МОН винесло на обговорення методичні рекомендації щодо спільних освітніх програм і подвійних дипломів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН пропонує до громадського обговорення проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів

Спільні освітні програми у вишах

Міністерство освіти і науки України ініціювало громадське обговорення проєкту методичних рекомендацій щодо впровадження узгоджених спільних освітніх програм та видачі подвійних (спільних) дипломів.

👨‍🎓 НМТ - 2025

Методичні рекомендації створені відповідно до Закону України «Про вищу освіту» (ст. 9-1) та з урахуванням вимог Закону № 3642-ІХ від 23 квітня 2024 року, що спрямований на розвиток індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення навчального процесу.

Документ адресований закладам вищої освіти (ЗВО) та здобувачам вищої освіти й покликаний спростити механізми реалізації спільних програм між університетами.

Рекомендації мають на меті направити заклади освіти у процесі впровадження спільних програм, спираючись на європейський досвід. Вони містять актуальну інформацію про міжнародні практики та нормативні вимоги, а також сприяють підвищенню професійного рівня розробників освітніх програм.

Документ носить рекомендаційний характер та допомагає університетам враховувати всі необхідні аспекти під час розробки та реалізації спільних програм.

Створення та забезпечення якості спільних освітніх програм підтримується Болонським процесом. Міністри освіти країн-учасниць міжнародних декларацій підтвердили необхідність розширення та вдосконалення механізмів забезпечення якості спільних програм.

Європейський Союз активно підтримує такі ініціативи через програми Erasmus Mundus та Ініціативу європейських університетів, які сприяють стратегічним партнерствам між університетами та дозволяють студентам здобувати освіту в різних країнах ЄС.

Реалізація спільних освітніх програм супроводжується низкою викликів, зокрема:

  • Фінансування та сталість програм
  • Різниця в освітніх підходах між партнерами
  • Процедури визнання результатів навчання та перезарахування кредитів ECTS
  • Акредитація та відповідність мовним вимогам

Пропозиції та зауваження до проєкту методичних рекомендацій можна надсилати в довільній формі до 18 березня 2025 року на електронну адресу: [email protected]  Контактна особа: Світлана Дідусенко, тел. (044) 481-32-18.

Результати громадського обговорення будуть оприлюднені на офіційному сайті МОН не пізніше ніж через два тижні після завершення збору пропозицій.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57737

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17579

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46124

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді