Методичні рекомендації як оцінювати учнів, що перебувають за кордоном

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН надані рекомендації щодо оцінювання учнів, які наразі перебувають за кордоном

Оцінювання дітей за кордономЯк працювати з трудовими книжками під час воєнного стану

У Міністерстві освіти та науки надали методичні рекомендації щодо особливостей здійснення оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, які наразі перебувають за кордоном.

Відповідні рекомендації розроблені з метою забезпечення прав дітей, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинилися за межами України.

Таким чином у Міносвіти зауважують, що тематичне, семестрове та річне оцінювання, результатів навчання школярів може здійснюватися за потреби з використанням технологій дистанційного навчання та засобів зв'язку.

Як зазначається у документі освітнього відомства, оцінювання результатів навчання учнів, які одночасно здобувають освіту в закладах освіти країни перебування та України, із тих предметів, які вивчаються в закордонній школі та відповідають предметам української типової освітньої програми, рекомендовано здійснювати на підставі результатів, отриманих у закордонному закладі освіти.

Щодо переведення оцінок у 12-бальну систему, то в межах автономії заклад освіти здійснюватиме самостійно.

Ті предмети, які школярі не вивчали в закладі освіти країни перебування (українська, мова, українська література, історія України, географія України, захист України, правознавство), мають оцінювати вчителі з українського закладу освіти з використанням технологій дистанційного навчання.

Річне оцінювання школярів здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

Окрім того, у Міністерстві освіти та науки наголошують, що річна оцінка не обов'язково має бути середнім арифметичним оцінок за І та ІІ семестри. Під час виставлення річної оцінки може враховуватися динаміка особистих результатів навчання учня з предмета та сформованість у нього уміння застосовувати набуті знання.

Педагогічна рада закладу освіти може самостійно вирішити проводити семестрове та річне оцінювання учнів 5-8 та 10 класів за 12-бальною шкалою або за двобальною («зараховано»/«не зараховано»).

Водночас річне оцінювання може бути проведено перед початком навчального року, зокрема з використанням технологій дистанційного навчання і засобів зв'язку.

В окремих випадках річне оцінювання може здійснюватися впродовж І семестру наступного навчального року.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
846

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5689

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77902

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4635

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді