Галузева угода на 2021—2025 роки: ЩО В ПРІОРИТЕТАХДержавна служба якості освіти України спільно з командою українсько-швейцарського проєкту «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» (DECIDE) презентувала на Всеукраїнському з’їзді територіальних громад порадник для голів та управлінців освітою територіальних громад «Повноваження органів місцевого самоврядування щодо забезпечення якісної освіти».
⇒ ТОП-критерії якості освіти: перевірте себе
«Щоб досягти сталого розвитку, органи місцевого самоврядування зацікавлені створити таку освітню систему, що гарантує послідовне забезпечення якості демократичної освіти та освітньої діяльності. На допомогу громадам Державна служба якості освіти у партнерстві з DECIDE розробила порадник, в якому йдеться про те, як на відповідних територіях створити умови для забезпечення якості освіти», — зазначила заступниця голови Держслужби Алла Бондар.
У процесі впровадження реформи децентралізації територіальні громади отримали широкі можливості для вирішення більшості місцевих питань.
Хто розробляє індивідуальну програму розвитку, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Таким чином, відповідно до оновлених повноважень органів місцевого самоврядування, можна виокремити першочергові завдання, реалізація яких сприятиме підвищенню якості освіти на відповідній території:
- гарантувати доступність освіти;
- сформувати ефективну систему управління освітою та мережу закладів, яка відповідає запитам і потребам громадян;
- забезпечити умови для професійного розвитку педагогічних працівників;
- створити безпечне і здорове освітнє середовище у заснованих закладах;
- облаштувати інклюзивне освітнє середовище універсального дизайну та розумного пристосування.
Над новоствореним посібником «Повноваження ОМС щодо забезпечення якісної освіти» працювали експерти швейцарсько-український проєкт DECIDE та представники Державної служби якості освіти України.
Серед основних напрямів діяльності органів місцевого самоврядування, зазначених у посібнику:
- ефективність системи управління у сфері освіти;
- забезпечення доступності та формування мережі закладів;
- утримання та розвиток закладів системи освіти;
- створення інклюзивного, безпечного, здорового середовища;
- кадрове забезпечення та професійний розвиток;
- забезпечення прозорості та відкритості.
Окрім того, у пораднику пропонуються показники для самооцінювання та орієнтовні переліки розпорядчих документів.