Українські школярі стали гірше навчатися

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

95% вчителів вважають, що учні стали навчатися гірше — опитування

Погіршення навчання українських учнів

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

95% шкільних учителів переконані, що з початку повномасштабного вторгнення навчальні результати школярів погіршилися.

Таку інформацію зазначено у результатах опитування до дня вчителя від Rakuten Viber спільно зі студією онлайн-освіти EdEra. 

Під час опитування близько трьох тисяч вчителів висловили власну думку щодо того, чи стали учні навчатися гірше протягом останніх 3 років, а також чому так відбувається та які методи можуть повернути успішність на достатній рівень.

За результатами опитування, абсолютна більшість (95% опитаних учителів) впевнені, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року.

Ці спостереження базуються на власних враженнях вчителів, проведеній з учнями діагностиці, обговореннях з іншими вчителями та погіршенні оцінок.

Серед причин відповідних змін педагоги виокремлюють:

  • побутові перешкоди (83,8% вчителів відмітили цей варіант),
  • стрес через війну (73,7%),
  • тривале онлайн навчання (57,6% опитаних), 
  • нерозуміння учнями свого майбутнього (56,4%), 
  • накопичене відставання з часів ковіду (56,4%), 
  • відсутність мотивації до навчання в учнів (53,4%).

Щодо надолуження освітніх втрат, то більшість учителів (90%) проводять з учнями додаткові повторення матеріалу.

Майже половина (понад 40% учителів) дають учням додаткові завдання або літературу для самостійного надолуження освітніх втрат, консультують батьків щодо надолуження освітніх втрат поза школою, пропонують учням додаткові заняття.

Близько третини педагогів (29%) організовує позакласні заходи.

Однак майже 3% освітян не використовують ніяких методів для надолуження освітніх втрат.

Окрім того, на думку більшості педагогів (74%), відповідальність за надолуження освітніх втрат учнів несуть самі учні.

72% опитаних педагогів відзначили роль батьків у надолуженні освітніх втрат.

Проте самі вчителі опинилися третіми у рейтингу: 69% освітян вважають, що вони самі мають відповідати за надолуження матеріалу з учнями.

Також до переліку тих, хто має допомагати в процесі надолуження, освітяни включили МОН, адміністрації шкіл і місцеву владу.

За матеріалами Освіта.юа

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1118

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5729

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді