Звіт щодо популяризації освітніх практик інклюзивної освіти та їх подальшої інтеграції

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН опублікувало звіт за результатами моніторингу з метою популяризації кращих освітніх практик інклюзивної освіти в Україні та подальшої інтеграції в систему освіти

Розвиток інклюзивної освіти в школах України

Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП

Освітня безбар’єрність — це про якісну освіту незалежно від віку, статті, стану здоров'я, місця проживання та інших ознак. Це рівні можливості та вільний доступ до освіти, можливість опанування додаткових компетентностей та здобуття іншої професії протягом життя.

Саме тому інклюзивне навчання є важливим аспектом розвитку системи освіти в Україні. Популяризація кращих освітніх практик інклюзивного навчання з одночасним впровадженням ефективної системи моніторингу є важливою частиною створення загального безбар’єрного середовища в країні.

Нагадаємо, що наразі МОН реалізовує Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні. Серед її основних напрямів діяльності:

  • друк підручників та посібників шрифтом Брайля для учнів з порушеннями зору;
  • розширення мережі освітніх центрів Державної установи «Школа супергероїв» для дітей, які проходять лікування або реабілітацію в закладах охорони здоров’я;
  • розширення мережі освітніх центрів-партнерів Державного ліцею «Міжнародна українська школа» для забезпечення надання освітніх послуг здобувачам освіти, які тимчасово або постійно проживають за кордоном;
  • розвиток та підтримку Всеукраїнської школи онлайн, забезпечення дистанційного навчання електронними ресурсами;
  • придбання спеціальних шкільних автобусів, обладнаних для потреб маломобільних груп населення.

Безбар’єрність освіти у дошкільному закладі: нове від МОН

Окрім того, протягом першого півріччя 2024 року було проведено ряд заходів із опрацювання проблемних питань інклюзивного навчання та перспектив подальшого розвитку освітньої безбар’єрності в Україні. Заходи було реалізовано МОН за участі ключових стейкхолдерів: педагогів, науковців, представників батьківських, громадських організацій, міжнародних партнерів та державних органів.

Також в Україні нині функціонує мережа із 694 інклюзивно-ресурсних центрів. Основною функцією цих освітніх установ є визначення наявних особливих потреб у здобувачів освіти. З моменту запровадження мережі ІРЦ до центрів батьками дітей подано 464 151 заяву на проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
879

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5698

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77918

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4726

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді