Відбулася презентація результатів дослідження щодо навичок учнів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Навички майбутнього для українських дітей: презентували дослідження та платформу для підтримки учнівства

Презентація дослідження навичок учнів

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

1 травня в Києві відбувся захід «Формування в учнівства життєвих навичок як нагальна умова для надолуження прогалин у навчанні», під час якого презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства й новий проєкт із подолання освітніх втрат. Організаторами події була громадська організація «ЕдКемп Україна» за підтримки Міністерства освіти і науки.

Минулого року Україна вперше взяла участь у міжнародному дослідженні соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), проведеному ГО «ЕдКемп Україна» у співпраці з Державною службою якості України. Близько 5 тисяч дітей з 19 регіонів взяли участь у цьому дослідженні, результати якого стали репрезентативними для більшості регіонів України.

За результатами опитування, у старшокласників менше розвинені навички мотивації, довіри, оптимізму й упевненості, ніж у молодших учнів. Водночас молодші діти гірше вміють співпереживати й демонструють нижчі показники толерантності, відповідальності, креативності та допитливості. Загалом добре сформовані соціально-емоційні навички позитивно впливають на успішність і мотивацію до навчання.

Як зауважив засновник досліджень PISA і ДоСЕН, директор Директорату освіти та навичок ОЕСР Андреас Шляйхер, саме інвестиція в розвиток соціально-емоційних навичок у воєнні та повоєнні часи може не тільки підтримати освіту, учнівство, батьківство, педагогів, а й стати ресурсом стрімкого розвитку освіти.

«Уперше таке масштабне дослідження стосувалося не академічних знань, а саме м’яких навичок. І це не менш важливий фокус. Концепція Нової української школи передбачає формування компетентностей, водночас маємо ще чимало роботи, щоб остаточно перейти від парадигми завчання інформації до аналізу, рефлексії та креативності. Вдячний партнерам за те, що участь України в дослідженні стала можливою. Спільно працюємо над розвитком нашого людського капіталу», — акцентував міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна в прикріпленому документі. 

Окрім того, для розвитку м’яких навичок і подолання освітніх втрат експерти презентували платформу «ПОВІР». Її створено для підтримки учнівства, що зіткнулося з викликами в навчанні. На платформі діти зможуть «підтягнути» математику, українську та англійську мови в ігровому форматі.

«Розуміємо, що через різні життєві обставини, у яких зараз опинилася фактично кожна українська дитина, мотивація вчитися і дізнаватися щось нове, можливо, губиться серед інших викликів. Проте ми, дорослі, маємо усвідомлювати, що час дитинства обмежений, тому маємо стояти на сторожі щастя та юних мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше — завдяки платформі «ПОВІР» допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху», — зауважив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна» Олександр Елькін. 

Апробація «ПОВІР» триватиме до кінця 2024 року й охопить 2000 дітей. Учні й учениці встановлюють рекорди, долаючи виклики, за що отримують відзнаки та накопичують віркоїни (валюту ПОВІР), щоб потім обміняти їх на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни. Модель навчання поєднує «спринти» й «марафони» — два формати роботи учнівства з тренерами і тренерками з предметів, які спираються на коротко- і довготривалу мотивацію.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168897

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71905

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді