Як виплачувати зарплату педагогічним та іншим працівникам під час карантину

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Роз’яснення від Профспілки освітян України

Конкурс «Директор 2020: краща практика» — візьміть участь!

Педагогічні працівники

Під час карантину зарплату вчителям, викладачам, які працюють у декількох школах чи інших закладах освіти*, виплачують у розмірі, визначеному за тарифікацією. При цьому неважливо, як організовано роботу цих вчителів (на віддаленому доступі, дистанційно, за гнучким графіком тощо).

* Це може бути робота й за сумісництвом, якщо сумарне тижневе навантаження у цих закладах перевищує 18 годин (720 годин на рік)

Місячну зарплату педагогів визначають так (п. 68 Інструкції № 102):

  • множать ставку заробітної плати на їхнє фактичне навантаження на тиждень;
  • ділять цей добуток на встановлену норму годин на тиждень.

Встановлену при тарифікації заробітну плату виплачують щомісячно незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року.

Якщо в окремі дні (місяці) заняття не проводять з незалежних від учителя причин (епідемії) — оплату здійснюють з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, якщо вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу (п. 77 Інструкції № 102). Якщо такої роботи немає, час простою оплачується в порядку і розмірах, визначених статтею 113 КЗпП: не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Оплату праці інших педагогічних працівників, зокрема:

  • вихователів;
  • вихователів-методистів;
  • музичних керівників
  • педагогів-організаторів;
  • практичних психологів;
  • соціальних педагогів;
  • керівників гуртків —

у випадках, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводять з незалежних від них причин (епідемії, метеорологічні умови тощо), здійснюють із розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, з дотриманням умов чинного законодавства.

МОН і ЦК Профспілки освітян рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою не з вини працівників у розмірі середньої заробітної плати, але не менше тарифної ставки (посадового окладу) — для всіх працівників, включно з непедагогічними (п. 8.3.3 Галузевої угоди між МОН та ЦК Профспілки освітян на 2016-2020 роки).

Положення Галузевої угоди діють безпосередньо та є обов’язковими для включення до колективних договорів (п. 1.4 Галузевої угоди).

Непедагогічні працівники

До непедагогічних працівників відносяться всі працівники, посади яких не входять до Переліку № 963 — бібліотекарі, медичні працівники, бухгалтери, інші спеціалісти, фахівці, технічні службовці, а також працівники, які працюють на посадах кухарів, машиністів з прання білизни, прибиральників, двірників, сторожів та інших робітничих посадах. До непедагогічних працівників слід відносити також науково-педагогічних, наукових та інших працівників закладів вищої та післядипломної освіти (п. 8.3.3 Галузевої угоди).

Працівники з погодинною оплатою

Щодо працівників, які виконують педагогічну роботу в обсязі до 240 годин на рік з погодинною оплатою праці, зокрема методистів методичних установ. Коли вони виконують роботу віддалено (чи за якоюсь іншою формою), їм виплачують зарплату відповідно до укладеного трудового договору.

Педагогічна робота в обсязі до 240 годин на рік (це 6-7 годин на тиждень) з погодинною оплатою праці, не вважається сумісництвом (п. 3 Переліку робіт, які не є сумісництвом).

Виконання цієї педагогічної роботи в школі або в іншому закладі освіти також має оплачуватися на загальних підставах.

Працівники-сумісники

Оплата праці сумісників здійснюється за фактично виконану роботу (п. 5 Положення про умови роботи за сумісництвом). Одержана за роботу за сумісництвом заробітна плата при підрахунку середнього заробітку на основній роботі не враховується, крім випадків, передбачених п. 10 вищезгаданого положення.

Заробітна плата на всіх місцях роботи враховується при обчисленні середнього заробітку: вчителям та викладачам, які працюють у декількох закладах освіти, педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної освіти та інших закладів (як в одному, так і в декількох); медичним працівникам дитячих будинків, шкіл-інтернатів для дітей-сиріт, а також для дітей, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку, закладів дошкільної освіти (п. 10 Положення про умови роботи за сумісництвом).

Середня заробітна плата для її збереження працівникам на час простою зокрема й тим, які працюють за сумісництвом, визначається відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати. Перелік випадків, для яких обчислюється середня заробітна плати, є невичерпним (п. 1 Загальних положень Порядку обчислення середньої заробітної плати).

Якщо заклад освіти під час карантину не працює, тобто перебуває у простої — за працівниками має зберігатися заробіток на всіх місцях роботи (ст. 113 КЗпП).

Джерело: Профспілка освітян України

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168878

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71896

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35097

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді