З нагоди 65-річчя Лабораторії психології дошкільника

Теми:
У студентські роки ми чуємо прізвища науковців, викладачів — авторів підручників та посібників. Деякі із цих прізвищ звучать від першого до останнього курсу. Проте здебільшого залишаються пласкими, паперовими, — навіть якщо студент усвідомив значення робіт того чи того дослідника

Та мені пощастило. Прізвища Котирло, Кулачківська, Приходько, Ладивір, Титаренко, Подоляк та багато інших для мене перетворилися на живих людей — відкритих і щирих, затятих апологетів дитини, дитинства й дитячої психології. Свої враження та захват від спілкування з ними прагну донести й до вас, шановні читачі журналу. Показати провідних науковців у галузі дитячої психології як чудових людей і глибоких знавців практики, із якими я працювала понад 20 років і надалі продовжую співпрацювати.

Із нагоди 65-літнього ювілею лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України редакція представляє наукових співробітників лабораторії. Вони НАШІ — наші колеги, вчителі, партнери, друзі, наставники, однодумці. Ті, хто допомагає нам побачити нюанси в розвитку дитини, якнайліпше організувати роботу, сприяє нашому професійному зростанню, надихає на звершення.


65 років тому Науково-дослідний інститут психології одразу запрацював з відділом дитячої психології. За кілька років з відділу виокремилася лабораторія психології дошкільника. І донині вона є одним із провідних підрозділів Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Протягом 65-ти невтомних років лабораторія розробляла найактуальніші питання дошкільного виховання. Тут послідовно обстоюють точку зору, згідно з якою дитина-дошкільник має якісно своєрідну психіку, кожна грань якої розвивається в оптимальний період і засобами суб’єктної діяльності. А також доводять переваги методу цільового спостереження як провідного в роботі з дошкільниками.

Ще одна стабільна позиція в діяльності лабораторії — діалог із практикою. Усі експериментальні дослідження лабораторії були присвячені актуальним проблемам забезпечення особистісного зростання дитини-дошкільника. Їх результати на практиці застосовують педагогічні колективи дитячих садків країни. Лише діалог науковців з колегами-практиками допомагає зберегти субкультуру дитинства та сприяти тому, аби вона й надалі квітла.


Із нагоди 65-річного ювілею лабораторія анонсує Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Дитинство як цінність: минуле та сучасне». Колектив лабораторії запрошує до святкування друзів, колег, однодумців.

На конференції, зокрема, обговорюватимуть питання:

  • Дошкільне дитинство: час та простір становлення особистості
  • Практичний психолог як суб’єкт модернізації дошкільної освіти
  • Методи та технології психологічного супроводу розвитку дітей дошкільного віку в сучасному соціопросторі.

Конференція відбудеться 3 листопада 2017 року в приміщенні Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

А поки що вчимося у дітей чистоти, наївності і відкритості до світу. Відчувати людей так, як це тонко вміють робити діти. Любити по-дитячому, безумовно, просто так. Фантазувати і втілювати мрії. Безтурботно радіти та нести сонячний настрій щодня.

З повагою
Тетяна Гурковська,
головний редактор журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Що врахувати у процесі онлайн консультацій

Онлайн-консультації вже давно не є чимось новим. Їхня поява не пов’язана із якимись модними явищами, як-от розвиток інформаційних технологій, а зумовлена необхідністю. Що важливо врахувати – у статті
2243

Психолого-педагогічний супровід дошкільників із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності

«За ним неможливо встежити», «Вона така нетерпляча, ніколи не завершує розпочату справу» — з таких скарг батьків і педагогів зазвичай розпочинається робота практичного психолога, спрямована на допомогу гіперактивним дітям
25098

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді