У початковій школі дітей оцінюватимуть вербально

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти у нових методичних рекомендаціях пропонує оцінювати результати надбань учнів у 1–4 класах вербальною оцінкою

Система оцінювання учнів у початковій школі

Порядок проведення інституційного аудиту: ЩО ЗМІНИЛОСЯМіністерство освіти і науки України пропонує вчителям початкової школи оцінювати результати особистісних надбань учнів у 1–4 класах вербальною оцінкою.

Таку інформацію зазначили в нових методичних рекомендаціях щодо оцінювання учнів, затверджених освітнім відомством.

Розроблені методичні рекомендації спрямовані на зміни підходів оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів.

Провідною зміною в системі шкільного оцінювання є підхід до вираження оцінки. Зокрема, на заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу Міністерством освіти запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату).

«Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами — «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В)», — наголошують у Міносвіти.

Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1–4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1–2 класах — вербальною оцінкою, у 3–4 класах — або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу освіти.

Окрім того, у методичних рекомендаціях міститься Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання та покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

Зокрема, кожен заклад освіти може розробляти та фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

Важливим моментом є те, що оцінка учня є конфіденційною інформацією, яка має бути доступною лише для учня та його батьків.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Спеціальні групи в ЗДО: як сформувати й організувати роботу

Постанова КМУ, якою затверджено новий Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, набрала чинності 1 серпня 2025 року. Читайте головне про обов’язки керівника ЗДО, про комплектування спеціальних груп та організацію освітнього процесу в них
1344

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
5809

Комплектування груп у дошкільному закладі: вивчаємо вимоги та зміни

До кінця серпня керівник дошкільного закладу має остаточно сформувати всі групи вихованців. З’ясуємо, як Закон про дошкільну освіту та інші нормативні документи врегульовують питання комплектування різних видів груп, їх граничної наповнюваності. Усе розклали для вас по поличках
82981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді