Чи може дитина з порушеннями мовлення «виговоритися»

1822

Запитання

Батьки першокласника, який картавить, на пропозицію вчителя звернутися до вчителя-логопеда відповіли: «Виговориться». Як на це відповісти?

Відповідь

Батьківські стереотипи, що лягають в основу нерозуміння наслідків мовленнєвих порушень, можуть так само лежати в основі негативного розвитку дитини.

Фрази на кшталт «У наш час не було ніяких логопедів — і нічого, виросли якось», «Нічого, виговориться», «Трохи картавить, але не страшно», «Серед всесвітньо відомих людей є люди з проблемами мовлення, але це навіть робить їх унікальними» роблять своє діло на підкріплення стереотипів.

Та якщо втрачати час на корекцію, порушене мовлення є гальмівним чинником у загальному психічному розвитку дитини.

Мовлення тісно пов’язане з процесами мислення й пам’яті.

Мисленнєві операції — аналіз, синтез, порівняння, — на яких будуються навчальні завдання початкової школи, у дітей-логопатів мають свої особливості, утруднюючи навчання.

Наприклад, діти можуть:

  • забувати складні, 3-4-ступеневі, інструкції, їх послідовність
  • недостатньо розуміти навчальні завдання, вказівки вчителя.

Окрім того, у дітей з порушенням мовленнєвого розвитку під час шкільного навчання спостерігають труднощі:

  • оволодіння письмом та читанням
  • опанування навчальних понять, термінів (особливо мовного циклу)
  • формування власних думок
  • включення у колективні ігри та заняття
  • спілкування з однолітками (психологічний барєр)
  • самопрезентації, публічних виступів.

Тому ліпше, щоб фахівець визначив, чи необхідно вдаватися до корекції мовленнєвих порушень.

Ось такі елементарні доведення можна використати під час бесіди з батьками.

12 запитань і відповідей про атестацію

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264521

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1981

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
11621

Куди зникає час практичного психолога? Заповнюємо статистичний звіт

Скільки часу практичний психолог приділяє діагностиці, а скільки – підтримці? Які напрямки роботи займають найбільше ресурсу? Експертний аналіз статистичного звіту розкриває реальний розподіл робочого часу психолога в школі чи дитсадку. Як заповнити цей документ – розбираємо у статті
38138