Освітні програми 2021/2022: що рекомендує МОН
Кабінет Міністрів затвердив концепцію Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки.
У документі зазначається етапи реалізації реформи децентралізації, осучаснення змісту та якості освіти, розвиток партнерства, а також популяризацію професійної освіти.
Як відзначив міністр освіти та науки Сергій Шкарлет, Міносвіти змінює підхід до профорієнтації школярів, популяризує професійну освіту, здійснює ремонт і обладнання майстерень, а також планує підвищити заробітні плати педагогам.
Складаєте інструкції з охорони праці, але не знаєте, які нормативні вимоги врахувати? Як оформити й зареєструвати? Впораєтеся з цим завданням легко. Експерти склали для вас сім правил, які легко запам’ятати.
«Все це передбачається Концепцією, як і повне руйнування несправедливих стереотипів щодо закладів професійної освіти та буцімто непрестижності фахів, за якими вони готують спеціалістів. Вірю, що підтримані сьогодні системні зміни дозволять уже за кілька років гарантувати працевлаштування всіх випускників професійно-технічних закладів, а також їхню повну реалізацію як висококонкурентних фахівців на ринку праці», — наголосив міністр освіти і науки.
У Концепції зазначаються проблеми освітньої сфери та шляхи вирішення: підвищення мотивації педагогів шляхом збільшення зарплат і залучення більшої кількості міжнародних партнерів.
Зокрема, відповідний документ визначає ключові показники ефективності сфери професійної освіти. Таким чином, заклади мають виконувати державне та регіональне замовлення на підготовку робітників не менше, ніж на 95%, працевлаштування випускників має складати близько 80%, а у кожній області будуть створені центри професійної досконалості.
Важливим результатом Концепції має стати остаточна передача профтехів із державної у комунальну форму власності та розширення їхньої автономії.