МОН винесло на обговорення методичні рекомендації щодо спільних освітніх програм і подвійних дипломів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує до громадського обговорення проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів

Спільні освітні програми у вишах

Міністерство освіти і науки України ініціювало громадське обговорення проєкту методичних рекомендацій щодо впровадження узгоджених спільних освітніх програм та видачі подвійних (спільних) дипломів.

👨‍🎓 НМТ - 2025

Методичні рекомендації створені відповідно до Закону України «Про вищу освіту» (ст. 9-1) та з урахуванням вимог Закону № 3642-ІХ від 23 квітня 2024 року, що спрямований на розвиток індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення навчального процесу.

Документ адресований закладам вищої освіти (ЗВО) та здобувачам вищої освіти й покликаний спростити механізми реалізації спільних програм між університетами.

Рекомендації мають на меті направити заклади освіти у процесі впровадження спільних програм, спираючись на європейський досвід. Вони містять актуальну інформацію про міжнародні практики та нормативні вимоги, а також сприяють підвищенню професійного рівня розробників освітніх програм.

Документ носить рекомендаційний характер та допомагає університетам враховувати всі необхідні аспекти під час розробки та реалізації спільних програм.

Створення та забезпечення якості спільних освітніх програм підтримується Болонським процесом. Міністри освіти країн-учасниць міжнародних декларацій підтвердили необхідність розширення та вдосконалення механізмів забезпечення якості спільних програм.

Європейський Союз активно підтримує такі ініціативи через програми Erasmus Mundus та Ініціативу європейських університетів, які сприяють стратегічним партнерствам між університетами та дозволяють студентам здобувати освіту в різних країнах ЄС.

Реалізація спільних освітніх програм супроводжується низкою викликів, зокрема:

  • Фінансування та сталість програм
  • Різниця в освітніх підходах між партнерами
  • Процедури визнання результатів навчання та перезарахування кредитів ECTS
  • Акредитація та відповідність мовним вимогам

Пропозиції та зауваження до проєкту методичних рекомендацій можна надсилати в довільній формі до 18 березня 2025 року на електронну адресу: [email protected]  Контактна особа: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481-32-18.

Результати громадського обговорення будуть оприлюднені на офіційному сайті МОН не пізніше ніж через два тижні після завершення збору пропозицій.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інструктажі з пожежної безпеки в закладі освіти: як проводити

Діє Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням. Що має знати керівник, щоб уникнути непорозумінь під час перевірки закладу? Скачайте форму Журналу реєстрації інструктажів
49861

Держбюджет-2026: рекордні видатки на освіту

У Держбюджеті-2026 на освіту передбачено 278,7 млрд грн, що на 79,8 млрд грн більше ніж у 2025 році. З’ясуємо, на що саме спрямовані ці кошти та чого очікувати освітянам у 2026 році
186

Завершуємо навчальний семестр у школі

На закінчення навчального семестру в закладах загальної середньої освіти педагоги підбивають підсумки роботи, звітують. Нині звіт вчителя за семестр — це здебільшого вчасне виставлення оцінок за семестр, коректно заповнені класний журнал, свідоцтва досягнень або табелі навчальних досягнень учнів
252310

Експертиза цiнностi документiв: як підготувати та провести

Формування номенклатури справ поєднано з експертизою цінності документів. Для цього створюють експертну комісію. Які функції експертної комісії, коли проводити експертизу цінності документів, як скласти наказ про створення експертної комісії та план її роботи — у статті
4952

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді