Порядок проведення інституційного аудиту: ЩО ЗМІНИЛОСЯМіністерство освіти і науки України пропонує вчителям початкової школи оцінювати результати особистісних надбань учнів у 1–4 класах вербальною оцінкою.
Таку інформацію зазначили в нових методичних рекомендаціях щодо оцінювання учнів, затверджених освітнім відомством.
Розроблені методичні рекомендації спрямовані на зміни підходів оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів.
Провідною зміною в системі шкільного оцінювання є підхід до вираження оцінки. Зокрема, на заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу Міністерством освіти запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.
Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату).
В Україні є частина дорослого населення, для якої вакцинація має бути обов’язковою. Це — працівники освіти, сфери обслуговування.
«Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами — «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В)», — наголошують у Міносвіти.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1–4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1–2 класах — вербальною оцінкою, у 3–4 класах — або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу освіти.
Окрім того, у методичних рекомендаціях міститься Орієнтовна рамка оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання та покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.
Зокрема, кожен заклад освіти може розробляти та фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.
Важливим моментом є те, що оцінка учня є конфіденційною інформацією, яка має бути доступною лише для учня та його батьків.