З нагоди 65-річчя Лабораторії психології дошкільника

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У студентські роки ми чуємо прізвища науковців, викладачів — авторів підручників та посібників. Деякі із цих прізвищ звучать від першого до останнього курсу. Проте здебільшого залишаються пласкими, паперовими, — навіть якщо студент усвідомив значення робіт того чи того дослідника

Та мені пощастило. Прізвища Котирло, Кулачківська, Приходько, Ладивір, Титаренко, Подоляк та багато інших для мене перетворилися на живих людей — відкритих і щирих, затятих апологетів дитини, дитинства й дитячої психології. Свої враження та захват від спілкування з ними прагну донести й до вас, шановні читачі журналу. Показати провідних науковців у галузі дитячої психології як чудових людей і глибоких знавців практики, із якими я працювала понад 20 років і надалі продовжую співпрацювати.

Із нагоди 65-літнього ювілею лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України редакція представляє наукових співробітників лабораторії. Вони НАШІ — наші колеги, вчителі, партнери, друзі, наставники, однодумці. Ті, хто допомагає нам побачити нюанси в розвитку дитини, якнайліпше організувати роботу, сприяє нашому професійному зростанню, надихає на звершення.


65 років тому Науково-дослідний інститут психології одразу запрацював з відділом дитячої психології. За кілька років з відділу виокремилася лабораторія психології дошкільника. І донині вона є одним із провідних підрозділів Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Протягом 65-ти невтомних років лабораторія розробляла найактуальніші питання дошкільного виховання. Тут послідовно обстоюють точку зору, згідно з якою дитина-дошкільник має якісно своєрідну психіку, кожна грань якої розвивається в оптимальний період і засобами суб’єктної діяльності. А також доводять переваги методу цільового спостереження як провідного в роботі з дошкільниками.

Ще одна стабільна позиція в діяльності лабораторії — діалог із практикою. Усі експериментальні дослідження лабораторії були присвячені актуальним проблемам забезпечення особистісного зростання дитини-дошкільника. Їх результати на практиці застосовують педагогічні колективи дитячих садків країни. Лише діалог науковців з колегами-практиками допомагає зберегти субкультуру дитинства та сприяти тому, аби вона й надалі квітла.


Із нагоди 65-річного ювілею лабораторія анонсує Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Дитинство як цінність: минуле та сучасне». Колектив лабораторії запрошує до святкування друзів, колег, однодумців.

На конференції, зокрема, обговорюватимуть питання:

  • Дошкільне дитинство: час та простір становлення особистості
  • Практичний психолог як суб’єкт модернізації дошкільної освіти
  • Методи та технології психологічного супроводу розвитку дітей дошкільного віку в сучасному соціопросторі.

Конференція відбудеться 3 листопада 2017 року в приміщенні Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

А поки що вчимося у дітей чистоти, наївності і відкритості до світу. Відчувати людей так, як це тонко вміють робити діти. Любити по-дитячому, безумовно, просто так. Фантазувати і втілювати мрії. Безтурботно радіти та нести сонячний настрій щодня.

З повагою
Тетяна Гурковська,
головний редактор журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2142

Як говорити про війну з дітьми дошкільного віку

Проаналізуємо, як війна впливає на психоемоційний стан дошкільників і як взаємодіяти з дітьми в час війни. Скористаєтеся матеріалами для розмов із дітьми про війну. Допоможете батькам говорити на складні теми та підтримувати своїх дітей
1964

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
12998

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді