МОН проводить громадські обговорення з громадами щодо реформи старшої школи

Громадські обговорення реформи старшої школи та планування мережі академічних ліцеїв

Реформа старшої профільної школи Про Держстандарт профільної середньої освіти

Як уже відомо, в Україні з 2027 року учні здобуватимуть трирічну профільну середню освіту (10–12 класи) за академічним або професійним спрямуванням. Академічні ліцеї стануть окремими закладами, що дасть змогу створити якісне освітнє середовище для старшокласників. У межах реформи держава працює над формуванням спроможної мережі таких закладів та модернізацією освітньої інфраструктури.

Для створення ефективної мережі закладів, яка враховуватиме потреби регіонів, демографічні особливості та безпекову ситуацію, у МОН співпрацюють з ОВА та громадами.

«Реформа старшої школи покликана подолати розрив між учнями з міст і сіл, забезпечивши рівні освітні можливості для всіх. Заклади мають бути доступними незалежно від місця проживання учнів. Це передбачає створення сучасних ліцеїв із можливістю зручного доїзду або проживання поблизу. Старшокласники зможуть обирати профіль навчання відповідно до своїх зацікавлень і отримувати поглиблену профорієнтаційну підготовку», — зауважив заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.

Цього разу освітяни, представники громад та управлінці обговорили реформу старшої школи та створення мережі академічних ліцеїв у Дніпропетровській і Житомирській областях.

Нині в Дніпропетровській області заплановано створити 161 академічний ліцей і 55 закладів професійного спрямування. У Житомирській — 65 академічних ліцеїв та 35 закладів професійного спрямування. Проте планування мережі закладів у регіонах ускладнено через демографічні зміни й безпекові виклики.

«Сьогодні ми плануємо реалізацію найскладнішого етапу реформи “Нова українська школа” — змін у старшій школі. З 2027 року випускники 9 класів обиратимуть, де продовжувати вчитися, — у професійному коледжі або академічному ліцеї. В академічних ліцеях вони зможуть обирати профіль для поглибленого вивчення і предмети. Ми всі хочемо, щоб якісна освіта була доступною для учнів, незалежно від місця проживання. Тому спільно з громадами й МОН працюємо над створенням мережі закладів освіти», — наголосила заступниця голови Дніпропетровської ОВА Ірина Грицай. 

Раніше ми писали про реформу: 

За інформацією МОН

Дитяче меню під час свят

Статті за темою

Усі статті за темою

Порушення академічної доброчесності в школі

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
26531

Як розробити стратегію розвитку закладу освіти

Розробити стратегію розвитку закладу — означає спроєктувати бажаний стан закладу освіти, що містить місію, цінності, основні принципи діяльності, цілі, візію та конкретні заходи з реалізації стратегії. Розбираємо цей документ у статті.
54538

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
52193

Шкільна служба медіації: як організувати

Шкільна служба медіації допомагає владнати конфлікти між учасниками освітнього процесу, формує психологічно безпечний простір у закладі освіти та захищає інтереси дітей. Розглянемо, що таке медіація, хто входить до складу цієї служби та як організувати її роботу.
89

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді