У МОЗ опублікували алгоритм дій щодо допомоги під час утоплення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Домедична допомога при утоплення: у МОЗ нагадали порядок дій

Алгоритм дій щодо допомоги під час утоплення

План роботи на літній період

Улітку, особливо в спеку, чимало дітей — з батьками, опікунами чи самостійно — проводять час біля водойм. Саме тому і дорослим, і дітям важливо пам’ятати про техніку безпеки на пляжі, зокрема у випадку, якщо хтось тоне.

Для цього в Міністерстві охорони здоров’я нагадали порядок дій в подібній ситуації. 

Насамперед потрібно оцінити ситуацію та викликати рятувальні служби (103, 102, 112).

До прибуття кваліфікованої допомоги:

  • за змоги — кинути людині рятувальний засіб;
  • підпливати до того, хто тоне, зі спини, користуючись рятувальним жилетом або засобами, що допоможуть утриматися на воді;
  • якщо людина у воді непритомна — перевернути її на спину, перевірити, чи дихає, якщо так — обережно транспортувати до берега.

Найкращий варіант для транспортування людини до берега — підняти її під пахви зі спини, щоб голова лишалася над водою. Пливти треба спокійно, враховуючи можливість пошкодження шийного відділу хребта.

На березі необхідно перевірити, чи дихає людина, за принципом «чую, бачу, відчуваю»:

  • чи чути дихання людини;
  • чи видно, як рухається її грудна клітка;
  • чи відчувається дихання, якщо наблизити щоку до обличчя людини.

Якщо людина дихає, потрібно:

  • покласти її на спину на рівну тверду поверхню;
  • розігнути голову та вивести нижню щелепу (якщо точно впевнені, що людина не зазнала травм хребта);
  • очистити рот людини від бруду та піску.

Якщо людина не дихає, потрібно:

  • затиснути їй ніс та видихнути повітря в рот до підйому грудної стінки;
  • повторити 5 разів.

Зокрема у відомстві акцентували, що маленьким дітям штучне дихання можна проводити, одночасно вдуваючи повітря в рот і в ніс.

У разі, коли дихання після цих процедур не з’явилося, то необхідно розпочати натискання на грудну клітку:

  • покладіть долоні (одна на одну) на середину грудної клітки постраждалого/постраждалої;
  • випряміть руки в ліктях і натисніть на них вагою власного тіла;
  • зробіть 30 натискань;
  • повторіть два штучні вдихи.

Цикли «30 натискань — 2 вдихи» треба продовжувати до приїзду медиків — або поки людина не задихає самостійно. Якщо людина прийде до тями до прибуття медиків, її потрібно зігріти й не лишати саму.

Для дітей необхідно поміняти співвідношення: «15 натискань — 2 вдихи».

Якщо проводити штучне дихання неможливо, можна робити лише натискання.

За матеріалами МОЗ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168969

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71944

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8144

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35127

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді