Передбачено, що заклади освіти отримуватимуть досвід діяльності в умовах автономії. Органи управління освіти та методичні служби будуть допомагати закладам освіти у питаннях:
- відбору освітньої програми, напрямів організації освітнього процесу, методів підвищення професійної компетентності працівників;
- прийняття рішень щодо управління та стратегічних напрямів розвитку закладу освіти;
- результатів освітнього процесу;
- налагодження комунікації з дітьми та батьками.
Освітня програма
Реалізація змісту освітнього процесу відбувається згідно з вимогами освітніх програм розвитку, виховання і навчання дітей.
Педагоги можуть використовувати у роботі чинні освітні програми, які схвалюються педагогічною радою ЗДО. Крім того, освітяни можуть планувати діяльність відповідно до комплексних та парціальних програм.
⇒ Додатки до Санітарного регламенту для ЗДО
Організація освітнього процесу
Освітній процес в закладі дошкільної освіти будується на основі особистісно-орієнтованого підходу. Такий підхід скеровують на досягнення результатів, таких як: набуття життєвої компетентності, розвиток базових якостей особистості в різних видах діяльності.
Для педагога важливо володіти знаннями про вікові та психологічні особливості дітей, їх індивідуальні можливості та потреби, а також застосовувати різні форми та види організації освітнього процесу.
Освітній процес складається з використання інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій, ігрових і проблемно-навчальних ситуацій, проектної діяльності.
Завдання педагога – сприяти тому, щоб дитина отримувала інформацію, яка доступна віку і яка сприяє засвоєнню важливих умінь та навичок дитини, засвоювала систему моральних цінностей, отримувала соціальний досвід спілкування та доречної поведінки.
Діяльність інклюзивних груп
Для забезпечення необхідних умов якісного інклюзивного навчання потрібно:
- виокремити освітні потреби дитини;
- забезпечити створення інклюзивного освітнього простору;
- підвищити кваліфікацію педагогів;
- надати освітні, психолого-педагогічні, а також корекційно-розвиткові послуги;
- забезпечити дітей спеціальним обладнанням для корегування психофізичного розвитку;
- здійснити психолого-педагогічний супровід дитини під час її навчання;
- залучити батьків до освітнього процесу.
Практичні психологи та вчителі-дефектологи інклюзивно-ресурсних центрів визначають освітні потреби дитини, а також особливі умови для інклюзивного навчання після проведення психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Крім того, в інструктивно-методичних рекомендаціях МОН особливу увагу приділено питанням
- організації освітнього процесу;
- педагогіці партнерства;
- діяльності інклюзивних груп;
- підвищенню кваліфікації педагогів;
- плануванню та партнерській взаємодії.