Як повинні діяти громади під час створення мережі академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Громади мають стати партнерами уряду у впровадженні реформи»: які функції ОТГ у створенні академічних ліцеїв

Реалізація реформи мережі академічних ліцеїв

Протокол засідань команди психолого‑педагогічного супроводу

«Якісна й доступна освіта — це компетенція органів місцевого самоврядування. […] Водночас Міністерство освіти і науки буде підтримувати ОТГ на всьому шляху змін», — повідомили в МОН під час громадського обговорення впровадження реформи профільної середньої освіти на Київщині.

Нагадаємо, що до 1 вересня цього року має відбутися затвердження планів формування мережі закладів профільної освіти, згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту». Це дасть змогу створити спроможну мережу академічних ліцеїв та оновити інфраструктуру. Адже з 2027 року в Україні буде запроваджена трирічна профільна середня освіта (10–12 класи) за двома спрямуваннями:

  • академічним, із поглибленим вивченням предметів і курсів для здобуття вищої освіти;
  • професійним, орієнтованим на здобуття професії згідно з потребами ринку праці.

Як зауважив заступник міністра освіти Андрій Сташків, «ця реформа насамперед є реформою громад», адже саме для ОТГ найбільш актуальним є збереження людського капіталу.

«А успішним майбутнє буде в тієї громади, де учні завдяки ліпшій освіті зможуть зробити більше для розбудови своїх сіл і міст», — акцентував представник МОН.

За словами заступника очільника освітнього відомства, голови й депутати громад мають тверезо оцінювати демографічну ситуацію у своєму регіоні. Якщо в ОТГ, наприклад, багато учнів і найближчим часом не очікується різкого падіння їхньої кількості, то там можна створити великий ліцей, який дасть широкий вибір профілів і предметів / інтегрованих курсів.

«Проте громади, у яких прогнозується невелика кількість учнів старших класів, мають співпрацювати, щоб організувати ліцеї, які будуть надавати освіту учнівству кількох громад. Їм потрібно розуміти важливість освіти та її цінності для майбутнього України. І об’єднуватися навколо цих цінностей і мети», — зазначив Андрій Сташків.

Окрім того, у Київській області нині є 69 громад. Кількість учнів, які потенційно навчатимуться в ліцеях і професійних коледжах у 2030 році в цьому регіоні, за прогнозами МОН, — понад 77,2 тисячі (це нинішні 4–6 класи). З огляду на це нині заплановано, що в області працюватимуть 114 академічних ліцеїв і 38 професійних коледжів.

Як повідомила менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак, громадам, як засновникам ліцеїв, доведеться ухвалювати компромісні рішення, але вони, безперечно, повинні бути на користь якісної освіти для дітей.

«Можна написати найкращу стратегію, але якщо не буде однодумців, готових її впроваджувати, вона так і залишиться просто документом. Тому дуже важливо, щоб голос громад, їхня позиція — були враховані, а самі громади стали партнерами уряду у впровадженні реформи», — наголосила вона.

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62604

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1731

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
391

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54332

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
833

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді