Звіт щодо популяризації освітніх практик інклюзивної освіти та їх подальшої інтеграції

МОН опублікувало звіт за результатами моніторингу з метою популяризації кращих освітніх практик інклюзивної освіти в Україні та подальшої інтеграції в систему освіти

Розвиток інклюзивної освіти в школах України

Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП

Освітня безбар’єрність — це про якісну освіту незалежно від віку, статті, стану здоров'я, місця проживання та інших ознак. Це рівні можливості та вільний доступ до освіти, можливість опанування додаткових компетентностей та здобуття іншої професії протягом життя.

Саме тому інклюзивне навчання є важливим аспектом розвитку системи освіти в Україні. Популяризація кращих освітніх практик інклюзивного навчання з одночасним впровадженням ефективної системи моніторингу є важливою частиною створення загального безбар’єрного середовища в країні.

Нагадаємо, що наразі МОН реалізовує Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні. Серед її основних напрямів діяльності:

  • друк підручників та посібників шрифтом Брайля для учнів з порушеннями зору;
  • розширення мережі освітніх центрів Державної установи «Школа супергероїв» для дітей, які проходять лікування або реабілітацію в закладах охорони здоров’я;
  • розширення мережі освітніх центрів-партнерів Державного ліцею «Міжнародна українська школа» для забезпечення надання освітніх послуг здобувачам освіти, які тимчасово або постійно проживають за кордоном;
  • розвиток та підтримку Всеукраїнської школи онлайн, забезпечення дистанційного навчання електронними ресурсами;
  • придбання спеціальних шкільних автобусів, обладнаних для потреб маломобільних груп населення.

Безбар’єрність освіти у дошкільному закладі: нове від МОН

Окрім того, протягом першого півріччя 2024 року було проведено ряд заходів із опрацювання проблемних питань інклюзивного навчання та перспектив подальшого розвитку освітньої безбар’єрності в Україні. Заходи було реалізовано МОН за участі ключових стейкхолдерів: педагогів, науковців, представників батьківських, громадських організацій, міжнародних партнерів та державних органів.

Також в Україні нині функціонує мережа із 694 інклюзивно-ресурсних центрів. Основною функцією цих освітніх установ є визначення наявних особливих потреб у здобувачів освіти. З моменту запровадження мережі ІРЦ до центрів батьками дітей подано 464 151 заяву на проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Профільна середня освіта: державний стандарт

КМУ затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти 25 липня 2024 року. Що закладено в документі, як реалізовуватимуть концепцію профільної середньої освіти — у статті.
71

Реформа профільної середньої освіти: чого слід очікувати

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочинається реформа профільної освіти, яка відбудеться у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті.
306

Атестація педагогів школи: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
91657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді