Чому в ЗНО додали математику як обов’язковий предмет

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Представник ВР з питань освіти дав пояснення щодо обов’язковості складання підсумкової атестації з математики

ЗНО з математики

Плани МОН на п’ять років: до чого підготуватисяВипускники закладів загальної середньої освіти мають складати обов’язкове ДПА з таких дисциплін: української мови, математики, історії України чи іноземної мови. Таким чином, ДПА учні 11 класу складають у формі ЗНО, то математику треба було обрати серед тестів.

Проте для проходження ЗНО можна було обрати до 5 предметів: крім обов’язкової історії України чи іноземної мови, на вибір є математика, біологія, географія, хімія чи фізика.

Звільнення від проходження ДПА

Заступник голови комітету ВР з питань освіти Сергій Колебошин пояснив, чому математику зробили обов’язковим предметом для складання ЗНО.

Як він зазначив, висловлювання про те що, наприклад, «моїй дитині не треба математика, бо вона в гуманітарний вступає», або «моя дитина погано знає математику» є смішними та недоречними. Адже:

  • по-перше, оцінка ЗНО з математики ніяк не вплине на вступ у гуманітарний виш,
  • по-друге, батьки випускника, який йде в технічний вуз, так само можуть сказати: «навіщо йому здавати історію, він її погано знає».
Власна шкільна соцмережа, централізований освітній процес, архів документів, можливість моніторити якість освіти в закладі — усе це про освітню платформу НUMAN.

Сергій Колебошин наголосив, що це питання глибше та є стратегічно важливим. Справа в тому, що в Україні спостерігається процес занепаду природничо-математичної освіти, і це демонструють результати ЗНО.

«Результати успішності українських учнів/студентів нижчі за середні по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР). Так, якщо середній бал з математики у дітей країн ОЕСР — 492,03, то наші діти отримують в середньому на 39 балів менше», — акцентував заступник голови комітету ВР з питань освіти.

Він також запевнив, що математика дітям потрібна для того, аби формувати математичний тип мислення — аналітичний та логічний.

План року математичної освіти

«Без цього наше мислення буде однобоким, не розвиватиметься критичне мислення, яке необхідне в сучасному інформаційному світі. Нами простіше буде маніпулювати», — прокоментував експерт у сфері освіти.

Окрім того, чиновник вважає, що природничо-математична освіта формує додану вартість в економіці: «Риторичне запитання, що для держави перспективніше: просто продавати зерно і бути сировинною державою чи подумати і, наприклад, поставити з нуля завод?»

Зокрема Сергій Калебошин додав, що тепер учні також можуть обирати, чи їм здавати тільки українську мову, чи українську мову та літературу.

Варто нагадати, що нещодавно уряд України затвердив президентську стипендію для 270 випускників шкіл із найкращими результатами ЗНО.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168914

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді