У столиці виділили кошти субвенції для навчання дітей з ООП

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Київ спрямував державну субвенцію на навчання осіб з особливими освітніми потребами в бюджети десяти районів

Кошти для навчання дітей з ООП

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

На підтримку осіб з особливими освітніми потребами у 2024 році з державного до столичного бюджету спрямовано 14 823 300 грн, вони будуть розподіли між всіма районами столиці.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України, розмір державної субвенції визначається з урахуванням кількості осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних групах і класах закладів загальної середньої й дошкільної освіти станом на 1 січня 2024 року.

Діти з особливими освітніми потребами можуть бути зараховані до спеціальних шкіл, спеціальних та інклюзивних класів закладів загальної середньої та дошкільної освіти. Пріоритет у виборі закладу та форми навчання залишається за батьками чи опікунами дитини з особливими освітніми потребами.

Для того, щоб дитину зарахували до спеціального чи інклюзивного класу потрібно мати висновок Інклюзивно-ресурсного центру за результатами комплексної оцінки розвитку дитини з відповідними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та надання їй відповідних психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг. У столиці працює 14 таких центрів та одна філія в Голосіївському районі.

У разі відсутності в школі інклюзивного класу, а дитина з особливими освітніми потребами проживає на території обслуговування закладу освіти, про які зазначено у висновку Інклюзивно-ресурсного центру, то, за заявою батьків, такий клас обов’язково утворюється.

Цього навчального року в столиці працює 1 728 інклюзивних класів у 274 закладах загальної середньої освіти. Тут навчаються 2 822 учні, яким під час освітнього процесу забезпечують підтримку 1 713 асистентів учителів. У Департаменті наголошують, що мережа таких закладів постійно удосконалюється відповідно до потреб громади Києва.

Окрім того, у 16 школах столиці відкрито 72 спеціальних класи. А також працює 22 спеціальних заклади. У них навчаються та отримують необхідні корекційно-розвиткові послуги 4 078 дітей з особливими освітніми потребами.

Як зауважили в Департаменті, діти з особливими освітніми потребами, які навчаються за індивідуальною формою або не охоплені навчанням у закладах освіти, можуть отримувати необхідні корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги безпосередньо в Інклюзивно-ресурсних центрах.

Щодо дошкільної освіти, то наразі 176 із 546 дитячих садків столиці мають інклюзивні групи. Усього інклюзивних груп — 397, у них перебуває 789 дітей з особливими освітніми потребами. У Департаменті акцентують, саме такою нині є потреба громади міста. Якщо буде запит, то інклюзивні групи відкриватимуть і в інших дошкільних закладах освіти.

Міська влада значну увагу приділяє напряму освітньої безбар’єрності. Зокрема створює в закладах освіти інклюзивне середовище, забезпечуючи рівні можливості та цілковиту доступність до освітнього процесу людей з інвалідністю та маломобільних груп населення.

За матеріалами КМДА

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168933

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71929

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8137

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35114

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді