Українські школярі стали гірше навчатися

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

95% вчителів вважають, що учні стали навчатися гірше — опитування

Погіршення навчання українських учнів

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

95% шкільних учителів переконані, що з початку повномасштабного вторгнення навчальні результати школярів погіршилися.

Таку інформацію зазначено у результатах опитування до дня вчителя від Rakuten Viber спільно зі студією онлайн-освіти EdEra. 

Під час опитування близько трьох тисяч вчителів висловили власну думку щодо того, чи стали учні навчатися гірше протягом останніх 3 років, а також чому так відбувається та які методи можуть повернути успішність на достатній рівень.

За результатами опитування, абсолютна більшість (95% опитаних учителів) впевнені, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року.

Ці спостереження базуються на власних враженнях вчителів, проведеній з учнями діагностиці, обговореннях з іншими вчителями та погіршенні оцінок.

Серед причин відповідних змін педагоги виокремлюють:

  • побутові перешкоди (83,8% вчителів відмітили цей варіант),
  • стрес через війну (73,7%),
  • тривале онлайн навчання (57,6% опитаних), 
  • нерозуміння учнями свого майбутнього (56,4%), 
  • накопичене відставання з часів ковіду (56,4%), 
  • відсутність мотивації до навчання в учнів (53,4%).

Щодо надолуження освітніх втрат, то більшість учителів (90%) проводять з учнями додаткові повторення матеріалу.

Майже половина (понад 40% учителів) дають учням додаткові завдання або літературу для самостійного надолуження освітніх втрат, консультують батьків щодо надолуження освітніх втрат поза школою, пропонують учням додаткові заняття.

Близько третини педагогів (29%) організовує позакласні заходи.

Однак майже 3% освітян не використовують ніяких методів для надолуження освітніх втрат.

Окрім того, на думку більшості педагогів (74%), відповідальність за надолуження освітніх втрат учнів несуть самі учні.

72% опитаних педагогів відзначили роль батьків у надолуженні освітніх втрат.

Проте самі вчителі опинилися третіми у рейтингу: 69% освітян вважають, що вони самі мають відповідати за надолуження матеріалу з учнями.

Також до переліку тих, хто має допомагати в процесі надолуження, освітяни включили МОН, адміністрації шкіл і місцеву владу.

За матеріалами Освіта.юа

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4920

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100169

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22689

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді