Як вплинула війна на розмір зарплат освітян?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Результати дослідження доводять, що кількість вчительських ставок з 2021 до 2023 року скоротилася на 8%

Зарплата освітян під час війни

Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

Після початку повномасштабного вторгнення росії в частини вчителів і вчительок зменшився розмір заробітної плати. Основними причини цього стали:

  • скорочення кількості робочих годин;
  • урізання частини виплат, які є додатковими до ставки (доплати, надбавки, премії тощо).

Такі тези зазначено в дослідженні «Умови праці вчителів і вчительок: вплив війни та перспективи змін», яке провів аналітичний центр «Cedos».

Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна в прикріпленому документі. 

Відповідно до висновків експертів, скорочення кількості навчальних годин, і, відповідно, ставок, сталося, зокрема, через зменшення кількості учнів і учениць у закладах освіти, а отже, і кількості класів.

Як зазначено в результатах дослідження, загальна кількість вчительських ставок на початок 2023 року скоротилася на 8% порівняно з вереснем 2021 року. Щоправда, у деяких регіонах цей відсоток значно більший. Насамперед йдеться про області, частина територій яких тимчасово окупована або розташована в зоні активних бойових дій.

Наведемо порівняльні дані з вереснем 2021 року:

  • у Донецькій області на вересень 2022 року кількість ставок вчителів зменшилася на 31%, згодом — ще на 7%, а тому загальний відсоток скорочення на січень 2023 року склав 38%;
  • у Луганській області на вересень 2022 року — на 38%, згодом — ще на 18%, а тому загальний відсоток скорочення на січень 2023 року склав 56%;
  • у Запорізькій області на вересень 2022 року — на 17% (до січня 2023 року відсоток не змінився);
  • у Миколаївській області на вересень 2022 року — на 12%, згодом цей показник зріс на 1%, а тому загальний відсоток скорочення на січень 2023 року склав 11%;
  • у Харківській області на вересень 2022 року — на 19%, згодом (через деокупацію) цей показник зріс на 6%, а тому загальний відсоток скорочення на січень 2023 року склав 13%;
  • у Херсонській області на вересень 2022 року — на 46%, згодом (через деокупацію) цей показник зріс на 38%, а тому загальний відсоток скорочення на січень 2023 року склав 8%.

Окрім того, за словами аналітиків, через скасування фінансування варіативного компонента освітніх програм з державного бюджету засновники закладів освіти спонукали школи:

  • виключити з навчальних планів вибіркові предмети;
  • скасувати або обмежити поділ учнів і учениць на групи.

Такі дії також вплинули на кількість проведених вчителями уроків. 

Згідно з результатами дослідження, через повномасштабне вторгнення росії в Україну також різко зросла кількість учнів і учениць, які навчаються за сімейною та екстернатною формами:

  • на сімейній формі — у 14 разів за півтора року (з 4 695 осіб у 2021 році до 64 409 осіб у 2022 році);
  • на екстернатній формі — майже втричі (з 11 346 осіб у 2021 році до 33 520 осіб у 2022 році.

Проте кількість оплачуваних годин за роботу з такими учнями (оцінювання, консультації тощо) є незначною й не входить до розрахунку освітньої субвенції (оплату такої праці фінансують місцеві бюджети).

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок створення груп подовженого дня в початковій школі

Групи продовженого дня допомагають дітям успішно навчатися та розвиватися, а також полегшують життя їхнім батькам. Оглянемо алгоритм утворення та функціонування ГПД у закладах загальної середньої освіти. Також уточнимо особливості діяльності інклюзивних ГПД
170353

Визначаємо строки зберігання документів у закладі освіти

Документи з моменту створення чи надходження і до передавання на зберігання в архів закладу освіти зберігають за місцем формування справ у службі діловодства чи інших структурних підрозділах відповідно до номенклатури справ
244395

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді