Центри цифрового навчання для дітей: у столиці обговорили виклики та перспективи освіти під час війни

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни

Центри цифрового навчання в Україні


У столиці пройшов форум «Центри цифрового навчання: досвід, виклики, перспективи», організований фінською міжнародною неурядовою організацією Finn Church Aid у межах Багаторічної програми стійкості (MYRP) за підтримки фонду Education Cannot Wait. Захід об’єднав понад 125 учасників, серед яких представники Міністерства освіти і науки України, міжнародні донори, освітяни та громадські організації.

Цифровізація освіти та навчання в школі

Через повномасштабне вторгнення понад два мільйони українських дітей втратили стабільний доступ до освіти. Руйнування шкіл, відсутність безпечних укриттів та проблеми з електропостачанням створили критичні перешкоди для навчального процесу. Саме тому Центри цифрового навчання (DLC) стали важливим рішенням, що дозволяє дітям продовжувати здобувати освіту в кризових умовах.

«Наші проєкти охоплюють регіони, де через небезпеку діти змушені навчатися онлайн. Створення цифрових центрів — це один зі способів підтримати учнів і педагогів у подоланні викликів війни», — зауважила Патриція Марущак, регіональна директорка Finn Church Aid в Україні.

Центри забезпечують не лише доступ до онлайн-освіти, а й створюють безпечне середовище, де діти можуть спілкуватися з викладачами та однолітками, отримувати психологічну підтримку.

«Цифрові навчальні центри — це більше, ніж просто доступ до освіти. Вони є простором для соціалізації та підтримки дітей», — наголосив Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України.

Одним із ключових питань залишається фінансування центрів після завершення донорських програм. Учасники форуму розглянули можливості передачі центрів під управління місцевих громад, залучення державного фінансування та підтримки з боку бізнесу.

Представники освітніх департаментів Сумщини, Чернігівщини та Харківщини поділилися успішними практиками впровадження DLC. А партнери з UNICEF, PIN, savED, Google for Education, СпівДія та Fishermen Club of Ukraine представили свої кейси зі створення та підтримки цифрових навчальних просторів.

Учасники форуму підготували рекомендації для розвитку цифрових навчальних центрів, серед яких:

  • підготовка викладачів для роботи в DLC;
  • забезпечення технічної та методичної підтримки;
  • інтеграція центрів у державну систему освіти;
  • розширення їхнього функціоналу для професійного та неформального навчання;
  • довготривале фінансування та залучення державного та приватного секторів.

«Необхідно не лише відкривати нові центри, а й забезпечити сталість тих, що вже існують. Це можливо лише через посилену співпрацю між державою, міжнародними партнерами та громадським сектором», — підкреслила Маргарита Римаренко, координаторка освітнього кластеру в Україні.

Форум став важливим кроком у розвитку цифрової освіти в Україні. Учасники наголосили на необхідності масштабування ініціативи та створення стабільної системи фінансування, що дозволить забезпечити безперервний доступ дітей до освіти навіть у кризові періоди.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
96

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
451

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11234

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
21656

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді