Про профільну освіту розповіла Гриневич

Теми:
«Ця тема як страшилка», — Гриневич про реформу профільної школи та 12 років навчання

Лілія Гриневич щодо профільної освітиВиховний процес у 2021/2022 н. р.: нові рекомендації МОН

Колишня міністерка освіти й науки Лілія Гриневич розповіла, що профільне навчання розпочнеться у 2027 — 2028 навчальному році, коли діти підуть до 10 класу 12-річної школи.

Про це вона говорила під час подкасту «Дофамін для освіти» від ГО «Смарт освіта».

Зокрема, екс-очільниця Міносвіти акцентувала, що тема профільної освіти, як страшилка, весь час випливає. Вона нагадала, що в Європі одинадцятирічка є лише в трьох країнах — у Росії, Білорусі та Україні.

На її думку, неможливо чогось навчити, якщо педагог хоче дати більше за той самий час. Адже методи навчання при цьому передбачають спілкування з дитиною, створення спільних проєктів, розігрування ігрових ситуацій тощо.

«Я думаю, що вектор розвитку нашої країни вказує, куди ми маємо йти. Але ж питання не у 12 роках як таких, а заради чого вони. Ми говорили про м’які навички. Одна з них — життєстійкість — потребує навчального часу», — зазначила Лілія Гриневич.

Як відзначила колишня міністерка МОН, додатковий рік є саме в старшій профільній школі, щоби людина могла поглибити свої знання або навчитися нової професії, і в 18 років бути готовою до усвідомленого вибору.

Окрім того, вона звернулася до світового досвіду та повідомила, що в тих країнах, де є 12-річна шкільна система, бакалаврські програми переважно є трирічними. У формулі 12+3 молода людина приходить більш готовою в університет, зі сформованими навичками, які допоможуть їй далі розвиватися.

Проте, екс-міністерка Міносвіти підкреслила, що в такому разі з’являється новий виклик — профільна освіта потребуватиме від країни великих капіталовкладень. Додатковий рік шкільної освіти потребуватиме політичного рішення дофінансовувати шкільну освіту.

«Реалізуватися трирічна старша профільна школа для дітей 16 — 18 років має в профільних ліцеях. А учителям, які будуть реалізовувати профільне поглиблене вивчення предметів, потрібно мати високий рівень кваліфікації», — наголосила Лілія Гриневич.

Зокрема, вона відзначила, що наразі Україні варто визначитися з мережею ліцеїв. Законодавство говорило про те що, ліцеї мають бути відокремлені й не мати початкової школи. Для того, щоби було відповідне навантаження на вчителів, у ліцеїв має бути чотири класи на паралелі.

Однак, за словами експертки, зміни у законодавстві дозволяють робити ліцей із двома класами в будь-якій школі. Це означає, що всі школи будь-якого міста з високою щільністю населення можуть просто поміняти таблички. Тоді якісного перетворення старшої школи не буде.

Варто нагадати, що до 2024 року школи мають остаточно визначитися, чи готові забезпечувати функціонування 10 — 12 класів. Нині це вже спричинило закриття старших класів у низці шкіл.

Проте у МОН заявили, що учнів, які вже отримували освіту в школі, автоматично зараховують в 10 класи. Підлітків з інших шкіл братимуть на вільні місця. Остаточно реформа має запрацювати з 2027 року.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
906

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

Формування штатного розпису є досить непростим процесом. Тож доводиться залучати і працівників дошкільного закладу, і фахівців кадрової служби, і економістів органу управління освітою. Як проектують штатний розпис дошкільного закладу
50168

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді