Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами — зразок
Зразок ІПР — це форма індивідуального планування
Передумовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами у ЗЗСО або ЗДО є індивідуалізація освітнього процесу. Індивідуальне планування навчально-виховного процесу має на меті:
- розроблення комплексної індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, що допоможе педагогічному колективу закладу пристосувати середовище до потреб дитини;
- надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання;
- організацію спостереження за динамікою розвитку учня чи вихованця дошкільного закладу.
У школі
Індивідуальну програму розвитку розробляє команда психолого-педагогічного супроводу дитини із обов'язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють. Команда супроводу визначає в ІПР конкретні навчальні стратегії і підходи до навчання дитини з особливими освітніми потребами. ІПР містить загальну інформацію про учня, систему додаткових послуг, види необхідної адаптації та модифікації навчальних матеріалів, індивідуальну навчальну програму та, за потреби, індивідуальний навчальний план.
Оформлення та ведення відповідної документації покладається на асистента вчителя.
Індивідуальна програма розвитку дитини
У дошкільному закладі (ЗДО)
Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, які мають висновок, відповідно до рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) або для дітей, які за рішенням закладу освіти отримують підтримку першого рівня, складається індивідуальна програма розвитку.
Індивідуальну програму розвитку розробляє команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, склад якої затверджує керівник закладу дошкільної освіти.
Індивідуальну програму розвитку складають на навчальний рік (у разі потреби за рішенням команди психолого-педагогічного супроводу — на літній період), підписують усі члени команди психолого-педагогічного супроводу, один із батьків або інший законний представник дитини, затверджує керівник ЗДО. Програму переглядають тричі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та зберігають у ЗДО не менше ніж три роки, а також обліковують у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
Опрацюєте нові вимоги до організації інклюзивного навчання. Удосконалите свою інклюзивну компетентність щодо інклюзивних цінностей та індивідуалізації освітнього процесу. Зможете реалізувати командний підхід в організації інклюзивного навчання. Опануєте технологію індивідуального планування розвитку та навчання дитини з особливими освітніми потребами
Форма індивідуальної програми розвитку
Форма індивідуальної програми розвитку подається у документах:
- інструктивно-методичний лист «Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання», поточна редакція від 18.05.2012;
- Постанова КМУ від 10.04.2019 № 530 “Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти”, поточна редакція зі змінами чинна від 01.01.2022.
Індивідуальна програма розвитку — бланк для ЗДО
Індивідуальна програма розвитку — бланк для ЗЗСО
Батьки або інші законні представники дитини можуть отримати копію індивідуальної програми розвитку за вимогою у закладів освіти та/або у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
Індивідуальна програма розвитку — зразок заповнення
Чи є зразки індивідуальної програми розвитку дитини (ІПР) із затримкою психічного розвитку, затримкою мовленнєвого розвитку, із аутизмом, синдромом Дауна або з іншими освітніми потребами? Чи можна знайти зразки ІПР для дитини 1 класу, 2, 3..., 7, 8 чи іншого класу школи? Ні, таких зразків немає. Команда супроводу дитини з ООП розробляє індивідуальну програму розвитку для кожної дитини окремо.
Кожен учасник команди супроводу готує свою частину ІПР та узгоджує її із командою. Важливо пам’ятати, що рекомендовані у висновку про комплексну оцінку корекційні заняття команда супроводу не може змінювати.