Помилки в АІКОМ можуть позбавити школи фінансування: що потрібно зробити закладам освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН перевіряє дані для розподілу освітньої субвенції на 2026 рік

Субвенція-2026 під загрозою через помилки в АІКОМ

Міністерство освіти і науки України продовжує роботу над формуванням обсягів освітньої субвенції на 2026 рік. Згідно з листом МОН, проведено контрольну перевірку даних, поданих закладами загальної середньої освіти, у двох версіях системи — АІКОМ1 та оновленій системі АІКОМ2.

📅 Календар атестації 2025/2026

Перевірка виявила низку неточностей у даних — зокрема, відсутність бюджетних кодів, помилки у формах власності закладів, дублювання учнів, неправильну прив’язку філій до опорних шкіл, а також відсутність записів про учнів у «активних» закладах.

МОН закликає департаменти та управління освіти до 17 жовтня 2025 року завершити актуалізацію даних у обох системах. Саме ці відомості стануть основою для формули розподілу освітньої субвенції.

Особлива увага має бути приділена:

  • відповідності бюджетних кодів і форм власності ЗЗСО;
  • коректності статусу закладів (активний / неактивний);
  • точності даних про кількість учнів, інклюзивні класи, форми навчання (денна, дистанційна, індивідуальна тощо);
  • правильному зазначенню учнів з особливими освітніми потребами та внутрішньо переміщених осіб.

Також МОН звертає увагу приватних закладів освіти: із 433 приватних шкіл лише 130 зазначили, що бажають отримувати освітню субвенцію. Якщо така позначка не внесена в систему, кошти субвенції не будуть нараховані.

Фінальне вивантаження інформації для розрахунків освітньої субвенції відбудеться 17 жовтня 2025 року о 18:00.

Міністерство наголошує, що зміни у даних слід вносити виключно на рівні індивідуальних записів учнів. Виправлення зведених показників без оновлення первинних даних не допускається.

АІКОМ2, нова система управління освітніми даними, працює в динамічному режимі — без фіксованих дат подання звітності, що дозволяє автоматично оновлювати інформацію та зменшує бюрократичне навантаження на школи.

Посилання на таблицю співставлення даних між системами АІКОМ1 та АІКОМ2. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
60

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110430

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11608

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17717

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді