Інклюзивна освіта: новий проєкт для підтримки дітей з ООП в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Спеціальна освіта ближче до дому: як змінюється система навчання для дітей з ООП

Розпочато реалізацію нового освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, орієнтоване на їхнє інтегрування в загальноосвітній простір в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг». 

Метою цього проєкту є створення сучасної системи підтримки, яка допоможе дітям з особливими освітніми потребами навчатися ближче до дому та максимально розкрити свій потенціал. 

Реалізація проєкту відбувається у школах Житомирської, Київської, Львівської областей і Києва з жовтня 2024 до вересня 2026 року.

Команда експертів уже провела декілька зустрічей та обговорила організацію транспорту, нові методики навчання, а також можливості ефективно вчитися вдома та у спеціалізованих школах.


Зокрема, освітній проєкт передбачає створення спеціальних класів із сучасним обладнанням і методиками в школах, де вже є інклюзивне навчання. Це дасть змогу дітям з ООП навчатися разом з однолітками, розвиватися та адаптуватися в суспільстві.

Наразі Україна прагне побудувати ефективну систему освіти, в якій діти з ООП зможуть досягти максимального потенціалу розвитку. Цей освітній проєкт допоможе розробити алгоритми роботи та перевірити, як працює система психолого-педагогічної підтримки для якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами наближеної до їхнього місця проживання.

«Відкриття спеціальних класів у школах та розроблення сучасних навчальних програм — це крок до того, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами могла вчитися якісно, рости серед однолітків, знаходити друзів і відчувати себе важливою частиною суспільства. Це про те, щоб у кожної дитини був шанс на успіх і щасливе дитинство», — зауважив заступник міністра освіти і науки Андрій Вітренко.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
273453

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
964

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9828

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді