Інтерактивна дошка, дидактичне обладнання для НУШ, мультимедійний комплекс для школи… Ми не один раз чули про те, що стиль викладання має стати більш адаптивним для учнів. Ставки робляться саме на візуалізацію та інтерактивність інформації.
Як організувати роботу з охорони праці і безпеки життєдіяльності
Сприйняття інформації = зміни у навчальних процесах
Ми поставили експертам в освіті та діджиталізації однакове питання: «Як сьогодні діти сприймають інформацію?» і ось які результати ми отримали.
«Люди фізично не змінилися, і сприймають інформацію вони так само, як і раніше. Однак сьогодні з'явилося набагато більше інструментів для того, щоб її передавати. Великі масиви інформації можна доносити набагато швидше за допомогою візуальних засобів», - розповідає Юрій Сивицький, член наглядової ради Intecracy Group.
В свою чергу цю думку підтримує і Дмитро Софина, виконавчий директор R&D Center Winstars Technology LLC і каже: «Згадайте своїх дідусів та бабусь, які почали життя тоді коли не існувало телебачення та телефонів, і на старість отримали такий інформаційний бум.
На відміну від старшого покоління наші діти (і чим молодше тим більше) ростуть з чітким розумінням, що доступ до будь-якої інформації через гаджети – це природно.
Точка доступу сприймання інформації для дітей є декілька "китів":
- соціальні мережі
- месенджери;
- YouTube;
- ігри та мобільні додатки для смартфонів
Є сенс адаптувати вплив цих технологій, для дітей, або залишитись за бортом розвитку».
Варто зазначити, що вперше про візуалізацію в освіті заговорили у наукових колах ще у 1996 році, в університеті Чикаго після експерименту доктора Бласлотто, який довів, що візуалізація спортивних досягнень позитивно впливає на результат спортсменів.
Хто розробляє індивідуальну програму розвитку, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Цифрове навчання у світі та в Україні
В Україні переходити у «цифру» першими почали навчальні заклади неформальної освіти ще у 2000-х роках.
У 2007 році Кабінет міністрів України створив портал для школярів, і тоді ж у державних освітніх закладах вперше з’явилися мультимедійні дошки.
Для порівняння: згідно з даними Лондонського інституту освіті (Department for Education and Skills) ще у 2003-2004 році 97 шкіл столиці Великої Британії у рамках програми London challenge було оснащено інтерактивними панелями.
Futuresource Consulting розповідає, що інтерактивні панелі для шкіл сьогодні у попиті у понад 67 країнах світу. Нідерланди та Корея – лідери в інтеграції мультимедійних комплексів у навчальні заклади.
Сьогодні й в українських класах – справжня революція. На зміну дошкам прийшли інтерактивні панелі.
За своїми функціями цей гаджет – знайомий канал споживання інформації для дітей. Зміст навчальних матеріалів через панель можна передати текстом, подкастом та відео. По своїй суті форма подачі не відрізняється від тої, яку сьогодні використовують у трансляції розважального контенту.
Чому саме дітям так важливо взаємодіяти з інформацією на візуальному, тактильному рівні, пояснює спеціаліст з досліджень психічного здоров'я Development Foundation Марта Пивоваренко: «На дітей іде з перших хвилин прокидання потік інформації — це і робота месенджерів, які смс-сять новини від друзів, це яскраві ігри та оповіщення які приходять на мобільний. Отож мозок дитини перебувати у постійному процесі наростання інформації. Активно працює лімбічна система — а приємних обіймів, веселощів, сміху не так вже і багато — а значить рівень ендорфінів зменшується із природного джерела і стає необхідним компенсація зі штучного».
Завдяки інтерактивним панелям, їх простій та зрозумілій формі подачі інформації, комунікація між освітянами та учнями встановлюється в рази швидше.
Більше інформації під час уроку
Якщо зазвичай викладання інформації обмежувалося параграфом підручника, то тепер інтерактивні панелі буквально змінили уявлення про навчання:
- Доповнити текстовий матеріал тепер можна 2 і 3D моделями, відео, аудіо;
- Трансляцію учбових матеріалів з дошки можна проводити навіть віддалено: коли учень знаходиться вдома під час карантину або на домашньому навчанні.
«Відтак, явище електромагнетизму простіше показати на відео, показавши створену в 3D-програмі візуалізацію, аніж малювати крейдою на дошці статичні зображення.
Деякі предмети, такі, як, наприклад, географія, взагалі можна візуалізувати на 100%. Малюнки можна оживити за допомогою інтерактивних міток», - радить Юрій Сивицький, член наглядової ради Intecracy Group.
