З нагоди 65-річчя Лабораторії психології дошкільника

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У студентські роки ми чуємо прізвища науковців, викладачів — авторів підручників та посібників. Деякі із цих прізвищ звучать від першого до останнього курсу. Проте здебільшого залишаються пласкими, паперовими, — навіть якщо студент усвідомив значення робіт того чи того дослідника

Та мені пощастило. Прізвища Котирло, Кулачківська, Приходько, Ладивір, Титаренко, Подоляк та багато інших для мене перетворилися на живих людей — відкритих і щирих, затятих апологетів дитини, дитинства й дитячої психології. Свої враження та захват від спілкування з ними прагну донести й до вас, шановні читачі журналу. Показати провідних науковців у галузі дитячої психології як чудових людей і глибоких знавців практики, із якими я працювала понад 20 років і надалі продовжую співпрацювати.

Із нагоди 65-літнього ювілею лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України редакція представляє наукових співробітників лабораторії. Вони НАШІ — наші колеги, вчителі, партнери, друзі, наставники, однодумці. Ті, хто допомагає нам побачити нюанси в розвитку дитини, якнайліпше організувати роботу, сприяє нашому професійному зростанню, надихає на звершення.


65 років тому Науково-дослідний інститут психології одразу запрацював з відділом дитячої психології. За кілька років з відділу виокремилася лабораторія психології дошкільника. І донині вона є одним із провідних підрозділів Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

Протягом 65-ти невтомних років лабораторія розробляла найактуальніші питання дошкільного виховання. Тут послідовно обстоюють точку зору, згідно з якою дитина-дошкільник має якісно своєрідну психіку, кожна грань якої розвивається в оптимальний період і засобами суб’єктної діяльності. А також доводять переваги методу цільового спостереження як провідного в роботі з дошкільниками.

Ще одна стабільна позиція в діяльності лабораторії — діалог із практикою. Усі експериментальні дослідження лабораторії були присвячені актуальним проблемам забезпечення особистісного зростання дитини-дошкільника. Їх результати на практиці застосовують педагогічні колективи дитячих садків країни. Лише діалог науковців з колегами-практиками допомагає зберегти субкультуру дитинства та сприяти тому, аби вона й надалі квітла.


Із нагоди 65-річного ювілею лабораторія анонсує Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Дитинство як цінність: минуле та сучасне». Колектив лабораторії запрошує до святкування друзів, колег, однодумців.

На конференції, зокрема, обговорюватимуть питання:

  • Дошкільне дитинство: час та простір становлення особистості
  • Практичний психолог як суб’єкт модернізації дошкільної освіти
  • Методи та технології психологічного супроводу розвитку дітей дошкільного віку в сучасному соціопросторі.

Конференція відбудеться 3 листопада 2017 року в приміщенні Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України.

А поки що вчимося у дітей чистоти, наївності і відкритості до світу. Відчувати людей так, як це тонко вміють робити діти. Любити по-дитячому, безумовно, просто так. Фантазувати і втілювати мрії. Безтурботно радіти та нести сонячний настрій щодня.

З повагою
Тетяна Гурковська,
головний редактор журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»

Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1985

Як говорити про війну з дітьми дошкільного віку

Проаналізуємо, як війна впливає на психоемоційний стан дошкільників і як взаємодіяти з дітьми в час війни. Скористаєтеся матеріалами для розмов із дітьми про війну. Допоможете батькам говорити на складні теми та підтримувати своїх дітей
1735

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
11644

Куди зникає час практичного психолога? Заповнюємо статистичний звіт

Скільки часу практичний психолог приділяє діагностиці, а скільки – підтримці? Які напрямки роботи займають найбільше ресурсу? Експертний аналіз статистичного звіту розкриває реальний розподіл робочого часу психолога в школі чи дитсадку. Як заповнити цей документ – розбираємо у статті
38161

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді