У столиці виділили кошти субвенції для навчання дітей з ООП

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Київ спрямував державну субвенцію на навчання осіб з особливими освітніми потребами в бюджети десяти районів

Кошти для навчання дітей з ООП

📝Оновлений Санітарний регламент для ЗДО

На підтримку осіб з особливими освітніми потребами у 2024 році з державного до столичного бюджету спрямовано 14 823 300 грн, вони будуть розподіли між всіма районами столиці.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України, розмір державної субвенції визначається з урахуванням кількості осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних групах і класах закладів загальної середньої й дошкільної освіти станом на 1 січня 2024 року.

Діти з особливими освітніми потребами можуть бути зараховані до спеціальних шкіл, спеціальних та інклюзивних класів закладів загальної середньої та дошкільної освіти. Пріоритет у виборі закладу та форми навчання залишається за батьками чи опікунами дитини з особливими освітніми потребами.

Для того, щоб дитину зарахували до спеціального чи інклюзивного класу потрібно мати висновок Інклюзивно-ресурсного центру за результатами комплексної оцінки розвитку дитини з відповідними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та надання їй відповідних психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг. У столиці працює 14 таких центрів та одна філія в Голосіївському районі.

У разі відсутності в школі інклюзивного класу, а дитина з особливими освітніми потребами проживає на території обслуговування закладу освіти, про які зазначено у висновку Інклюзивно-ресурсного центру, то, за заявою батьків, такий клас обов’язково утворюється.

Цього навчального року в столиці працює 1 728 інклюзивних класів у 274 закладах загальної середньої освіти. Тут навчаються 2 822 учні, яким під час освітнього процесу забезпечують підтримку 1 713 асистентів учителів. У Департаменті наголошують, що мережа таких закладів постійно удосконалюється відповідно до потреб громади Києва.

Окрім того, у 16 школах столиці відкрито 72 спеціальних класи. А також працює 22 спеціальних заклади. У них навчаються та отримують необхідні корекційно-розвиткові послуги 4 078 дітей з особливими освітніми потребами.

Як зауважили в Департаменті, діти з особливими освітніми потребами, які навчаються за індивідуальною формою або не охоплені навчанням у закладах освіти, можуть отримувати необхідні корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги безпосередньо в Інклюзивно-ресурсних центрах.

Щодо дошкільної освіти, то наразі 176 із 546 дитячих садків столиці мають інклюзивні групи. Усього інклюзивних груп — 397, у них перебуває 789 дітей з особливими освітніми потребами. У Департаменті акцентують, саме такою нині є потреба громади міста. Якщо буде запит, то інклюзивні групи відкриватимуть і в інших дошкільних закладах освіти.

Міська влада значну увагу приділяє напряму освітньої безбар’єрності. Зокрема створює в закладах освіти інклюзивне середовище, забезпечуючи рівні можливості та цілковиту доступність до освітнього процесу людей з інвалідністю та маломобільних груп населення.

За матеріалами КМДА

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62434

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1718

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
354

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54277

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
810

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді