Національно-патріотичне виховання в школі
Нещодавно відбулася «Година запитань до уряду», під час якої міністр освіти і науки Оксен Лісовий зробив декілька заяв, що набули широкого розголосу серед освітян.
Найбільша кількість запитань стосувалася розміру заробітної плати педагогів. Як зазначив Оксен Лісовий, для підвищення заробітної плати всім працівникам освіти потрібно додатково 270 млрд грн фінансування, «але сьогодні у держави таких коштів немає».
Водночас міністр акцентував, що «на сьогодні видатки на зарплати освітянам фінансуються за рахунок донорів і партнерів… Щойно з'явиться можливість, я абсолютно впевнений, що вчителі будуть перші в черзі на підвищення їхніх соціальних стандартів».
Зокрема, очільник освітнього відомства розповів, що наразі розроблено декілька сценаріїв підвищення заробітних плат для вчителів. І як поетапне, так і одночасне підвищення, але для цього потрібні додаткові кошти, яких нині бракує.
Також було обговорено питання щодо відтоку молоді з країни.
«Що стосується виїзду. Я підтримую вашу тривогу. Дійсно, ми так само спостерігаємо за тим, як у 10–11 класах багато дітей, особливо хлопців, виїжджають за кордон. Ми спонукаємо їх залишатися тут, в Україні, різними способами. Але ключове — що ми як система освіти, як Міністерство освіти повинні запропонувати нашим громадянам? Це якісну професійно-технічну, фахову передвищу і вищу освіту. Це буде ключовим спонукальним чинником залишитися тут. Тому що сьогодні західна освіта міфологізована. Насправді діти їдуть в університети, які далеко не кращі за наші хороші регіональні університети.
Тому реформа вищої освіти, реформа професійно-технічної освіти — ми сьогодні побудували 100 майстерень вже, і просимо в бюджеті, і будемо просити Вас підтримати ще на фінансування біля 130 майстерень нових закладів професійно-технічної освіти. Нам потрібно модернізувати профтехосвіту. Тому що наша молодь потрібна для відбудови, і ті професії, які дає профтехосвіта — саме вони є дефіцитними сьогодні», — зауважив керівник МОН.
Усе про організаційно-управлінську діяльність: відкриття та реорганізація закладу освіти, фінансова самостійність, кадровий менеджмент, охорона праці та цивільний захист. І бонусний модуль: робота закладу освіти під час воєнного стану
Окрім того, відповідаючи на інше запитання, міністр визнав, що якість українських освітніх програм не відповідає реаліям сьогодення: «Є проблема змісту освітніх програм, які ми маємо. Дійсно, це контрастує з тим середовищем, у якому діти зараз перебувають за кордоном. І дійсно це потребує об'єктивного перегляду».
Серед актуальних проблем сьогодення — підтримка розвитку української мови, у тому числі серед здобувачів освіти. За словами Оксена Лісового, Міністерство освіти і науки підтримало законопроєкт, що пропонує заборонити спілкування російською мовою на перервах у школах, але із зауваженнями. Водночас очільник МОН наголосив, що «при ухваленні рішень для захисту української мови треба враховувати можливість рівноправного розвитку мов національних спільнот ЄС».
«Ми дбаємо про мови корінних народів, національних спільнот і, перш за все, про розвиток української мови», — прокоментував міністр освіти і науки.
Також учасники заходу дискутували щодо проблеми якості підручників у закладах освіти. Нещодавно в мережі оприлюднили сторінку із підручника, у якому на карту України не було нанесено Кримський напівострів. В іншому підручнику було надруковано світлину начебто українського військового (принаймні, про це йшлося у тексті навчального матеріалу), але у формі невідомого походження.
Як наголосив керівник освітнього відомства, у МОН працюють з якістю через зміну підходу, принципову зміну підходу до підручникотворення. Таким чином з 1 вересня УІРО займається експертизою, що має призвести до змін у процесі перевірок, закупівель і логістики підручників. Однак на сайті УІРО досі не опублікували жодного матеріалу з питань експертизи підручників.
За матеріалами Освіта.юа