Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів
Збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників пілотного етапу дослідження PISA-2025, тривало з 8 квітня до 6 травня.
Таку інформацію зазначили в Українському центрі оцінювання якості освіти.
Протягом цього періоду понад 2,2 тисячі 15-річних учнів / учениць і студентів / студенток із 56 закладів освіти 16 регіонів та м. Києва:
- пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження — природничо-наукових дисциплін, математики та читання (провідною галуззю цього циклу дослідження є природничо-наукова);
- виконували завдання інноваційної галузі (навчання в цифровому світі);
- та додаткової галузі PISA-2025, а саме: оцінювання з іноземної мови.
Зокрема учасники й учасниці заповнювали анкети, що стосувалися різних аспектів їхнього життя та навчання.
Збір даних — це один з важливих етапів підготовки до проведення основного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA, запланованого на весну 2025 року.
Як зауважили в УЦОЯО, Україні в надзвичайно складних умовах війни вже вдруге вдається на високому рівні реалізувати це завдання. Це свідчить про неабияку стійкість як нашої освітянської спільноти, так і нашого учнівства та студентства.
Однак через безпекову ситуацію пілотний етап PISA-2025 було реалізовано лише на тих територіях, де безпекова ситуація давала змогу проводити тестування в приміщеннях закладів.
«Цьогорічні тестування та анкетування в закладах-учасниках PISA подекуди переривалося через повітряні тривоги, відключення світла або нестабільний інтернет. Звичайно, такі умови важко назвати комфортними як для учасників й учасниць, так і для тих освітян, які проводили PISA в закладах. І все ж, попри всі труднощі, дослідження відбулося, що ще раз засвідчило нашу стійкість та незламність», — акцентують в УЦОЯО.
Після проведення етапу збирання даних проведення пілотного етапу PISA-2025 продовжується:
- перевірка з дотриманням міжнародних стандартів виконаних учасниками завдань;
- доопрацювання інструментів з урахуванням виявлених під час пілотування проблем;
- виконання завдань у межах формування вибірки закладів освіти для основного етапу дослідження.
За інформацією УЦОЯО