Які пріоритети МОН на 2019 рік

1630

Запитання

Які головні пріоритети МОН на 2019 рік?

Відповідь

Міністр освіти Лілія Гриневич розповіла про 10 головних пріоритетів на 2019 рік. За цей рік мають розвитися усі сфери — від школи до наукових установ.

Головні здобутки МОН за 2018 рік

«Очевидно, що коло пріоритетів значно ширше, однак ми хочемо концентровано представити саме ті напрями, які торкнуться найбільшої кількості учнів, науковців, батьків, педагогів та викладачів. Можу відповідально заявити, що 2019-й рік буде не менш складним, ніж 2018-й, проте, в частині зростання реальних можливостей для кожного він стане дійсно визначним», — повідомила Лілія Гриневич.

⇒ Угадаймо заробітну плату вчителя на 2019 рік?

Основні пріоритети МОН на 2019-й:

1

Розвиток реформи НУШ — знову в перший клас, новий Державний стандарт базової освіти

Знову майже півмільйона першокласників прийдуть у змінену школу. На них чекатимуть перепідготовлені вчителі, нові програми та освітній простір, у який держава інвестує 1 млрд грн

2

Гідність кожної дитини: доступна вбиральня, антибулінг та інклюзія

МОН працюватиме над розвитком антибулінгових програм, вдосконаленням функціонування сфери інклюзивної освіти та планує переобладнати усі туалети на вулицях — зробити їх теплими та більш приватними.

3

Нові механізми професійного зростання вчителів: добровільна сертифікація та механізм «гроші за вчителем»

Також запрацюють нові механізми для розвитку та професійного зростання вчителів.

Один із них — добровільна сертифікація вчителів. Протягом 2019-го у ній зможуть взяти участь 1 тис вчителів початкових класів.

Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

4

Початок роботи освітнього омбудсмена

В Україні має з‘явитися інститут освітнього омбудсмена, що захищатиме права здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників

5

Діджиталізація освіти: Інтернет та комп’ютери в сільські школи

У тестовому режимі має запрацювати Національна освітня платформа. На ній розміщуватимуться:

  • справжні електронні підручники з віртуальними 3D-матеріалами
  • скани підручників для завантаження
  • інтерактивні лабораторії
  • віртуальні музеї
  • форуми для спілкування вчителів
  • системи менеджменту освіти

6

Старт масштабної реформи професійної освіти: нові стандарти та інфраструктурний проект на 58 млн євро

Як і трансформація шкільної освіти, вона передбачатиме зміну стандартів, прийняття нового профільного закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту», а також оновлення освітнього середовища

7

Становлення Національної системи кваліфікацій: зв’язок між ринком праці та освітою

Це зведення «мосту» між ринком праці та освітою. Ця робота триватиме не один рік, а на 2019 заплановано початок роботи Національного агентства кваліфікацій.

8

Старт роботи Національного фонду досліджень

Фонд надаватиме грантову підтримку як на фундаментальні наукові дослідження з природничих, технічних, суспільних та гуманітарних наук, так і на прикладні наукові дослідження та розробки за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки.

9

Початок роботи центрів колективного користування обладнанням у закладах вищої освіти

Простори, де науковці зможуть приїхати та провести потрібні заміри для своїх досліджень на надсучасному обладнанні

10

Впровадження базового фінансування науки у вишах

100 млн грн буде спрямовано на впровадження базового фінансування науки в університетах — механізму, що допоможе вишам будувати довгострокову дослідницьку політику

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
170

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110542

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11626

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17740