Помилки в АІКОМ можуть позбавити школи фінансування: що потрібно зробити закладам освіти
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України продовжує роботу над формуванням обсягів освітньої субвенції на 2026 рік. Згідно з листом МОН, проведено контрольну перевірку даних, поданих закладами загальної середньої освіти, у двох версіях системи — АІКОМ1 та оновленій системі АІКОМ2.
📅 Календар атестації 2025/2026
Перевірка виявила низку неточностей у даних — зокрема, відсутність бюджетних кодів, помилки у формах власності закладів, дублювання учнів, неправильну прив’язку філій до опорних шкіл, а також відсутність записів про учнів у «активних» закладах.
МОН закликає департаменти та управління освіти до 17 жовтня 2025 року завершити актуалізацію даних у обох системах. Саме ці відомості стануть основою для формули розподілу освітньої субвенції.
Особлива увага має бути приділена:
- відповідності бюджетних кодів і форм власності ЗЗСО;
- коректності статусу закладів (активний / неактивний);
- точності даних про кількість учнів, інклюзивні класи, форми навчання (денна, дистанційна, індивідуальна тощо);
- правильному зазначенню учнів з особливими освітніми потребами та внутрішньо переміщених осіб.
Також МОН звертає увагу приватних закладів освіти: із 433 приватних шкіл лише 130 зазначили, що бажають отримувати освітню субвенцію. Якщо така позначка не внесена в систему, кошти субвенції не будуть нараховані.
Фінальне вивантаження інформації для розрахунків освітньої субвенції відбудеться 17 жовтня 2025 року о 18:00.
Міністерство наголошує, що зміни у даних слід вносити виключно на рівні індивідуальних записів учнів. Виправлення зведених показників без оновлення первинних даних не допускається.
АІКОМ2, нова система управління освітніми даними, працює в динамічному режимі — без фіксованих дат подання звітності, що дозволяє автоматично оновлювати інформацію та зменшує бюрократичне навантаження на школи.
Посилання на таблицю співставлення даних між системами АІКОМ1 та АІКОМ2.