Чи дадуть гарантії ініціативним директорам

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов пропонує надати гарантії керівникам за ухвалення самостійних рішень

Сергій Горбачов пропонує надати гарантії керівникам закладів освіти та органів управління освітою щодо непереслідування за ухвалення самостійних рішень під час карантину.

Про це омбудсмен повідомив у листі до голови Комітету ВР з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака та в.о. міністра освіти і науки Любомири Мандзій.

Перший робочий день після карантину: як організувати

Він зазначає дві моделі поведінки керівників закладів освіти.

«Одні відмовляються від будь-якої ініціативи, чекають на накази та розпорядження «згори», - зазначає освітній омбудсмен.

Він наголошує, що така позиція призводить до суттєвих порушень прав учасників освітнього процесу, про що Служба освітнього омбудсмена має сотні звернень та скарг з приводу несвоєчасного ухвалення або взагалі - відсутності рішень, які критично необхідні для захисту прав та забезпечення освітнього процесу.

«Інші - враховуючи нестандартні умови, у яких ми всі опинилися, на перше місце ставлять інтереси та безпеку здобувачів освіти та педагогічних, науково-педагогічних працівників, ухвалюють самостійні рішення за принципом «дозволено те, що не заборонено». Саме керівники такого типу і є тими, які можуть забезпечити ефективний розвиток української освіти. Але саме ці керівники можуть опинитися під ударом, коли їх почнуть перевіряти та карати саме за ініціативні рішення», - зазначає Сергій Горбачов.

Тому, освітній омбудсмен пропонує створити робочу групу за участі Міністерства освіти і науки, Міністерства фінансів та Аудиторської служби, інших уповноважених установ для ухвалення узгоджених рішень та розроблення відповідного документа, що забезпечить керівників закладів освіти гарантіями захисту від покарань за самостійно ухвалені рішення задля захисту прав учасників освітнього процесу в умовах системної невизначеності та відсутності необхідної нормативної бази.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53971

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
213

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110647

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11662

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді