Комплектування груп — статутна діяльність дошкільного закладу

Де врегульовують питання діяльності груп щодо їх комплектування, наповнюваності, режиму перебування дітей у них? У статуті дошкільного навчального закладу. Зорієнтуйтеся до початку нового навчального року, чи все гаразд

Наприкінці літа, у серпні, керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи. Здебільшого комплектування груп відбувається за списками дітей у черзі (електронній) на зарахування. Та варто враховувати, що закон зобов’язує приймати дітей протягом року.

Плата за харчування дітей: чи знаєте вимоги

Групи у дошкільних навчальних закладах можуть різнитися між собою за такими критеріями, як:

  • режим роботи

  • цілодобового перебування

  • різнотривалого перебування

  • чергові групи (зранку, надвечір, на вихідні, неробочі та святкові дні)
  • вік дітей

  • одновікові

  • родинні зв’язки

  • сімейні групи
  • стан фізичного чи (та) розумового розвитку

Під час комплектації груп адміністрація враховує:

  • вимоги до наповнюваності груп
  • нормативи санітарного регламенту
  • побажання батьків.

Зарахування до груп незалежно від режиму їх роботи відбувається на загальних підставах.

Комлектування груп загального розвитку

Наповнюваність груп залежить від віку дітей та тривалості їх перебування у закладі:

Вік дітей/режим групи

Кількість дітей у групі,
не більше

  • до 1-го року

10

  • від 1-го року до 3-х років

15

  • від 3-х до 6 років

20

  • різного віку

15

  • короткотривале перебування
    (для дітей від 2 років 6 міс.)

10

  • цілодобове перебування
    (для дітей від 1 року 6 міс.)
  • на літній оздоровчий період

15

На місцях засновники дошкільних закладів можуть установлювати меншу наповнюваність груп. У селах та селищах кількість дітей у групах визначають з огляду на демографічну ситуацію.

З моменту зарахування дитини до групи за нею зберігається місце на час:

Дітей переводять з однієї вікової групи до іншої лише наприкінці літа.

Комплектування груп компенсуючого типу

До груп компенсуючого типу приймають дітей, яким потрібні:

  • корекція фізичного та (або) розумового розвитку
  • тривале лікування й реабілітація.

Обов’язковими додатковими підставами для прийому дітей до таких груп є:

Групи компенсуючого типу розрізняють:

група

призначення

нозологія

спеціальна

корекція розумового та/або фізичного розвитку

  • сліпі
  • зі зниженим зором

  • глухі
  • зі зниженим слухом

  • затримка психічного розвитку

  • порушення опорно-рухового апарату

  • порушення мовлення

  • розумова відсталість

санаторна

відновлення здоров’я та лікування

  • хвороби травлення

  • серцево-судинні захворювання

  • психоневрологічні захворювання

  • хронічні неспецифічні захворювання органів дихання

  • ендокринні захворювання

  • латентна туберкульозна інфекція

діагностична

уточнення діагнозу

Кількість дітей у спеціальних групах

Спеціальні групи комплектують дітьми залежно від складності психічних та розумових дефектів:

порушення у розвитку

нормативна кількість дітей у групі

  • глухота

6

  • сліпота
  • складні вади розвитку
  • знижений слух

8

  • порушення опорно-рухового апарату
  • глибока розумова відсталість
  • важке порушення мовлення

10

  • затримка психічного розвитку
  • косоокість і амбіополія
  • знижений зір
  • розумова відсталість
  • сколіоз
  • фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення

12

Кількість дітей у санаторних групах

Санаторні групи укомплектовують дітьми за віковою ознакою:

  • до 3 років

15 дітей

  • 3 роки та старші

20 дітей

До груп компенсуючого типу не приймають дітей, які мають протипоказання, перелічені у пункті 32 Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу.

Дитину вправі відрахувати з ДНЗ, якщо виявлять протипоказання.

Комплектування груп у ДНЗ сімейного типу

Такі заклади створюють для виховання дітей в умовах, близьких до родинних. Зазвичай у них формують групи двох видів:

  • з забезпечення ранньої соціальної адаптації до умов дошкільного закладу
  • загальноосвітні групи для дітей від трьох років

При комплектуванні можуть керуватися не лише родинними, а й іншими ознаками, наприклад територіальними.

Окрім нормативів наповнюваності та санітарно-гігієнічних норм враховують:

  • здібності й інтереси дітей
  • стан здоров’я
  • побажання батьків.

Комплектування груп у центрах розвитку дитини

Заклади такого типу можуть забезпечувати:

  • різнобічний розвиток
  • оздоровлення дітей
  • корекцію фізичного та розумового розвитку.

Тут можуть функціонувати групи і цілодобові, і короткотривалі.

ЦРД орієнтовані на всіх дітей дошкільного віку від 2 міс. Тут не зважають, відвідує дитина дошкільний заклад, чи ні.

Групи у центрі розвитку дитини можуть виконувати завдання:

  • забезпечення ранньої соціальної адаптації до умов ДНЗ

діти від 2 міс. до 3 років

  • художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого або музичного спрямування

діти від 3-х до 6-7-ми років

  • з підготовки до шкільного навчання

діти від 5-ти до 6-7-ми років

  • корекційні та реабілітаційні ранньої допомоги

діти від 2 міс. до 2 років

  • корекційні та реабілітаційні

діти від 2-х до 7-8-ми років, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку

Окрім груп, у ЦРД можуть діяти:

  • клуби, студії, гуртки та секції для дітей від 4-х років
  • консультаційні центри допомоги родинам, які виховують дітей удома.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді