Інклюзивна освіта: новий проєкт для підтримки дітей з ООП в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Спеціальна освіта ближче до дому: як змінюється система навчання для дітей з ООП

Розпочато реалізацію нового освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, орієнтоване на їхнє інтегрування в загальноосвітній простір в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг». 

Метою цього проєкту є створення сучасної системи підтримки, яка допоможе дітям з особливими освітніми потребами навчатися ближче до дому та максимально розкрити свій потенціал. 

Реалізація проєкту відбувається у школах Житомирської, Київської, Львівської областей і Києва з жовтня 2024 до вересня 2026 року.

Команда експертів уже провела декілька зустрічей та обговорила організацію транспорту, нові методики навчання, а також можливості ефективно вчитися вдома та у спеціалізованих школах.


Зокрема, освітній проєкт передбачає створення спеціальних класів із сучасним обладнанням і методиками в школах, де вже є інклюзивне навчання. Це дасть змогу дітям з ООП навчатися разом з однолітками, розвиватися та адаптуватися в суспільстві.

Наразі Україна прагне побудувати ефективну систему освіти, в якій діти з ООП зможуть досягти максимального потенціалу розвитку. Цей освітній проєкт допоможе розробити алгоритми роботи та перевірити, як працює система психолого-педагогічної підтримки для якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами наближеної до їхнього місця проживання.

«Відкриття спеціальних класів у школах та розроблення сучасних навчальних програм — це крок до того, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами могла вчитися якісно, рости серед однолітків, знаходити друзів і відчувати себе важливою частиною суспільства. Це про те, щоб у кожної дитини був шанс на успіх і щасливе дитинство», — зауважив заступник міністра освіти і науки Андрій Вітренко.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56670

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3545

Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими освітніми потребами

Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
432030

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
272232

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81990

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді