Чи може дитина з порушеннями мовлення «виговоритися»

1623

Запитання

Батьки першокласника, який картавить, на пропозицію вчителя звернутися до вчителя-логопеда відповіли: «Виговориться». Як на це відповісти?

Відповідь

Батьківські стереотипи, що лягають в основу нерозуміння наслідків мовленнєвих порушень, можуть так само лежати в основі негативного розвитку дитини.

Фрази на кшталт «У наш час не було ніяких логопедів — і нічого, виросли якось», «Нічого, виговориться», «Трохи картавить, але не страшно», «Серед всесвітньо відомих людей є люди з проблемами мовлення, але це навіть робить їх унікальними» роблять своє діло на підкріплення стереотипів.

Та якщо втрачати час на корекцію, порушене мовлення є гальмівним чинником у загальному психічному розвитку дитини.

Мовлення тісно пов’язане з процесами мислення й пам’яті.

Мисленнєві операції — аналіз, синтез, порівняння, — на яких будуються навчальні завдання початкової школи, у дітей-логопатів мають свої особливості, утруднюючи навчання.

Наприклад, діти можуть:

  • забувати складні, 3-4-ступеневі, інструкції, їх послідовність
  • недостатньо розуміти навчальні завдання, вказівки вчителя.

Окрім того, у дітей з порушенням мовленнєвого розвитку під час шкільного навчання спостерігають труднощі:

  • оволодіння письмом та читанням
  • опанування навчальних понять, термінів (особливо мовного циклу)
  • формування власних думок
  • включення у колективні ігри та заняття
  • спілкування з однолітками (психологічний барєр)
  • самопрезентації, публічних виступів.

Тому ліпше, щоб фахівець визначив, чи необхідно вдаватися до корекції мовленнєвих порушень.

Ось такі елементарні доведення можна використати під час бесіди з батьками.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Психолого-педагогічна характеристика учня: як скласти

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
417939

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
744

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Як створити й упровадити у вашому закладі освіти.
112041