Про Держстандарт профільної середньої освіти
Як уже відомо, в Україні з 2027 року учні здобуватимуть трирічну профільну середню освіту (10–12 класи) за академічним або професійним спрямуванням. Академічні ліцеї стануть окремими закладами, що дасть змогу створити якісне освітнє середовище для старшокласників. У межах реформи держава працює над формуванням спроможної мережі таких закладів та модернізацією освітньої інфраструктури.
Для створення ефективної мережі закладів, яка враховуватиме потреби регіонів, демографічні особливості та безпекову ситуацію, у МОН співпрацюють з ОВА та громадами.
«Реформа старшої школи покликана подолати розрив між учнями з міст і сіл, забезпечивши рівні освітні можливості для всіх. Заклади мають бути доступними незалежно від місця проживання учнів. Це передбачає створення сучасних ліцеїв із можливістю зручного доїзду або проживання поблизу. Старшокласники зможуть обирати профіль навчання відповідно до своїх зацікавлень і отримувати поглиблену профорієнтаційну підготовку», — зауважив заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.
Цього разу освітяни, представники громад та управлінці обговорили реформу старшої школи та створення мережі академічних ліцеїв у Дніпропетровській і Житомирській областях.
Нині в Дніпропетровській області заплановано створити 161 академічний ліцей і 55 закладів професійного спрямування. У Житомирській — 65 академічних ліцеїв та 35 закладів професійного спрямування. Проте планування мережі закладів у регіонах ускладнено через демографічні зміни й безпекові виклики.
«Сьогодні ми плануємо реалізацію найскладнішого етапу реформи “Нова українська школа” — змін у старшій школі. З 2027 року випускники 9 класів обиратимуть, де продовжувати вчитися, — у професійному коледжі або академічному ліцеї. В академічних ліцеях вони зможуть обирати профіль для поглибленого вивчення і предмети. Ми всі хочемо, щоб якісна освіта була доступною для учнів, незалежно від місця проживання. Тому спільно з громадами й МОН працюємо над створенням мережі закладів освіти», — наголосила заступниця голови Дніпропетровської ОВА Ірина Грицай.
Раніше ми писали про реформу:
- Реформа профільної освіти передбачає зменшення кількості предметів у старших класах
- У МОН роз’яснили про зміни, які передбачає реформа старшої школи
За інформацією МОН