спільноті про особливості навчально-виховного процесу в експериментальних класах  | Інформаційні повідомлення для громадськості й педагогічної спільноти про хід та проміжні результати експерименту на сайті МОН України та сайтах базових загальноосвітніх навчальних закладів  | |
9.  | Проведення обласних курсів підготовки педагогічних працівників з навчання за інтегрованими курсами у початковій школі обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти  | серпень  | Кадрове забезпечення експерименту на обласному рівні  | 
10.  | Проведення форумів та інтернет-конференцій для педагогічних працівників — учасників експерименту з метою підвищення якості навчально-виховного процесу в експериментальних класах  | протягом етапу  | Підвищення фахового рівня вчителів — учасників експерименту  | 
11.  | Організація та проведення науково-методичних заходів МОН, Національної академії педагогічних наук, інших наукових установ та вищих навчальних закладів з метою оприлюднення та обговорення результатів експерименту, а також визначення шляхів його вдосконалення (за планом роботи МОН на 2017–2022 роки)  | протягом ІІ та ІІІ етапів  | Оприлюднення результатів реалізації експерименту, ознайомлення педагогічної спільноти та громадськості з досвідом навчання й виховання учнів початкової школи з реалізації Концепції Нової української школи  | 
12  | Підбиття підсумків І (організаційно-підготовчого) етапу експерименту  | жовтень  | Звіт про підсумки етапу  | 
ІI. Формувальний етап  | |||
1.  | Апробація та внесення коректив до навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в початковій школі (для учасників експерименту)  | протягом етапу  | Забезпечення реалізації програми експерименту  | 
2.  | Забезпечення наставницької підтримки вчителів шкіл — учасників експерименту: 
  | листопад 2017 — травень 2021  | Кадрове забезпечення реалізації завдань експерименту на рівні базових загальноосвітніх навчальних закладів  | 
3.  | Здійснення експериментального навчання у початкових класах: 
  | Досягнення освітніх результатів експерименту  | |
4.  | Здійснення моніторингу ходу експерименту і його проміжне коригування:  | Корекція навчального, навчально-методичного, методичного, кадрового та управлінського забезпечення експерименту Аналітична довідка про результати за поточний навчальний рік  | |
  | вересень 2017 – травень 2021  | ||
  | травень – червень 2018  | ||
  | травень – червень 2019  | ||
  | травень – червень 2020  | ||
  | травень – червень 2021  | ||
  | Розроблення рекомендацій для поширення у початковій школі інтегрованого навчання Підготовка та направлення інструктивно-методичного листа МОН до органів управління освітою, регіональних закладів післядипломної педагогічної освіти з питання подальшої реалізації Концепції Нової української школи кожного навчального року  | ||
5.  | Розширення бази шкіл — учасників експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти» на базі загальноосвітніх навчальних закладів  | з 2018/2019 навчального року  | Створення експериментальної вибірки достатньої для отримання статистично вірогідної інформації щодо модернізації змісту освіти в початковій школі  | 
6.  | Розроблення електронного курсу для самоосвіти вчителів — учасників експерименту  | серпень – вересень 2017  | Підвищення фахового рівня вчителя  | 
7.  | Підбиття підсумків ІІ (формувального) етапу експерименту  | травень 2022  | Звіт про підсумки ІІ (формувального) етапу експерименту  | 
IІІ. Узагальнювальний етап  | |||
1.  | Узагальнення результатів всеукраїнського експерименту  | червень–жовтень  | Підготовка матеріалів до наукового звіту  | 
2.  | Визначення динаміки показників ефективності розвитку академічних здібностей в учнів початкової школи – учасників експерименту  | червень–липень  | Визначення динаміки показників рівня сформованості академічних здібностей в учнів початкової школи – учасників експерименту  | 
3.  | Перевірка статистичної гіпотези дослідження  | серпень  | Висновок про вірогідність отриманих експериментальних даних  | 
4  | Формулювання висновків теоретико-експериментального дослідження  | вересень  | Висновки щодо ефективності розробленого навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти  | 
5.  | Проведення серії семінарів, конференцій і круглих столів, спрямованих на розповсюдження перспективного досвіду щодо впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти  | протягом експерименту  | Ознайомлення освітян із результатами проведеного експерименту Розповсюдження перспективного досвіду щодо впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти  | 
6.  | Підготовка та видання навчальних і методичних посібників, методичних рекомендацій за результатами експерименту  | Створення та видання навчальних і методичних посібників, методичних рекомендацій за результатами експерименту  | |
7.  | Підготовка наукового звіту про результати всеукраїнського експерименту за 2017‑2022 роки  | жовтень  | Звіт про результати всеукраїнського експерименту за 2017‑2022 роки  | 


