Відбулася презентація результатів дослідження щодо навичок учнів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Навички майбутнього для українських дітей: презентували дослідження та платформу для підтримки учнівства

Презентація дослідження навичок учнів

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

1 травня в Києві відбувся захід «Формування в учнівства життєвих навичок як нагальна умова для надолуження прогалин у навчанні», під час якого презентували результати дослідження навичок майбутнього в учнівства й новий проєкт із подолання освітніх втрат. Організаторами події була громадська організація «ЕдКемп Україна» за підтримки Міністерства освіти і науки.

Минулого року Україна вперше взяла участь у міжнародному дослідженні соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), проведеному ГО «ЕдКемп Україна» у співпраці з Державною службою якості України. Близько 5 тисяч дітей з 19 регіонів взяли участь у цьому дослідженні, результати якого стали репрезентативними для більшості регіонів України.

За результатами опитування, у старшокласників менше розвинені навички мотивації, довіри, оптимізму й упевненості, ніж у молодших учнів. Водночас молодші діти гірше вміють співпереживати й демонструють нижчі показники толерантності, відповідальності, креативності та допитливості. Загалом добре сформовані соціально-емоційні навички позитивно впливають на успішність і мотивацію до навчання.

Як зауважив засновник досліджень PISA і ДоСЕН, директор Директорату освіти та навичок ОЕСР Андреас Шляйхер, саме інвестиція в розвиток соціально-емоційних навичок у воєнні та повоєнні часи може не тільки підтримати освіту, учнівство, батьківство, педагогів, а й стати ресурсом стрімкого розвитку освіти.

«Уперше таке масштабне дослідження стосувалося не академічних знань, а саме м’яких навичок. І це не менш важливий фокус. Концепція Нової української школи передбачає формування компетентностей, водночас маємо ще чимало роботи, щоб остаточно перейти від парадигми завчання інформації до аналізу, рефлексії та креативності. Вдячний партнерам за те, що участь України в дослідженні стала можливою. Спільно працюємо над розвитком нашого людського капіталу», — акцентував міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна в прикріпленому документі. 

Окрім того, для розвитку м’яких навичок і подолання освітніх втрат експерти презентували платформу «ПОВІР». Її створено для підтримки учнівства, що зіткнулося з викликами в навчанні. На платформі діти зможуть «підтягнути» математику, українську та англійську мови в ігровому форматі.

«Розуміємо, що через різні життєві обставини, у яких зараз опинилася фактично кожна українська дитина, мотивація вчитися і дізнаватися щось нове, можливо, губиться серед інших викликів. Проте ми, дорослі, маємо усвідомлювати, що час дитинства обмежений, тому маємо стояти на сторожі щастя та юних мрій наших дітей. Ми віримо в їхній успіх, і найголовніше — завдяки платформі «ПОВІР» допомагаємо повірити українським ученицям і учням у власні сили, у здатність долати виклики, удосконалюватися та досягати успіху», — зауважив голова Ради ГО «ЕдКемп Україна» Олександр Елькін. 

Апробація «ПОВІР» триватиме до кінця 2024 року й охопить 2000 дітей. Учні й учениці встановлюють рекорди, долаючи виклики, за що отримують відзнаки та накопичують віркоїни (валюту ПОВІР), щоб потім обміняти їх на брендовані подарунки або задонатити тим, хто потребує підтримки під час війни. Модель навчання поєднує «спринти» й «марафони» — два формати роботи учнівства з тренерами і тренерками з предметів, які спираються на коротко- і довготривалу мотивацію.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4106

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98879

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22372

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30901

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді