МОН опублікувало нові навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Опубліковано нові навчальні програми, розроблені на основі модельних для 5–7 класів

Нові навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Тиждень фокусованого навчання

У Міністерстві освіти і науки продовжують публікувати навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).

Відтепер оновлено переліки програм для таких освітніх галузей:

  • природничої;
  • мовно-літературної;
  • математичної;
  • мистецької;
  • а також для міжгалузевого інтегрованого курсу «Драматургія і театр».

Зокрема, на сайті МОН також розміщено програми для інших освітніх галузей.

Вчителі можуть користуватися всіма навчальними програми, та використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.

Як зауважили в освітньому відомстві, навчальні програми підготували авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Зокрема, беручи до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.

Серед особливостей оновлених навчальних програм:

  • розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу приділити вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
  • визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
  • повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
  • зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
  • запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1042

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5711

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді