МОН проводить громадські обговорення з громадами щодо реформи старшої школи

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Громадські обговорення реформи старшої школи та планування мережі академічних ліцеїв

Реформа старшої профільної школи Про Держстандарт профільної середньої освіти

Як уже відомо, в Україні з 2027 року учні здобуватимуть трирічну профільну середню освіту (10–12 класи) за академічним або професійним спрямуванням. Академічні ліцеї стануть окремими закладами, що дасть змогу створити якісне освітнє середовище для старшокласників. У межах реформи держава працює над формуванням спроможної мережі таких закладів та модернізацією освітньої інфраструктури.

Для створення ефективної мережі закладів, яка враховуватиме потреби регіонів, демографічні особливості та безпекову ситуацію, у МОН співпрацюють з ОВА та громадами.

«Реформа старшої школи покликана подолати розрив між учнями з міст і сіл, забезпечивши рівні освітні можливості для всіх. Заклади мають бути доступними незалежно від місця проживання учнів. Це передбачає створення сучасних ліцеїв із можливістю зручного доїзду або проживання поблизу. Старшокласники зможуть обирати профіль навчання відповідно до своїх зацікавлень і отримувати поглиблену профорієнтаційну підготовку», — зауважив заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.

Цього разу освітяни, представники громад та управлінці обговорили реформу старшої школи та створення мережі академічних ліцеїв у Дніпропетровській і Житомирській областях.

Нині в Дніпропетровській області заплановано створити 161 академічний ліцей і 55 закладів професійного спрямування. У Житомирській — 65 академічних ліцеїв та 35 закладів професійного спрямування. Проте планування мережі закладів у регіонах ускладнено через демографічні зміни й безпекові виклики.

«Сьогодні ми плануємо реалізацію найскладнішого етапу реформи “Нова українська школа” — змін у старшій школі. З 2027 року випускники 9 класів обиратимуть, де продовжувати вчитися, — у професійному коледжі або академічному ліцеї. В академічних ліцеях вони зможуть обирати профіль для поглибленого вивчення і предмети. Ми всі хочемо, щоб якісна освіта була доступною для учнів, незалежно від місця проживання. Тому спільно з громадами й МОН працюємо над створенням мережі закладів освіти», — наголосила заступниця голови Дніпропетровської ОВА Ірина Грицай. 

Раніше ми писали про реформу: 

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53946

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
201

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110604

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11642

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді