МОН винесло на обговорення методичні рекомендації щодо спільних освітніх програм і подвійних дипломів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує до громадського обговорення проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів

Спільні освітні програми у вишах

Міністерство освіти і науки України ініціювало громадське обговорення проєкту методичних рекомендацій щодо впровадження узгоджених спільних освітніх програм та видачі подвійних (спільних) дипломів.

👨‍🎓 НМТ - 2025

Методичні рекомендації створені відповідно до Закону України «Про вищу освіту» (ст. 9-1) та з урахуванням вимог Закону № 3642-ІХ від 23 квітня 2024 року, що спрямований на розвиток індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення навчального процесу.

Документ адресований закладам вищої освіти (ЗВО) та здобувачам вищої освіти й покликаний спростити механізми реалізації спільних програм між університетами.

Рекомендації мають на меті направити заклади освіти у процесі впровадження спільних програм, спираючись на європейський досвід. Вони містять актуальну інформацію про міжнародні практики та нормативні вимоги, а також сприяють підвищенню професійного рівня розробників освітніх програм.

Документ носить рекомендаційний характер та допомагає університетам враховувати всі необхідні аспекти під час розробки та реалізації спільних програм.

Створення та забезпечення якості спільних освітніх програм підтримується Болонським процесом. Міністри освіти країн-учасниць міжнародних декларацій підтвердили необхідність розширення та вдосконалення механізмів забезпечення якості спільних програм.

Європейський Союз активно підтримує такі ініціативи через програми Erasmus Mundus та Ініціативу європейських університетів, які сприяють стратегічним партнерствам між університетами та дозволяють студентам здобувати освіту в різних країнах ЄС.

Реалізація спільних освітніх програм супроводжується низкою викликів, зокрема:

  • Фінансування та сталість програм
  • Різниця в освітніх підходах між партнерами
  • Процедури визнання результатів навчання та перезарахування кредитів ECTS
  • Акредитація та відповідність мовним вимогам

Пропозиції та зауваження до проєкту методичних рекомендацій можна надсилати в довільній формі до 18 березня 2025 року на електронну адресу: [email protected]  Контактна особа: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481-32-18.

Результати громадського обговорення будуть оприлюднені на офіційному сайті МОН не пізніше ніж через два тижні після завершення збору пропозицій.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічне навантаження та оплата праці вчителів: відповідаємо на запитання

Чи не найбільше запитань, які надходять до нашого видавництва, стосуються оплати праці педагогів та педагогічного навантаження. Розглянемо найпоширеніші. Відповіді — за матеріалами журналу "Практика управління закладом освіти"
3362

Тижневе навантаження педагогів: зміни у дошкіллі

З’ясуємо, як змінилося педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти після набрання чинності новим Законом про дошкільну освіту, як співвідноситься педагогічне навантаження і робочий час. Ознайомтеся з таблицею, у якій ми порівняли нинішній обсяг педнавантаження працівників ЗДО з тим, що був раніше
54509

Строковий трудовий договір з педагогами: відповідаємо на запитання

З’ясуємо, що таке строковий трудовий договір і чому навколо нього стільки суперечок: варто чи ні його укладати, хто від цього виграє, хто програє, наскільки він є корисним для працівника чи роботодавця
24840

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
59848

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді