Чи може дитина з порушеннями мовлення «виговоритися»

1781

Запитання

Батьки першокласника, який картавить, на пропозицію вчителя звернутися до вчителя-логопеда відповіли: «Виговориться». Як на це відповісти?

Відповідь

Батьківські стереотипи, що лягають в основу нерозуміння наслідків мовленнєвих порушень, можуть так само лежати в основі негативного розвитку дитини.

Фрази на кшталт «У наш час не було ніяких логопедів — і нічого, виросли якось», «Нічого, виговориться», «Трохи картавить, але не страшно», «Серед всесвітньо відомих людей є люди з проблемами мовлення, але це навіть робить їх унікальними» роблять своє діло на підкріплення стереотипів.

Та якщо втрачати час на корекцію, порушене мовлення є гальмівним чинником у загальному психічному розвитку дитини.

Мовлення тісно пов’язане з процесами мислення й пам’яті.

Мисленнєві операції — аналіз, синтез, порівняння, — на яких будуються навчальні завдання початкової школи, у дітей-логопатів мають свої особливості, утруднюючи навчання.

Наприклад, діти можуть:

  • забувати складні, 3-4-ступеневі, інструкції, їх послідовність
  • недостатньо розуміти навчальні завдання, вказівки вчителя.

Окрім того, у дітей з порушенням мовленнєвого розвитку під час шкільного навчання спостерігають труднощі:

  • оволодіння письмом та читанням
  • опанування навчальних понять, термінів (особливо мовного циклу)
  • формування власних думок
  • включення у колективні ігри та заняття
  • спілкування з однолітками (психологічний барєр)
  • самопрезентації, публічних виступів.

Тому ліпше, щоб фахівець визначив, чи необхідно вдаватися до корекції мовленнєвих порушень.

Ось такі елементарні доведення можна використати під час бесіди з батьками.

12 запитань і відповідей про атестацію

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного?
1784

Куди зникає час практичного психолога? Заповнюємо статистичний звіт

Скільки часу практичний психолог приділяє діагностиці, а скільки – підтримці? Які напрямки роботи займають найбільше ресурсу? Експертний аналіз статистичного звіту розкриває реальний розподіл робочого часу психолога в школі чи дитсадку. Як заповнити цей документ – розбираємо у статті
36549

Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими потребами

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
427557