Учениця Дарія Петрушевич, з міста Торецьк Донецької області розповідає, що обов’язкове тестування на уроці історії перетворилося у квест, коли вчитель за допомоги мультимедійного комплексу надсилала тести онлайн і учні отримали можливість проходити тести в умовах власного дослідження і разом виправляти помилки.
Освітяни «за» сучасні технології
Інтерактивні панелі допомагають не тільки вчитися, а й навчати.Дисплей дозволяє вчителю створити додатковий навчальний простір за допомоги віртуального світу. Тести, тексти, приклади та ілюстрації стають інтерактивнішими. На відміну від мультимедійних дошок, варіацій ПО для панелей набагато більше.
Наприклад безкоштовне програмне забезпечення ActivInspire, дозволяє отримати доступ до більш ніж 19 тисяч готових навчальних матеріалів, відео, посібників тощо.
Сучасність вимагає від вчителів навчати учнів працювати над проектами у групах, і ось тут мультимедійний комплекс – незамінний помічник.
Інтерактивна панель створює додатковий простір для групової роботи.Сьогодні є успішний досвід реалізації STEAM-проектів з інтегруванням наочних матеріалів фізики, математики, інформатики, географії, біології, зараз також намагаються інтегрувати й мистецтво.
Яким чином будується унікальна взаємодія серед учнів під час уроку?
Річ у тім, що інтерактивний дисплей оснащений вбудованим комп'ютером, підтримує технологію мультитач і зазвичай дає можливість працювати групі учнів одночасно.
І це не єдина можливість інтерактивної взаємодії.
Завдяки вбудованій функції Screen Share навчальні матеріали можуть потрапити одразу до смартфонів учнів аби вони оперативно приступили до вивчення нової інформації. Також опитування on-line може бути запущено у будь-який момент за допомогою хмарних сервісів, таких як безкоштовна платформа ClassFlow, яка вже має всі необхідні інструменти.
Ще одна перевага для вчителя – використання власного облікового запису. Завдяки йому можна користуватися одним дисплеєм декільком педагогам з різних дисциплін, а найголовніше, всі навчальні матеріали можна готувати вдома віддалено. Саме ця функція також дозволяє декілька разів використовувати один і той самий матеріал, економити ресурси та раціонально витрачати час.
Ще трохи про нестандартні функції інтерактивних панелейІнтерактивні панелі – це пожвавлення та урізноманітнення процесу навчання.
Його декорування відбувається за допомогою таких функцій:
- використання друкованого та рукописного тексту, наприклад такі світові унікальні технології як Vellum дозволяють панелі самостійно розпізнавати введення тексту стилусом або керування нею жестами не відволікаючись на перемикання режимів;
- збереження результатів та створення галереї учнівських матеріалів;
- інтеграція навчальних онлайн ігор та ребусів;
- готові інструменти по створеню геометричних фігур, або коментування будь-якого контенту екрану, які спрощують життя вчителів;
- створення віртуального класу, з можливістю не лише збереження повного контенту уроку, а й онлайн трансляції, наприклад для учнів що знаходяться на тимчасовому домашньому навчанні;
- реалізація інструментів змішаного навчання.
Настав час поговорити про те, як впливає на здоров’я використання мультимедійних комплексів.
Основні переваги інтерактивних панелей – це:
- Антибліковий шар;
- Можливість збільшувати об’єкти та передавати їх віддалено, аби діти з різним рівнем зору могли побачити деталі;
- Міцне антивандальне скло, що допомагає працювати з інтерактивною панеллю у кімнаті з різним рівнем освітленості;
- Гігієнічність використання: чисті руки після праці зі стилусом, можливість дезінфікувати його після кожного використання;
Висока якість зображення допомагає зобразити навіть найдрібніші деталі, а розмір діагоналі екрану, який різниться від 65 до 86 дюймів буде візуально доступний навіть для останніх рядів парт.
Таким чином, проведення уроків з використанню інтерактивної панелі допомагає вчителю розвинути свої професійні вміння та компетентності та вирішити такі завдання, як мобілізація психічної активності учнів, введення новизни в навчальний процес, підвищення інтересу до уроку, збільшення можливості мимовільного запам'ятовування матеріалу, виділення в матеріалі головного та його систематизації.
Кожного дня з'являються інтерактивні рішення які все меньше лякають освітян, а все більше надихають їх на реалізацію власних талантів. Дозволяють не відволікатись на технології а брати їх собі на озброєння.
Матеріал підготовлено українською командою компанії Promethean - світовий лідер інтерактивного обладнання