Звіт щодо популяризації освітніх практик інклюзивної освіти та їх подальшої інтеграції

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН опублікувало звіт за результатами моніторингу з метою популяризації кращих освітніх практик інклюзивної освіти в Україні та подальшої інтеграції в систему освіти

Розвиток інклюзивної освіти в школах України

Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП

Освітня безбар’єрність — це про якісну освіту незалежно від віку, статті, стану здоров'я, місця проживання та інших ознак. Це рівні можливості та вільний доступ до освіти, можливість опанування додаткових компетентностей та здобуття іншої професії протягом життя.

Саме тому інклюзивне навчання є важливим аспектом розвитку системи освіти в Україні. Популяризація кращих освітніх практик інклюзивного навчання з одночасним впровадженням ефективної системи моніторингу є важливою частиною створення загального безбар’єрного середовища в країні.

Нагадаємо, що наразі МОН реалізовує Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні. Серед її основних напрямів діяльності:

  • друк підручників та посібників шрифтом Брайля для учнів з порушеннями зору;
  • розширення мережі освітніх центрів Державної установи «Школа супергероїв» для дітей, які проходять лікування або реабілітацію в закладах охорони здоров’я;
  • розширення мережі освітніх центрів-партнерів Державного ліцею «Міжнародна українська школа» для забезпечення надання освітніх послуг здобувачам освіти, які тимчасово або постійно проживають за кордоном;
  • розвиток та підтримку Всеукраїнської школи онлайн, забезпечення дистанційного навчання електронними ресурсами;
  • придбання спеціальних шкільних автобусів, обладнаних для потреб маломобільних груп населення.

Безбар’єрність освіти у дошкільному закладі: нове від МОН

Окрім того, протягом першого півріччя 2024 року було проведено ряд заходів із опрацювання проблемних питань інклюзивного навчання та перспектив подальшого розвитку освітньої безбар’єрності в Україні. Заходи було реалізовано МОН за участі ключових стейкхолдерів: педагогів, науковців, представників батьківських, громадських організацій, міжнародних партнерів та державних органів.

Також в Україні нині функціонує мережа із 694 інклюзивно-ресурсних центрів. Основною функцією цих освітніх установ є визначення наявних особливих потреб у здобувачів освіти. З моменту запровадження мережі ІРЦ до центрів батьками дітей подано 464 151 заяву на проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47192

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
110

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159351

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31534

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59523

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді